سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۵

وزرای کشور، دفاع و خارجه دولت مشخص شدند



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن اعلام قطعی شدن انتخاب چهار وزیر مرتبط با کمیسیون امنیت ملی مجلس ، بدون مشورت با این کمیسیون ، از جابهجایی نجار و محصولی با یکدیگر در وزارتخانه های کشور و دفاع و در عین حال انتخاب سعید جلیلی برای وزرات خارجه خبر داد.

حسین سبحانی نیا از قطعی شدن چهار وزیر مرتبط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد و گفت : با توجه به اطلاعاتی که تا امروز در اختیار بنده گذاشته شده از آقایان مصطفی محمد نجار به عنوان وزیر پیشنهادی کشور، صادق محصولی وزیر پیشنهادی دفاع، سعید جلیلی وزیر پیشنهادی خارجه و آقایان حیدر مصلحی یا حسین طائب وزیر پیشنهادی اطلاعات به عنوان گزینه های قطعی یاد شده است.

در دولت نهم مصطفی محمد نجار وزیر دفاع، صادق محصولی وزیر کشور بودند و در حال حاضر نیز سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجت الاسلام حیدر مصلحی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام حسین طائب نیز فرمانده نیروی مقاومت بسیج است. در عین حال برخی منابع نزدیک به دولت از منتفی شدن حضور طائب در وزارت اطلاعات و احتمال زیاد ابقای متکی در وزارت خارجه خبر می دهند.

سبحانی نیا گفت: در انتخاب این چهار وزیر مرتبط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از مجلس و کمیسیون نظرخواهی نشده است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور تا روز چهارشنبه این هفته فرصت دارد تا وزیران پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند. به دنبال آن اسامی وزیران پیشنهادی در جلسه علنی یکشنبه مجلس قرائت خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: درهفته اول ماه رمضان مجلس فرصت دارد تا برنامه ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی را مطالعه و بررسی کند و در هفته دوم ماه رمضان مصادف با هفته دوم شهریور ماه نیز بررسی رای اعتماد در صحن علنی در دستورکار قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص پیش بینی خود از کسب رای اعتماد این چهار وزیر اظهارداشت: همه چیز بستگی به نوع دفاع رئیس جمهور از این افراد و برنامه و سوابق و سنخیت آنان با حوزه ای که برای آن معرفی شده اند دارد.

سبحانی نیا در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به اینکه محصولی برای کسب رای اعتماد و تصدی وزارت کشور رای شکننده ای از مجلس گرفت امکان دارد برای وزارت دفاع بتواند رای اعتماد مجلس را کسب کند گفت: اتفاقا بعد از انتخابات ریاست جمهوری برخی از نمایندگان از عملکرد وی راضی بودند و معتقد هستند که وی خوب عملکرده است بنابراین معتقدند که باید در وزرات کشور باقی می ماند.

نماینده نیشابور تصریح کرد: محصولی سوابق نظامی دارد و شاید انتخاب وی برای وزارت دفاع به همین دلیل بوده است.

منبع سایت نوروز

هیچ نظری موجود نیست: