سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۵

هم وطن یهودی احترام تو از مراجع تقلید مفلوک شیعه بیشتر است!

هم وطن یهودی احترام تو از مراجع تقلید مفلوک شیعه بیشتر است!

امروز یک نوجوان یهودی محاکمه شد. احتمالا چون یهودی بوده در این بیدادگاه کودتا یک مجرم بالفطره به حساب میاید. جنبش ما جنبش همه ایرانیان است. همه بدون دسته بندی های ساختگی مذهبی ‌و قومی ایرانی هستیم. خود این هم وطن یهودی نشانه خوبی از شبکه گسترده ایرانیان ناراضی است. نباید دایما اسم افراد بزرگ و معروف را بنویسیم و برایشان لقب های اسطوره ای تعیین کنیم. جنبش ما اگر به این اقلیت ها به این به ظاهرا کوچک ها و یه این میکرو فیزیک ها توجه کند هیچ چیزی نمی تواند آن را خاموش کند. به این نوجوان و رنجی که کشیده و روزهایی که در زندان بوده که احتمالا هیچ وقت جرات بیان آن را هم نخواهد داشت احترام می گذاریم. و می گوییم: تو ایرانی تر از بسیاری از کسانی هستی که فقط ادعا می کنند (چه در قم چه در واشنگتن)!
اکنون باید از علمای اسلام سوال کنیم تفسیر شما از همه احادیثی از ائمه نقل می کردید چیست؟ آنجا علی (ع) می گوید خدا از علما تعهد گرفته تا ناحق را بستانند آیا منظورش شما دین فروشان خفته هم هستید؟ طی این ۳۰ سال دایما گفتید روحانیت شیعه همیشه ضد ظلم بوده اکنون این گوی و این میدان. این نوجوان یهودی دارد به شما راه رو نشان می دهد. علی شما با علی این نوجوان یهودی زمین تا آسمان فرق دارد.
شرح بیدادگاه این نوجوان غیور را اینجا بخوانید

منبع [ وبلاگ سیرورت

شاه کلید زندان زنان در دست زنان کابینه احمدی نژاد


خلاصه:
در اقدامی هماهنگ و شگرف، پیش از انتخابات آجرلو پالیزدار را به مجلس می آورد، اطلاعاتی در اختیارش قرار می دهد . پالیزدار برای بدنامی هاشمی و ناطق سنگ تمام می گذارد، سپس آجرلو تحت فشار قرار می گیرد، احمدی نژاد در تلوزیون همان حرف های پالیزدار را تکرار می کند، رییس جمهور می شود وآجرلو را به عنوان وزیر رفاه به مجلس معرفی می کند با عنوان اینکه می خواهد به نقش برابر زنان در کابینه بها داده باشد. کدام بها دادن؟

مسیح علی نژاد:

شبکه جنبش راه سبز (جرس): اهالی جنبش زنان ایران، زخم برتن، کماکان در پستوهای قضایی می دوند تا یک گام به حقوق برابر با مردان سرزمین شان نزدیک شوند. زنان بزرگ ایران که دنیا آنان را به نام و نشان علمی و آزادی خواهی شان می شناسد، از گردونه تصمیم گیری حذف می شوند تا اینک سه زن بی نام و نشان، برای نشستن بر صندلی های تصمیم ساز کشور به صف شوند.

فاطمه آجرلو، مرضیه وحید دستجردی و زنی دیگر که احمدی نژاد وعده به اعلام نامش در روزهای دیگر داده است، سه زنی خواهند بود که می باید نامشان برای شکستن حصار مردانه کابینه دولت جمهوری اسلامی ایران این روزها چون سند افتخار برپیشانی دولت حک می شد و جامعه رنج کشیده زنان ایرانی با دیدن نماد خویش در بدنه هیات وزرای دولت جانی دوباره می گرفت. اما فارغ از رنجی که بخش هایی از ملت ایران از روی کار آمدن دولت دروغ می برد و کشته شدن و زندانی دادن و تجاوز کردن به زندانیان و تهدید شهروندان را راه پردردی برای افتتاح یک دولت می دانند، باید رفتارهای بعدی احمدی نژاد را تحلیل کرد. کما اینکه در یک دوره، فرمان حضور زنان در استادیوم را صادر می کند و توپ عدم اجرای آن را به زمین حوزه و رهبری می اندازد و اینبار نیز چه بسا با مخالفت حوزه یا بخش های سنتی تر به دنبال خریدن همان محبوبیت از دست رفته خود باشد.
اگر چه احمدی نژاد همانند کولی سرگذر که هر بار سرخ آب سفید آب کرد و با عشوه های ناشیانه محله را ویرانه ساخت و همه را آلوده کرد و بیماری لا علاجی دامنگیر اهالی آن محله شد اما در نهایت، به این نتیجه رسید که باید به خانه و اصل خویش بازگردد و بیش از این رسوایی و بیماری به بار نیاورد می توان او را بخشید و به فردای پاک تری امید وار بود. اما ای دولت مثال آن کولی پشیمان نشده است که مدام عشوه های ناشیانه پیشه می کند ، شهر را به بلوا کشانده است و همه را آلوده کرده است صورت کشور را پر از لکه های یک بیماری سخت کرده است و چشم همه را به دنبال یک محله بدنام کشانده است و ظاهرا خیال توبه هم ندارد. نمایش هایی هم برای خوش سیمایی خویش اجرا می کند اما دل کسی را نمی برد جز دل همان حلقه محدودی که دست و دلشان در برابر صورت سرخ آب و سفید آب شده این دولت سست می شود ورنه در قاموس کسی که برادری معنا ندارد برابری چه جایگاهی می تواند داشته باشد؟ کسانی که زنان دربند را حتی لحظه ای به چشم خواهران خود ندیده اند و برای اذیت و آزاهای جنسی شان در زندان ، دل نگران نشده اند، چگونه ممکن است در پاسداشت دفاع از حقوق برابر زنان، کلید کابینه را به دست سه زن داده باشند. این کلیدی که احمدی نژاد به دست زنان محافظه کار هوادارش داده است، شاه کلید زندان زنان است. چرا که هم به او و هم به باقی مردان اصولگرا ثابت شده است که به وسیله زنان، آسان تر می شود زنان پیشرو و آزادی خواه ایران را محدود و دربند کرد. یعنی هم می توان ویترین زنانه کابینه را روی سر مدافعان برابری حقوق زن و مرد زد و فخرش را به دنیا فروخت و هم می توان با دیدگاههای بسته همین زنان روی سر مطالبات زنان آزادیخواه ایران زد. چه کسانی بهتر از خود زنان می توانند در مقابل آنچه زیاده خواهی های زنان ایران تعبیر می شود، بایستند؟

خوب یادم هست که در روزهای انتخابات ریاست جمهوری نهم، در خبرگزاری ایلنا با یکی از زنان مجلس هفتم مصاحبه ای کرده بودیم که تایید می کرد با آمدن احمدی نژاد باید آسانسورها هم زنانه و مردانه شوند. آن مصاحبه هم مثل باقی حرف های بی تدبیر و فی البداهه ای که این جریان مدام فکر نکرده بر زبان جاری می سازد و بعد تکذیب می کند، در خبرگزاری ایلنا تکذیب شد. فاطمه آجرلو در مقایسه با سایر زنان مجلس هفتم، عقل کل می نمود و به تعبیر خودش ما خبرنگاران پارلمانی از ساده دلی بقیه نمایندگان زن برای بنگاههای خبرپراکنی مان بهره می جستیم.

یک روز، مهمان خط و نشان های آجرلو بودم که می گفت : اینکه ما به نقل از عشرت شایق نوشتیم، زنان روسپی باید اعدام شوند، یا اینکه به نقل از نیره اخوان نوشتیم که ازدواج مجدد حق مردان است، شیطنت و خبیثی ما خبرنگاران را ثابت می کند. از آجرلو پرسیدم حالا بدون خباثت می پرسم و شما دیدگاه واقعی تان را در مورد همان روسپی ها برای روشنگری خودم بگویید، من هم نمی نویسم. آیا می توانند زنده باشند و شما هم به عنوان نماینده زن با آنها در یک جامعه زندگی کنید؟ هیچ نگفت. گفتم بدون خباثت می پرسم ددیگاه واقعی شما در مورد دختران نیمه حجابی که در ادارات در کنار مردان در یک اتاق کار می کنند، چیست آیا موافق این اختلاط هستید؟ شما نظر واقعی تان را برای روشن شدن ما بگویید. امروز که دیدم سرکار خانم به عنوان وزیر رفاه معرفی شده اند یاد تحلیل های ایشان افتادم که باور داشت نباید به جنجال خبری تبدیل اش کرد و باید کار زیربنایی انجام داد. می گفت: « بی حجابی همان زنان در محل کار و تفاوت قایل نشدن میان محل کار و کافی شاپ، سرانجامش همان روسپیگری است، برای همین است که ما تا نسبت به جدایی زنان و مردان در محل کار و ادارات حرف می زنیم خبرنگاران سریع می روند جنجال خبری درست می کنند و ما از اصل می مانیم». در مورد اعدام روسپی ها حرف عشرت شایق را اصلا رد نکرد و گفت هیاهوی خبری اش را اما نمی پسندم.

آجرلو بعد ها همصدا با سایر زنان در همان مجلسی که یکی یکی طرح و لایحه و پیشنهاد برای محدود شدن حقوق زنان به صحن و کمیسیون می آمد، جلو دار بود. ابتدا را ه پیوستن ایران به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان که حاصل تلاش زنان اصلاح طلب مجلس ششم بود را بستند. روز دیگر در همان مجلس برای کاهش سهمیه زنان در دانشگاه ها خیز برداشتند. یعنی زنان با همان حقوق نا برابر به سهمی نه تنها برابر بلکه بیشتر در دانشگاهها دست پیدا کردند اما زنان مجلس برای محدود کردن سهمی که با تلاش خود دختران به دست آمده بود سنگ تمام گذاشته بودند. سپس روز دیگر بحث کاهش ساعات کاری زنان را در مجلس شان پی گرفتند تا زنان را از اجتماع به خانه بکشانند. روز بعد گفتند برای رفاه حال خانم هایی که در اداره مخابرات کار می کنند می توان امکانات کار را به منزل شخصی شان منتقل ساخت تا در خانه کار کنند. روزهای دیگر هم که جنبش زنان را خون به دل کردند و بسار هم شنیدند که ازدواج مجدد مردان بدون اجازه زنان لکه ننگی بر دامن زنان مجلس خواهد بود اگر در مجلس باشند و در برابر این تبصره سکوت کنند. خلاصه از همین مجلس زنانه برای محدود کردن زنان چه نقشه ها که نکشیدند. در باور نمی گنجید. درست عین صحبت های زن دیگری که مدافع احمدی نژاد است اما از مقام یک زن به احمدی نژاد تشر می زند که چرا باید از میان این همه مردان، زن را به کابینه راه دهند؟ اینها زنانی هستند که احمدی نژاد را حمایت می کنند و احمدی نژاد نیز آنان را قدردان است.

بر اساس لیست سوابق فعالیتی فاطمه آجرلو که توسط دولت اعلام شده است به وضوح قید شده است که سرکار خانم، پیش از نمایندگی مجلس جز فعالیت در بسیج و سپاه، هیچ نقش مدیرتی نداشته است که بتوان او را نقد کرد اما در دوره نمایندگی هم چند کار بزرگ انجام داده است که از جمله آن معرفی پالیزدار به کمیسیون های مجلس بوده است که پالیزدار هم درست علیه همان دو نفری که احمدی نژاد در مناظره تلویزیونی اش از آنها به عنوان مفسدان اقتصادی نام برده بود، افشاگری کرده بود. هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری. آجرلو اگرچه آن روزها چندین ساعت به همراه همسرش در مورد چرایی معرفی پالیزدار بازجویی شده بود اما امروز مورد مهرورزی مضاعف احمدی نژاد، بزرگترین مخالف هاشمی و ناطق قرار گرفت وقرار است وزیر شود.

روند عجیبی است اما واقیعیت دارد. یعنی به آسانی می توان دید که نشانی از عقلای محافظه کار در حلقه همین زنان برگزیده احمدی نژاد نیست اما هماهنگ چرا . تا این اندازه که در اقدامی هماهنگ و شگرف، پیش از انتخابات آجرلو پالیزدار را به مجلس می آورد، اطلاعاتی در اختیارش قرار می دهد . پالیزدار برای بدنامی هاشمی و ناطق سنگ تمام می گذارد، سپس آجرلو تحت فشار قرار می گیرد، احمدی نژاد در تلوزیون همان حرف های پالیزدار را تکرار می کند، رییس جمهور می شود وآجرلو را به عنوان وزیر رفاه به مجلس معرفی می کند با عنوان اینکه می خواهد به نقش برابر زنان در کابینه بها داده باشد. کدام بها دادن؟ برای بها دادن به زنان، بی شک برگزیدن مرد یا زن آنقدرها مهم نیست که کارآمدی و استقلال رای آنها مهم است. احمدی نژاد البته صریح و بی پرده در مصاحبه زنده با تلویزیون اعلام می کند که مهمترین عامل انتخاب وزرا را همسویی و هماهنگی با رییس جمهور می داند و ظاهرا سابقه زلزله های مکرری که در کابینه قبلی اش رخ داده است و هر ماه یکی را برکنار می کرد او را به این نتیجه رسانده است که زنان ، منفعل تر، مطيع تر و فرمابردارتر و به تعبیر خودشان، هماهنگ تر خواهند بود.

شاید بخش های سنتی جامعه زنان ایرانی، رگه هایی از باور و نوع پوشش خود را دو در شمایل دو یا سه زن برگزیده احمدی نژاد ببینند اما زنان سنتی، روستایی و شهرستانی در بساری از موارد نمی دانند که این زنان در مجلس نه تنها باوری برای برابری دیه آنان با شوهرانشان ندارند و بلکه ازدواج مجدد شوهرانشان را هم مانع نمی شوند و حضور دخترانشان در دانشگاه و محیط های برابر کاری را هم محدود می کنند. به همین سادگی. و موارد دیگری که شاید مادران و زنان نسل گذشته بستری برای آگاه شدن از حقوق واقعی خود نیافته اند. آنها فقط دیده اند که همه مردان احمدی نژاد یکی یکی از کابینه دولت به بیرون پرتاب شده اند اینک زنان جای آنها می نشینند اما زنان احمدی نژاد، نماد و نماینده واقعی تمام زنان ایران نیستند و اگرچه برای خریدن آبرو و فخر معرفی شده اند، اما کسیت که نداند بیشتر برای بردن آبروی زنان ایران به کابینه آورده شده اند.

منبع راه سبز

وزرای کشور، دفاع و خارجه دولت مشخص شدند



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن اعلام قطعی شدن انتخاب چهار وزیر مرتبط با کمیسیون امنیت ملی مجلس ، بدون مشورت با این کمیسیون ، از جابهجایی نجار و محصولی با یکدیگر در وزارتخانه های کشور و دفاع و در عین حال انتخاب سعید جلیلی برای وزرات خارجه خبر داد.

حسین سبحانی نیا از قطعی شدن چهار وزیر مرتبط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد و گفت : با توجه به اطلاعاتی که تا امروز در اختیار بنده گذاشته شده از آقایان مصطفی محمد نجار به عنوان وزیر پیشنهادی کشور، صادق محصولی وزیر پیشنهادی دفاع، سعید جلیلی وزیر پیشنهادی خارجه و آقایان حیدر مصلحی یا حسین طائب وزیر پیشنهادی اطلاعات به عنوان گزینه های قطعی یاد شده است.

در دولت نهم مصطفی محمد نجار وزیر دفاع، صادق محصولی وزیر کشور بودند و در حال حاضر نیز سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجت الاسلام حیدر مصلحی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام حسین طائب نیز فرمانده نیروی مقاومت بسیج است. در عین حال برخی منابع نزدیک به دولت از منتفی شدن حضور طائب در وزارت اطلاعات و احتمال زیاد ابقای متکی در وزارت خارجه خبر می دهند.

سبحانی نیا گفت: در انتخاب این چهار وزیر مرتبط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مجلس و کمیسیون نظرخواهی نشده است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور تا روز چهارشنبه این هفته فرصت دارد تا وزیران پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند. به دنبال آن اسامی وزیران پیشنهادی در جلسه علنی یکشنبه مجلس قرائت خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: درهفته اول ماه رمضان مجلس فرصت دارد تا برنامه ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی را مطالعه و بررسی کند و در هفته دوم ماه رمضان مصادف با هفته دوم شهریور ماه نیز بررسی رای اعتماد در صحن علنی در دستورکار قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص پیش بینی خود از کسب رای اعتماد این چهار وزیر اظهارداشت: همه چیز بستگی به نوع دفاع رئیس جمهور از این افراد و برنامه و سوابق و سنخیت آنان با حوزه ای که برای آن معرفی شده اند دارد.

