سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۵

نامه فعالان سیاسی و اقشار مختلف مردم يزد به نماینده‌ی شهرشان

صبح یکشنبه، 25 مرداد 1388

نامه فعالان سیاسی و اقشار مختلف مردم يزد به نماینده‌ی شهرشان

آقای اولياء، چرا به نمایش تحلیف رفتید؟

گروهی از فعالان سیاسی و اقشار مختلف مردم يزد در نامهای به علی‏اکبر اولیاء نماینده‌ی این شهر ئر مجلس شورای اسلامی، از وی خواسته‏اند تا درباره‌ی علت حضورش در مراسم نمایشی تحلیف به مردم توضیح دهد. متن کامل این نامه را بخوانید:


بسمه تعالی

حضور نماینده ی محترم یزد و صدوق، جناب آقای علی‏اکبر اولیاء

"من اصلاح طلب هستم، اندیشه و تفکر اصلاح طلبی را فراتر از تشکل‏ها و گروه‏های اصلاح‏طلبی می‏دانم و عضو هیچ یک از آن‏ها نیستم."

اعلامیه‏ی حقوق بشر

جناب آقای اولیا! در اعلامیه‏ی حقوق بشر، چهل و دو مورد از حقوق اساسی انسان ذکر شده‏است که به چند نمونه از آن‏ها اشاره می‏شود:

حق حیات
حق آزادی بیان،عقیده و مذهب
حق مساوات در برابر قانون
حق انتخاب آزاد
حق تشکیل آزادانه ی احزاب و انجمن‏ها
حق دادرسی عادلانه
حق بر وکیل
حق شغل و امنیت شغلی
و البته بسیاری موارد دیگر که بدون تردید به آن‏ها آگاهید.

اصلاح طلب کیست؟

بر همگان روشن است که پایبندی به حقوق ابتدایی بشر ونظام حقوق شهروندی، واجب و تخطی از آن اصول به معنای تقابل با اساسی ترین قوانین نوشته و نانوشته ی حاکم بر روابط انسانی در جامعه ی جهانی است. لغت ترکیبی اصلاح طلب، بنا به تعبیر، فردی است که با باور به تمامی حقوق ذکر شده در اعلامیه ی حقوق بشر، خود را در نقش مجری و مدافع آن‏ها دانسته و از خود الگو و نمونه‏ای برای سایر شهروندان جامعه فراهم می‏آورد و شما نیز به عنوان یک شهروند از جامعه‏ی بزرگ جهانی، یک ایرانی و نماینده‏ی اندیشه‏ی اصلاح‏طلبی بدون شک بدین اصول آگاه و پایبندید.

مهندس علی اکبر اولیاء

جناب نماینده! حضرت‏عالی با علم به تمام امتیازات والبته وظایف خطیری که صفت اصلاح‏طلبی برای شما به همراه داشت و البته به دلیل حمایت حجت‏السلام سید محمد خاتمی و تائید شما از سوی ایشان، از جانب مردم یزد برای ورود به مجلس قانون‏گذاری، رای اعتماد گرفتید. ما امضا کنندگان این نوشتار، به عنوان شهروندان قانون‏مدار جامعه، پیوسته عملکرد نماینده‏ی منتخب خود را البته تا آنجا که رسانه‏ها امکان آن را فراهم آورند، پیگیر و نظاره گر بوده‏ایم. در این مسیر، شاهد عملکرد مناسب شما در انتقاد از کاستی‏های عیان دولت نهم و همچنین در حمایت از جناب آقای مهندس میرحسین موسوی در جریان انتخابات و پس از آن بودیم و ازآنکه به وظایف خود به عنوان نماینده آگاه بوده و آن را به اجرا در آورده‏اید از شما سپاسگزاریم.

تشخيص

وقایع تلخ و ناگواری از تاریخ 22 خرداد تا به امروز بر ما و تمامی دلسوزان این خاک عزیز گذشت که بر هیچ وجدان آگاهی پوشیده نماند. در این بزنگاه تاریخی که تشخیص سره از ناسره واجب شد، دسته‏ای به یاران عشق و آزادی پیوسته و دسته‏ای دین و دنیای خود را فروختند، به ناچیزی که به هیچ نمی‏ارزید.

چرا؟

نماینده ی محترم اصلاح طلب یزد و صدوق! منتخب مردم در مجلس قانون گذاری! به راستی چرا؟ علت حضور شما در مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد چه بود؟ آیا اندیشیده‏اید شرکت جستن شما تحت لوای اصلاح طلبی و عضویت در فراکسیون اقلیت مجلس به همراه چند نمونه نادر دیگر از نمایندگان با همین القاب، در مراسم مذکور چگونه نام اصلاح‏طلب و اندیشه و معانی پنهان در این واژه را لکه دار نمود؟ آیا مهر تایید شما و دوستان همراه، بر مشروعیت این فرد، با حضور در مراسم تحلیف 14 مرداد که از سوی اشخاص ارزشمندی چون آیت‏الله هاشمی رفسنجانی، حجت‏الاسلام سید محمد خاتمی، حجت‏الاسلام مهدی کروبی و مهندس میرحسین موسوی تحریم شده بود، جز در اثبات اختلاف نظر شما با آن بزرگواران و نمایشگر نزدیکی اعتقاد شما از حقوق انسانی به هرآنچه جز اصلاح‏طلبي معنا نخواهد شد؟

شما چگونه خود را عضو نمایندگان اصلاح‏طلب مجلس معرفی می‏کنید، در حالیکه در کنار عدم حضور قابل ستایش آن فراکسیون، شما و دوستان با تعداد اندک هفده شرکت کننده، خلاء هم‏فکری و هم‏آهنگی در فراکسیون اصلاح‏طلبان را به نمایش در آوردید؟
به راستی پیش از آن برنامه یا پس از آن، در برآمد و برآیند حرکت خود تاملی نمودید؟

ما متهم نمی‏کنیم.

جناب آقای مهندس علی‏اکبر اولیاء!

ما شما را متهم نمی‏کنیم. ما تنها از شما پاسخی در خور دلجویی از خود می‏خواهیم. پاسخی تا بتوانیم به کسانی که نام شما را به عنوان نماینده‏ی یزد در میان شرکت کنندگان مراسم مذكور می‏آورند، بگوییم نماینده‏ی ما شاید بالاجبار و یا به دلایل موجه، در آن نمایش شرکت جسته‏است. می‏خواهیم بگوییم او به اهمیت این تنگنا آگاه بوده و نگه‏دار حقوق و اندیشه مردمی است که حامی‏اش بوده‏اند. ما، یزدی‏ها، می‏خواهیم همان گونه که به سید محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور مفتخر بودیم، به علی‏اکبر اولیا به عنوان نماینده شهر خود نیز افتخار کنیم.

و در پایان منتظر پاسخ شما خواهیم ماند و شما نیز منتظر نوشتار و انتقادات زین پس ما باشید که بی هیچ تردیدی امضاکنندگان و مخاطب این سطور، جز به سرافرازی و آبادانی این خاک پر گهر نمی‏اندیشند.

هیچ نظری موجود نیست: