سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۵

نامه سرگشاده جمعي از اساتيد دانشگاه و پزشكان به رئيس قوه قضاييه: رخورد سريع و قاطع با دايركنندگان بازداشتگاه‌هاي غيرقانوني / رسيدگي و جلوگيري از دخالت

جمعي از اساتيد دانشگاه و پزشكان ايران به رئيس قوه قضاييه نامه سرگشاده‌اي نوشتند.
به گزارش ايلنا در بخشي از اين نامه خطاب به آيت‌الله صادق لاريجاني آمده است:
اكنون كه در جايگاه رفيع رياست قوه قضائيه قرار گرفته‌ايد، بالتبع مسئوليت خير و شر كليه اقدامات و اتفاقات ناشي از عملكرد سازمان تحت پوشش بر عهده جنابعالي قرار مي‌گيرد. با عنايت به فرمايش حضرتعالي در هنگام معارفه كه: « هيچ‌كس نبايد جرئت كند و به خود حق دهد كه خلاف قانون حكم كند و حقوق شهروندان را ضايع كند و من در اين راستا نسبت به احدي گذشت نخواهم كرد و خاطيان را به دستگاه عدالت خواهم سپرد؛ اين اميد در دل‌ها زنده گرديد كه روش سوء تضييع و ناديده گرفتن حقوق قانوني شهروندان به تدريج از جامعه رخت خواهد بست. متاسفانه همگان شاهد بوديم كه در ماه‌هاي اخير برخي با استفاده از شيوه‌هاي غيرقانوني تلاش خود را در حذف بخش عمده‌اي از نيروهاي وفادار به نظام جمهوري اسلامي قرار داده و بر اين روش اصرار و مداومت دارد لذا ما جمعي از اساتيد دانشگاه‌ها و پزشكان اين مرز و بوم از آن مقام مسئول انتظار داريم با توجه به شرايط سياسي كشور، قوه قضائيه تحت نظارت مستقيم حضرتعالي با ايجاد روند فوق‌العاده براي رسيدگي به حقوق فردي شهرونداني كه دچار مصائب سياسي، حقوقي شده‌اند، پيگيري ويژه‌اي را اعمال كرده و به كليه مسائل و مشكلات ناشي از آن رسيدگي نمايد كه به عنوان نمونه مواردي در زير ذكر مي‌گردد:
1ـ رسيدگي به مسائلي از قبلي بازداشت افراد توسط مراجعي غيراز قوه قضائيه.
2ـ رسيدگي سريع به وضعيت بازداشت‌شدگان و ايجاد امكان حق استفاده از وكيل.
3ـبرخورد سريع و قاطع با دايركنندگان بازداشتگاه‌هاي غيرقانوني كهريزك و عاملان برخوردهاي غيرانساني با بازداشت‌شدگان در هر مقام و رده‌اي كه باشند.

4ـجلوگيري از ادامه تضييع حقوق افراد در رسيدگي قضائي.
5ـممانعت از پخش محاكمات و اعترافات متهمان از رسانه ملي.
6ـ توقف روند بازداشت‌هاي غيرقانوني بدون داشتن دليل موجهي عليه متهم.
7ـ رسيدگي به برخوردهاي غيرقانوني با مطبوعات و رفع منع انتشار آنها.
8ـ رفع مصنويت‌هاي پولادين براي عاملان ايجاد جو التهاب در جامعه كه از امكانات عمومي نيز برخوردارند.
9ـرسيدگي و جلوگيري از دخالت غيرمجاز نظاميان در امور سياسي.
در بخش پاياني اين نامه آمده است :بديهي است اقدام موثر در اين زمينه‌ها مي‌تواند نگراني‌هاي ايجاد شده از برخوردهاي غيرقانوني و غيراصولي با فعالين سياسي و مطبوعاتي و ديگر شهروندان را از بين ببرد.

بازداشت ، ضرب و شتم وعزل معاون دانشجویی دانشگاه هنر به خاطر دفاع از دانشجویان


حدود 20 تن از دانشجویان دانشگاه هنر به کمیته انظباطی وحراست و لااقل یک دانشجوی این دانشگاه به دادگاه انقلاب احضار شدند.
بنا به این گزارش در آستانه بازگشایی دانشگاه ها و در ادامه برخورد با فعالین دانشجویی ، دانشجویان دانشگاه هنر شهر تهران به دلیل شرکت در تجمعات مسالمت آمیز صنفی و فعالیت های دانشجویی به صدور حکم محرومیت از تحصیل تهدید شده اند و 20 تن از دانشجویان این دانشگاه به کمیته انضباطی و یک تن دیگر به دادگاه انقلاب احضار شده اند.
همچنین این گزارش حاکی است دکتر سید حسن سلطانی معاون دانشجویی دانشگاه هنر به دلیل حمایت از دانشجویان در مقابل حمله لباس شخصی ها به خوابگاه و محوطه دانشگاه ، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در یکی از بازداشتگاه های نهاد های امنیتی مورد ضربو شتم شدید قرار گرفته است. دکتر سلطلنی پس از آزادی از معاونت دانشجویی عزل میگردد.
گفتنی است هم اکنون نماینده رهبری در پردیس کرج دانشگاه هنر ، به سرپرستی معاونت دانشجویی این دانشگاه منصوب شده است.

پیک ایران

یک روزنامه ‌نگار به دلیل انتشار عکس صندوق رای محکوم شد

پارلمان‌نیوز: محمد رضا نسب عبداللهی، روزنامه نگار مقیم شیراز 3 روز پیش به اتهام انتشار خبر کشف چهار صندوق رای در وبلاگش به اتهام «تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب» محاکمه شده است.

بنابر اعلام انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران محاکمه این روزنامه‌نگار ساعت 10 صبح روز 22 شهریور در دادسرای انقلاب شیراز و با شکایت استانداری فارس برگزار شد.

این روزنامه نگار گفته است که«استانداری فارس به دلیل انتشار خبر کشف چهار صندوق رای در وبلاگم، به اتهام "تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب" از من شکایت کرده بود كه در پایان این محاکمه، كه به قضاوت آقای موسوی تبار، سرپرست دادسرای انقلاب شیراز برگزار شد تا پایان رسیدگی به پرونده و صدور حکم با قرار کفالت پنجاه میلیون تومانی آزاد شدم."

محمدرضا نسب عبداللهی خبر کشف 4 صندوق رای مهر و مهوم شده در کتابخانه در حال ساخت شیراز را به همراه سه عكس در وبلاگش منتشر كرده بود اما بعد از مدتی از سوی سایت بلاگفا این پست از وبلاگ این روزنامه‌نگار حذف شد.

ایران پرس نیوز

گزارشی از گردهمایی حمایت از زندانیان مسیحی در لندن






جمعی از مسیحیان ایرانی مقیم لندن برای آزادی مریم و مرضیه از زندان اوین، در مقابل سفارت ایران
در لندن دور هم جمع شدند و یك روز را در دعا و روزه بسر بردند

 به گزارش خبرنگار شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان در لندن، روز شنبه ۱۲ سپتامبر ۲۰۰۹ برابر با ۲۱ شهریور ۱۳۸۸، جمعی از مسیحیان ایرانی مقیم لندن برای آزادی "مریم و مرضیه" از زندان اوین، در مقابل سفارت ایران در لندن دور هم جمع شدند و یك روز را در روزه و دعا بسر بردند.

افراد بسیاری از كلیساها و گروههای مختلف مسیحی با حضور و دعاهای خود این گردهمایی را حمایت كردند.

این گزارش حاكی است، افراد از كلیساها و سازمانهای مختلف از ساعاتی پس از ظهر در بیرون ساختمان اصلی سفارت ایران تجمع كردند. در این گردهمایی بیش از ۱۰۰ نفر حضور داشتند كه در پایان این گردهمایی كلیه شركت كنندگان دادخواستی را خطاب به سفیر ایران در لندن برای حمایت از مریم و مرضیه امضا كردند.

به گزارش خبرنگار fcnn، دراین مراسم كه به طور خاص توسط بانوان مسیحی برنامه‏ریزی شده بود، تمامی افراد با پوشیدن لباس‏های سفید در دعاها و پرستش‏های خود یگانگی‏شان را در مسیح نشان دادند. این در حال بود كه حوالی ساعت ۵ بعد از ظهر افراد بیشتری به این تجمع پیوستند كه با روشن كردن ۱۸۷ شمع به نشانۀ ۱۸۷ روز اسارت "مریم و مرضیه" خیابان لندن را روشن ساختند و پرستش‏ها و دعا برای كلیه زندانیان مسیحی در آغاز شب ببیشتر شد.پلیس از تمامی این گرهمایی راضی به نظر می‏رسید و به نظر چند تن از آنان این گردهمایی در نوع خود بی‏نظیر بود و تا كنون چنین جلسۀ دعایی در بیرون هیچ سفارتی برگزار نشده بود.