سبحانی نیا در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به اینکه محصولی برای کسب رای اعتماد و تصدی وزارت کشور رای شکننده ای از مجلس گرفت امکان دارد برای وزارت دفاع بتواند رای اعتماد مجلس را کسب کند گفت: اتفاقا بعد از انتخابات ریاست جمهوری برخی از نمایندگان از عملکرد وی راضی بودند و معتقد هستند که وی خوب عملکرده است بنابراین معتقدند که باید در وزرات کشور باقی می ماند.

نماینده نیشابور تصریح کرد: محصولی سوابق نظامی دارد و شاید انتخاب وی برای وزارت دفاع به همین دلیل بوده است.

منبع سایت نوروز

انتقادهای شدید موسوی و اعلام برگزاری سومین جلسه دادگاه متهمان انتخاباتی

15/08/2009

Iranian reformist presidential candidate Mir Hossein Mousavi waving to the media during a late night press conference after polls closed in Tehran, 12 June 2009

میرحسین موسوی، ضمن تقبیح عملکرد مسئولان در رویارویی با معترضان به نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت اگراخباری که در روزهای اخیر در مورد بازداشتشدگان منتشر شده درست باشد، جا دارد که انسان سر زیر خاک کند.

همزمان، دادگاه انقلاب اسلامی ایران، روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد سومین جلسه دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری فردا در شعبه پانزدهم این دادگاه برگزار میشود.

خبرگزاری ایسنا، به نقل از این اطلاعیه میگوید در «سومین جلسه محاکمه عوامل اغتشاشات اخیر تهران» به موارد اتهامی ۲۵ نفر دیگر رسیدگی خواهد شد.

اما به گزارش وب سایت موج سبز آزادی، میر حسین موسوی نامزد اصلاحطلب انتخابات اخیر ریاست جمهوری در دیدار با اعضای انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران درباره چرایی شکل گرفتن اعتراضهای مردمی پس از انتخابات ۲۲ خرداد گفت: آنچه موجب پیدایش جنبش اعتراضی مردم و ابعاد روزافزون آن شده است نادیده گرفتن قانون و کرامت و حقوق ذاتی شهروندان و رفتارهای فراقانونی است.

وی گفت اگربه جای آنکه مردم را خس و خاشاک بنامند و تحقیر کنند و در صدا وسیما شروع به جو سازی کنند، مواضع منصفانهای میگرفتند و اگر قبل از آن که مردم به خیابان ها بیایند در چارچوب قانون و با احترام به حقوق مردم با آنان برخورد میکردند ما امروز با بسیاری از بحرانها روبرو نبودیم.

موسوی با « غیرمنصفانه» و «تحریککننده » خواندن رفتار مسئولان و رسانههای دولتی در روزهای پس از انتخابات نحوه مواجهه با راهپیمایی «چند میلیونی» ۲۵ خرداد را اشتباه ارزیابی کرد و گفت این راهپیمایی «میتوانست آبی بر آتش خشم» مردم باشد.

او در تشریح جزییات تقلب در انتخابات گفت:ابتدا فکر کردیم که آنچه شاهد آن هستیم ناشی از سوء تدبیر است، برای همین خود من تلاش کردم با مسئولان کشور تماس بگیرم و همان روز دو بار با رئیس قوه قضائیه، دو بار با دادستان کل کشور، دو بار با رئیس مجلس و چهار بار با بیت رهبری موضوع را مطرح کردم.

آقای موسوی می گوید از چند روز پیش از انتخابات اطلاعات دقیقی در مورد سناریوهایی که برای روز انتخابات در نظر گرفته شده بود، توسط موج عظیمی از تماس های مردمی به ستاد او رسیده بود.

میرحسین موسوی اتهامات مطرح شده درباره حرکت در جهت منافع «دشمنان» را متوجه خود آنها دانست و گفت: «ما میگوییم به جای آن که جمعیتهای میلیونی مردم رامتهم کنید، برای یافتن متهمان اصلی در بین کسانی بگردید که با کارگردانی و صحنهگردانی جنگ مسموم تبلیغاتی اعتماد و آرامش مردم را هدف گرفتند و با تحلیلهای مالیخولیایی خود به دشمن خدمت میکنند. یقینا جریاناتی که در طول این دو ماه در صدا وسیما وهمچنین در روزنامه کیهان با مردم میجنگیدند تامین کننده منافع و در طول سیاستهای آمریکا و انگلیس هستند.


وی همچنین برگزاری دادگاه‌ «کودتای مخملی» را تلاش برای «اثبات یک توهم بیاساس» و گفت این چنین دادگاههایی حتی اگر برای دشمنان انقلاب برگزار میشد شایسته جمهوری اسلامی نبود.

میرحسین موسوی در واکنش به گزارشهای منتشر شده در مورد شکنجه و تجاوز به زندانیان انتخاباتی پرسید: آیا این نحوه برخورد با مردمی که با شعار الله اکبر به صحنه آمده اند به نفع کشور است.

میر حسین موسوی که از سوی مخالفان خود متهم به «ساختارشکنی» شده، مصداق این عنوان را دادگاههای نمایشی و کتکزدن و آزار مردم در خیابانها دانست که به گفته وی ربطی به قانون اساسی و اعتقادات دینی و ملی ندارد.

وی همچنین به ایجاد تشکیلات «راه سبز امید» اشاره کرد که قرار است برای پیگیری مطالبات مردم و اجرای قانون اساسی شکل بگیرد.

منبع: رادیو صدای آمریکا

احمدی نژاد دو زن را به عنوان وزیر معرفی کرد


محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران دو زن را به عنوان وزیر پیشنهاد کرده و گفته است که یک زن دیگر نیز به عنوان وزیر معرفی خواهد شد.

آقای احمدی نژاد در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران، مرضیه وحید دستجردی را به عنوان وزیر بهداشت و فاطمه آجرلو را به عنوان وزیر رفاه معرفی کرده است. این اولین بار در تاریخ سی ساله جمهوری اسلامی است که زنان به عنوان وزیر معرفی شده اند.

در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، برای اولین بار معصومه ابتکار به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست انتخاب شد که در چهار سال اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد نیز این سمت در اختیار فاطمه واعظ جوادی قرار گرفت.

خانم وحید دستجردی وزیر پیشنهادی بهداشت، 50 سال دارد و متخصص زنان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و در دوره های چهارم و پنجم مجلس به مدت هشت سال نماینده تهران در مجلس بود.

فاطمه آجرلو وزیر پیشنهادی رفاه 43 سال دارد و نماینده کرج در مجلس است. او در رشته روانشناسی بالینی تحصیل کرده و در سایت شخصی وی نوشته شده که هم اکنون دانشجوی دکترای رشته روانشناسی تعلیم و تربیت است.

خانم آجرلو علاوه بر تحصیل در دانشگاه در حوزه علمیه نیز درس خوانده و پیش از انتخابش به سمت نمایندگی مجلس، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد کرج و مسئول بسیج دانشجویی واحد خواهران استان تهران بوده است.

به غیر از این دو نفر آقای احمدی نژاد، حیدر مصلحی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه را به عنوان وزیر اطلاعات معرفی کرده است.

آقای مصلحی پیش از این عنوان نماینده ولی فقیه در نیروی زمینی و نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران فعالیت داشته و مشاور آقای احمدی نژاد در دوره قبل ریاست جمهوری بوده است.

سه نفر از وزرای سابق نیز در سمت های خود ابقا شده اند. علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن، محمد عباسی وزیر تعاون و شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد.

آقای احمدی نژاد در گفتگوی تلویزیونی این شش نفر از اعضای کابینه را معرفی کرده و گفته که حداکثر تا سه روز دیگر تمامی وزرا را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی خواهد کرد.

آقای احمدی نژاد معیار خود را برای انتخاب کابینه "صلاحیت اخلاقی"، "کارآمدی"و "همگرایی و روحیه همکاری" اعلام کرده است.

آقای احمدی نژاد در حالی کابینه دوم خود را آماده می کند که تعدادی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری که در آن آقای احمدی نژاد پیروز اعلام شد، در دادگاهی محاکمه می شوند.

آقای احمدی نژاد یازده روز پیش در مجلس سوگند خورد و بعد از برگزاری مراسم تحلیف، طبق آئین نامه مجلس، رئیس جمهور پانزده روز فرصت دارد تا وزیران خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

در پی اختلافاتی که میان آقای احمدی نژاد و بخش عمده ای از اصولگرایان بر سر پست معاونت اولی اسفندیار رحیم مشائی بروز کرد، وی از سوی این گروه تحت فشار است. آقای احمدی نژاد پس از اعتراض های گسترده و دستور مستقیم رهبر جمهوری اسلامی، آقای مشائی را از معاونت ریاست جمهوری کنار گذاشت و به سمت مشاور خود برگزید.

جبهه اصولگرای پیروان خط امام و رهبری که در انتخابات از آقای احمدی نژاد حمایت کرده در بیانیه ای آقای احمدی نژاد را به مشورت با رهبر و مجلس برای انتخاب کابینه فراخوانده و نسبت به تبعات انجام ندادن این کار هشدار داده است.

منبع: بی بی سی

نطق شجاعانه نماینده شهرکرد در انتقاد از دولت کودتا


ترس در نیویورک از جنبش راه سبز

ترس در نیویورک از جنبش راه سبز!؟ (تصویرجرس

دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن در دعوت از ایرانیان مقیم آمریکا پرده از ترس احمدی نژاد از جنبش راه سبز مردم ایران برداشت و حضور او را در نیویورک تایید کرد. ظاهرا این دفتر نتوانسته است ایرانیان طرفدار این رییس جمهور محبوب و مردمی!! را برای شرکت در داخل جلسه پیدا کند و اکثر ایرانیان تقاضای دعوت نامه برای تظاهرات بیرون جلسه را داشته اند.


دفتر مهدی کروبی اعلام کرد: تجمع روز دوشنبه برگزار نمی شود


يكشنبه 25 مرداد 1388

دفتر مهدی کروبی با اشاره به عدم برگزاری تجمع روز شنبه در مقابل روزنامه اعلام کرد:

تجمع روز دوشنبه برگزار نمی شود

دفتر مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی خطاب به هوادارن و حامیان این حزب و روزنامه اعتماد ملی اعلام کرد: تجمع روز دوشنبه مقابل روزنامه برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار سحام نیوز: دفتر کروبی با تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی که روز گذشته امنیت و آرامش را در اطراف روزنامه برقرار نمود، اعلام کرد: با توجه به اینکه تجمع دیروز منتقدین در مقابل روزنامه شکل نگرفت و کارکنان روزنامه نیز به کار خود مشغول بودند و الحمد الله روزنامه نیز طیق روال خود منتشر گردید از تمام هواداران درخواست می شود برای اثبات حسن نیت خود از هر گونه تجمع در مقابل روزنامه خودداری کنند.

در این خبر آمده است: با توجه به شعارهای تند منتقدین و مخالفین در نماز جمعه تهران و پخش اعلامیه برای تجمع اعتراضی در روز شنبه مقابل ساختمان روزنامه اعتماد ملی، در اقدامای متقابل بنا به درخواست هواداران اعلام شده بود که روز دوشنبه ساعت 16 در مقابل ساختمان روزنامه تجمعی حمایتی برگزاری می شود که به دلیل عدم تشکیل تجمع منتقدین به هر دلیل ممکن، این تجمع نیز برگزار نخواهد شد.

دفتر مهدی کروبی افزود: جا دارد از ابزار حمایت های مردمی نسبت به مدیران، پرسنل و خبرنگاران روزنامه اعتماد ملی تقدیر و تشکر بعمل آید.

نام 5 مداح معروف تهران در فهرست سازمان‌دهندگان لباس‌شخصی‌ها













به گزارش خبرنگار «آینده»، این افراد که جزو افراد جاهل و مریدان این 5 مداح معروف هستند، با درخواست برخی چهرههای سیاسی از این مداحان سازماندهی شده و با ابزارهایی نظیر زنجیر، میله آهن، چاقو و پنجه بکس اقدام به ضرب و جرح مردم در خیابانهای تهران میکردند.

در حالیکه رسانههای حامی دولت و مخالفان نظام، سعی دارند عوامل برخورد با مردم را نیروهای نظامی و انتظامی جلوه دهند، بررسیهای خبرنگار «آینده» نشان میدهد بسیاری از نیروهای لباس شخصی که در ناآرامیهای پس از انتخابات به ضرب و جرح مردم پرداختهاند، توسط 5 تن از مداحان معروف تهران سازماندهی شدهاند.

به گزارش خبرنگار «آینده»، این افراد که جزو افراد جاهل و مریدان این 5 مداح معروف هستند، با درخواست برخی چهرههای سیاسی از این مداحان سازماندهی شده و با ابزارهایی نظیر زنجیر، میله آهن، چاقو و پنجه بکس اقدام به ضرب و جرح مردم در خیابانهای تهران میکردند.

گفته میشود ح-س یکی از این 5 مداح که سابقه درگیریهای فیزیکی در دهه گذشته را نیز دارد، خود شخصاً در برخورد با مردم حضوری فعال داشته است.

یکی از مداحان هم که رابطه فامیلی با یکی از مقامات دارد، در صحنه درگیریها دیده شده است.

گفتنی است انتشار اخبار و گزارشهای مکرر از ضرب و جرح بیرحمانه و بدون مجوز مردم از 23 خرداد تا اوایل مرداد موجب شده است انگشت اتهام به سوی مأموران نیروی انتظامی و سپاه پاسداران نشانه رود؛ اما فرماندهان انتظامی و نظامی در پیگیریهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بازرسان مقامات عالی رتبه اظهار کردهاند: اکثر برخوردهای فیزیکی و بیدلیل با مردم توسط افراد غیر مأمور که توسط برخی چهرههای سیاسی که مسئولیت اجرایی نیز دارند و از طریق 5 مداح معروف سازماندهی شدهاند، انجام شده است.

سرخط خبرهای بامدادی پیک ایران

سقوط یک فروند هلی کوپتر در کرج صبح امروز
اعترافات تکاندهنده یک خبرنگار از وقایع دوران بازداشت
* انفجار بمب دست ساز در اردبيل
* مگافون: به ایران نمیآییم
مادران عزا همه شنبه ها سیاهپوشند
از نجوای ما هم می ترسند
نمایش در نمایش؛ دادگاه به سینما تبدیل شد!
یک قرص قبل از هر بازجویی
وزیر خارجه آمریکا خواستار آزادی اتباع آمریکایی در ایران شد
عکس : مامور امنیتی دیروز و مامور ثبت احوال در برنامه ۲۰:۳۰( بحث ترانه موسوی)
مجمع نمایندگان ادوار مجلس : ضمن اعلام حمایت از کروبی، هرگونه تحلیلی که حرکت مردم ایران را به عوامل خارجی نسبت دهد، بی اساس دانست
عکس : صفحه اول امروز روزنامه ها
گزارشگر سازمان ملل: درباره شکنجه و تجاوز شکایتهایی دریافت کردهایم
درخواست علما از خبرگان: صلاحیت ادامه رهبری را ارزیابی کنید
مدير کيهان بچه ها در روزنامه کيهان : رای یک بوقچی استادیوم آزادی از کروبی بیشتر است
کيهان : جمعي از بازداشت شدگان آشوب هاي اخير بخاطر آنکه کروبی به آنها اتهام زده که مورد تجاوز قراگرفته اند از وی شکايت ميکنند!
خبر تکاندهندهای از زندان اوین درباره هنگامه شهیدی
روزنامهنگار، پای طناب دار
عفو بینالملل خواستار بررسی شکنجه و تجاوز جنسی در زندانهای ایران شد
ادامه

دادگاه امروز/ حسین اعزامی اتهام را نپذیرفت

دادگاه امروز/ حسین اعزامی اتهام را نپذیرفت
وکیل این متهم به مشارکت در حوادث تهران با بیان اینکه فرصت کافی برای گفتگو با موکلش را نداشته، از دادگاه درخواست کرد تا این موقعیت برای او فراهم گردد.


حسین اعزامی متهم به شرکت در حوادث اخیر برخلاف متن کیفرخواست خود در دادگاه هر گونه اقرار به دریافت دستور از یکی از کاندیدای انتخابات برای آشوبگری را رد کرد و وکیل وی نیز با اشاره به اینکه فرصت کافی برای گفتگو با موکلش را نداشته، از دادگاه درخواست مهلت کرد.

به گزارش مهر، در ادامه سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات افراد مرتبط با حوادث اخیر تهران پرونده اتهامی حسین اعزامی متولد سال 1367 در جلسه علنی مورد بررسی قرار گرفت.

از جمله اتهامات این فرد که توسط معاون دادسرای تهران قرائت شد، فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی و شعار دادن علیه مسئولان نظام بوده است. ایجاد شبهه تقلب در انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت نظام و همچنین ایجاد ترس و وحشت در جامعه از طریق حرکات غیر متعارف و شرکت در تخریب اموال عمومی از دیگر اتهامات او بود.

حسین اعزامی که در روز 24 خرداد 88 درفلکه اول تهران پارس دستگیر شده به استناد گزارش ماموران و ضابطان و شناسایی به عنوان" یکی ازعوامل اصلی اغتشاشاتبنا بر اقرارصریح"به دریافت دستور از سوی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری" به عنوان متهم در این جلسه به دفاع از خود پرداخت.

او در دفاعیاتش هر گونه مشارکت در احراق و تخریب اموال عمومی را رد کرد و گفت: من در بازجویی هایم هم گفته ام که اصلا چنین کارهایی را نکرده ام.

وی اظهار داشت که از جمله فعالان ستاد مهندس میر حسین موسوی بوده است و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه قبل از انتخابات به تبلیغ برای این کاندیدای ریاست جمهوری از طریق پخش پوستر و پارچه های سبز بین مردم می پرداخته است.

به گفته اعزامی، فعالیت های انتخاباتی و تبلیغی او با پایان مهلت قانونی تبلیغات به طور کامل پایان یافته است.

وی افزود: من در روز مادر خواستم برای مادرم هدیه ای بگیرم و در فلکه اول تهران پارس در انتظار یکی از دوستان بودم که قرار بود مبلغی را در اختیارم قرار دهد. همزمان با انتظار من در آن مکان حدود 250 نیروی انتظامی در محل مستقر بودند.

این متهم در اغتشاشات اخیر تهران ادامه داد: من در میدان نشسته بودم که دو نفر با کت و شلوار آمدند و مرا دستگیر کرده و در حالی که با تلفن همراه صحبت می کردم، مرا بردند.

او در واکنش به بخشی از کیفرخواستش مبنی بر گرفتن دستور از شخصی به نام "مهران دست طلا" گفت: این مسئله کاملا دروغ است و من تنها از روی ترس و بر اساس مسائل ذهنی خودم آن را ساختم تا شاید بتوانم از این طریق خودم را تبرئه کنم این موضوعی بود که در بازجویی اولم به طور کذب مطرح کردم.

اعزامی به بیان اینکه هیچ سوء شهرتی ندارد، گفت: تنها اشتباه من حضور در ستاد آقای موسوی و نشستن در فلکه اول تهران پارس بود ولی من درهیچ یک از موارد دیگر مشارکت نداشتم.

این متهم طرح موضوع پیشنهاد برای گرفتن پول را نیز تکذیب کرد و ادامه داد : در ستاد آقای موسوی پیش از انتخابات به ما گفتند که قطعا قرار است در انتخابات تقلب شود و هر کس در این باره باید کاری را که می تواند انجام دهد که من البته هیچ کدام از کارهایی که گفته بودند، انجام ندادم.

او با تاکید مجدد بر اینکه واقعا کارهایی که در کیفرخواستش مطرح شده را انجام نداده در واکنش به سخن قاضی مبنی بر اینکه سی دی مربوط به دستگیری شما در اغتشاشات وجود دارد، گفت: چون ما در ستاد مهندس موسوی بودیم از شکل گیری اغتشاش و بند آمدن راه جلوگیری می کردیم و من در آن تصویر از مردم می خواستم که عقب بروند و تجمع نکنند؛ من هیچ گونه تحریکی را موجب نشده ام.

او در واکنش به سخن قاضی که گفت تصاویر موجود در سی دی نمایانگر تحریک مردم از سوی شماست، چرا صادقانه برخورد نمی کنید؟ تاکید کرد: من هیچ گونه تحریک در اغتشاش را مرتکب نشده ام.

در ادامه این اظهارات وکیل متهم به دفاع از او پرداخت و گفت: با توجه به وضعیت خانوادگی و سن کم موکلم از دادگاه تقاضای بخشش او را دارم. وی افزود: موکل من در هیچ جای پرونده اقراری مبنی بر پذیرش اتهاماتش ندارد و هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر مشاهده او در هنگام اغتشاشات در دست نیست.

وکیل این متهم به مشارکت در حوادث تهران با بیان اینکه فرصت کافی برای گفتگو با موکلش را نداشته، از دادگاه درخواست کرد تا این موقعیت برای او فراهم گردد.

او ادامه داد: نکته ای که بازجویان روی آن تاکید زیادی داشته اند حضور موکل من در ستاد آقای موسوی به خاطر مسائل مالی بوده و شاید حضور او در تجمعات نیز صرفا از سوی کنجکاوی بوده باشد. به هر حال تقاضای عفو و بخشش از سوی دادگاه را دارم.

قاضی پس از استماع سخنان وکیل این متهم به مدت یک هفته به او وقت داد تا برای آخرین دفاع آماده شود.

قابل توجه آقای احمدی نژاد: نرخ تورم امارات به زير صفر مي‌رسد

نرخ تورم امارات به زير صفر ميرسد

سرويس: اقتصاد
1388/05/25
08-16-2009
11:34:18
8805-12291: كد خبر

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

در صورت تداوم ركود در بخش مسكن امارات نرخ تورم اين كشور به زير صفر ميرسد.

به گزارش ايسنا،‌ دويچه بانك در گزارشي اعلام كرد كه نرخ تورم امارات كه در سال گذشته معادل 12.3 درصد بود در نيمه اول سال جاري ميلادي به 3.4 درصد سقوط كرد و انتظار ميرود در صورت تداوم ركود در بخش املاك و مستغلات اين نرخ به زير صفر برسد.

اين در حالي است كه آمارهاي منتشره نشان ميدهند كه املاك و مستغلات در حدود 39.3 درصد مجموع شاخص قيمت مصرف كننده را در اختيار خود دارند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، با شروع بحران اقتصادي در سال گذشته ميلادي و از زماني كه قيمت املاك در دوبي در بالاترين ميزان خود بود تاكنون اين بخش 50 درصد افت داشته است.

انتهاي پيام

از ایسنا

قابل توجه خانم فاطمه رجبی: دسته گلی برای احمدی نژاد



پشت پرده شکنجه بازداشت شدگان؛اعتراف گیری به روش روسی

پشت پرده شکنجه بازداشت شدگان؛اعتراف گیری به روش روسی
شبکه جنبش راه سبز(جرس): مادر هنگامه شهیدی روزنامه نگار در بند شب گذشته در دیدار خانواده ها و برخی از بازداشت شدگان با یک نماینده اصولگرای مجلس جزئیات تازه ای از ملاقات با فرزندش را فاش کرد که حاکی از فشارهای طاقت فرسا و استفاده از مواد روانگردان برای اعتراف گیری از بازداشت شدگان است.

مادر هنگامه شهیدی گفته است« وقتی وی را دیدم، چندان به حال خود نبود و وقتی در آغوشش گرفتم و به سر و پشت وی دست کشیدم، به خاطر درد ناله میکرد. به او گفتم: مقاومت کن و علیه خودت اعتراف نکن. گفت: ای بابا! اینجا قرصهایی به من میدهند که ذهنم کاملا خالی میشود و نمیتوانم به چیزی فکر کنم. وی با ترس میگفت: هر روز چند بار به سلولم میآیند و میگویند میخواهیم ببریم اعدامت کنیم

پیشتر همسر محمد علی ابطحی نیز خبر داده بود که در ملاقات با همسرش،آقای ابطحی به وی گفته که در بازداشتگاه قرصی با او می دهند که وی را از دنیا فارغ می کند.بازجویان در روزهای اخیر خانواده ابطحی را تحت فشار قرار داده اند تا موضوع این قرص ها را تکذیب کنند.فردی اولین جلسه دادگاه نمایشی که با حضور محمد علی ابطحی و محمد عطریانفر برگزار شد،تلویزیون دولتی برنامه ویژه ای را به مصاحبه با این دو «فر در داخل زندان اوین اختصاص داد که طی آن مجری برنامه به طور تلویحی از ابطحی خواست وجود قرص ها را انکار کند که محمد علی ابطحی از چنین اقدامی سرباز زد.

خانواده بازداشت شدگان پس از کودتای انتخاباتی نیز در بیانیه شماره 5 خود که یک شنبه 24 مرداد منتشر کردند به استفاده از قرص هایی اشاره کرده و اعلام کردند« اجبار زندانیان به استعمال داروهایی که اثرات جسمی و روانی فراوان بر روی مصرف كننده آن دارد، همه خانواده ها را نگران کرده و با توجه به این که اعتراف گیری تحت فشار و آزار و در شرایط غیرعادی،از جمله استعمال داروهای خاص،برای تدارک دیدگان سناریوی انقلاب مخملی واجد اهمیت فراوان است و هرگونه افشای حقیقت در این زمینه برای آنان هزینه های گزاف دارد، تلاش زیادی برای مستور ماندن این اقدامات غیرانسانی در زندان ها می شود

با توجه به استفاده از دارو های روانگردان برای اعتراف گیری در میان سرویس های امنیتی بلوک شرق و به ویژه روسیه در دهه های گذشته،یک کارشناس و تحلیلگر سیاسی به جرس گفت که به نظر می رسد در چند سال اخیر و به دنبال روابط نزديک میان جناح حاکم بر ایران با حاکمان کاخ کرملین بخشی از آموزش نیروهای امنیتی و به ویژه تیم های بازجویی در روسیه صورت گرفته است.

سایت موج سبز آزادی نیز گزارش داد که در جلسه یک شنبه شب جمعی از خانوادههای زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر با یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس، خانوادهها جزئیات جدیدی از شکنجههای اعمال شده را فاش کردند و این نماینده مجلس را از وضعیت خویش مطلع ساختند.

در جلسه یک شنبه ]همچنین یکی از افرادی که 25 خرداد در میدان آزادی هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود،ماجرای مصدومیت، بازداشت و شکنجه خود شرح داده و گفته «در حال خرید نوشیدنی از یک دستفروش بودم که تیری به پایم اصابت کرد.سعی کردم خودم را به کناری بکشم، اما در همین حال تعدادی لباس شخصی که متوجه تیر خوردنم شدند، من را با ضرب و شتم با خود بردند. البته مرا به یک بیمارستان منتقل کردند تا تیر را در بیاورند، اما دوباره از بیمارستان به محل دیگری منتقلم کردند و در آنجا آنقدر به محل بخیه و جراحاتم ضربه وارد کردند که خون زیادی از زخمهایم جاری بود

وی گفته است«در اثر این جراحات، عصب سیاتیک من قطع شده استبه رغم اینکه به تازگی دوره‌ی مهمانداری در هواپیما را در یکی از کشورهای آسیایی به اتمام رسانده به دلیل این جراحات و نیز مصدومیت از ناحیه‌ی فک، از ادامه‌ی کار خود بازمانده است
پدر یکی از بازداشتشدگانی که به شدت تحت شکنجه قرار گرفته نیز در جلسه یک شنبه شب اعلام کرده که« جراحات ناشی از شکنجه بر پسرم به حدی بوده که یک چشم وی را خالی کردهاند و یکی از چشمهایش کمسو شده و جای تعداد زیادی ساچمه بر سرش قابل مشاهده است و کلیه‌ی وی نیز آسیب دیده است