برای مشاهدۀ همۀ تصاویر اینجا را كلیك كنید

تمامی مراسم آرام، باقدرت و با تمركز زیاد بر دعا برگزار شد. برخی از عابران كه از موضوع بی‏خبر بودند با دیدن تصاویر و نوشته ها اعلام داشتند كه این موضوع را در فهرست دعاهای كلیسایی خود اضافه خواهند كرد و با مسیحیان ایران در این خصوص متحد خواهند شد.

این گردهمایی تلاش برآن داشت كه افكار عموم را بر زندگی و آزادی مریم و مرضیه متمركز كند.برگزار كنندگان این مراسم از عموم مردم درخواست نمودند كه برای آزادی مریم و مرضیه همچنان دعا كنند و تا آزادی كامل این دو هموطن از پا نشینند.

لازم به یاد آوری است، مریم و مرضیه در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۸۷( ۵ مارچ ۲۰۰۹) بخاطر اعتقادات دینی اشان توسط تعدادی از افراد لباس شخصی و چندی از ماموران امنیتی در تاریخ فوق در آپارتمان مشترك محل اقامت شان در تهران بازداشت و با گذشت ۶ ماه همچنان در بازداشتگاه زندان مخوف اوین بسرمی برند.

همچنین روز یكشنبه ۱۸ مرداد سالجاری ( ۹ آگوست ۲۰۰۹) نیز اولین دادگاه بمنظور تفهیم اتهام این نوكیشان مسیحی برگزار گردید كه رئیس جلسه از آنان خواسته بود تا ایمان مسیحی خود را هم به زبان وهم به طور مکتوب در حضور دادگاه انکار کنند.، كه مریم و مرضیه در پاسخ به این درخواست گفتند "ما ایمان و اعتقادات خود را انکار نخواهیم كرد.

گزارش تصویری در همین ارتباط:

عكس : هومن.ر

شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان


آخرین توصیه ها قبل از روز قدس


اردویی که برای اطلاع رسانی و توجیه حضور میلیونی در تظاهرات روز قدس، برپا کرده بودیم، به ساعات پایانی خود نزدیک میشود. طبق اطلاعات موثق و تایید شده، مطمئن شدیم که اطلاع رسانی در اغلب نقاط تهران و در شهرهای اصلی کشور، به نحو مناسبی صورت گرفته است و بسیاری از شهرستانهای کوچک و روستاها هم تصمیم گرفته اند که به تظاهرات در مراکز استانها ملحق شوند. اکنون که بخش عمده تلاش خود را انجام داده ایم، باید با امید و اطمینان بر روز مسابقه تمرکز کنیم. دولت کودتا در روزها و ساعات باقی مانده به روز قدس، تمام تلاش خود را برای انحراف تمرکز و توجه ما، به کار خواهد برد و به هر وسیله ممکن، سعی میکند ما را از حضور در تظاهرات منصرف کند. اما اگر از منصرف کردن نا امید شوند، به تحریک مردم و به خشونت کشاندن روز قدس اقدام خواهند کرد. آخرین شانس آنها برای تداوم وضعیت امنیتی و تمدید بازداشت زندانیان سیاسی، این است که مردم تحریک شوند و در روز قدس، به خشونت و آشوب دست بزنند. باید توجه داشته باشیم که در یک کشور اشغال شده، چیزی به نام اخبار رسمی و موثق معنا ندارد و هر خبری که از رسانه های «رسمی» در می آید، در واقع، تیری است که به ذهن و روان مردم شلیک میشود. یادآوری میکنیم که ساعات باقی مانده، مثل ساعت های قبل از مسابقه یا کنکور است و لازم نیست در این ساعات فعالیت جدیدی را آغاز کنیم یا به لجن پراکنی های تحریک آمیز آنها پاسخ فوری بدهیم؛ پاسخ ما را در روز قدس خواهند شنید. با وجود این، اگر خودتان لازم میدانید، به توزیع اعلامیه های دعوت به روز قدس ادامه دهید. اما اکنون میخواهیم در این لحظات، و در حالی که برای پیروزی جنبش دعا میکنیم، نکاتی را با شما در میان بگذاریم، امیدواریم که مفید و موثر باشند. هر چند برخی از این احتمالات به هیچ وجه عملی نخواهند شد اما ذکر آن، میتواند عمق فاجعه و استیصال کودتا چیان را به ما نشان دهد و باعث روشن تر شدن ذهن و انبساط خاطر گردد.

1. در هر مسابقه برای پیروزی، باید با قوانین داوری آشنا باشیم. گاهی اوقات یک تیم، قبل از مسابقه اعلام میکند که در آن حضور نخواهد یافت. اما داور، فقط زمانی برد سه بر صفر تیم مقابل را اعلام میکند، که آنها با لباس ورزشی کامل و بدنهای آماده در زمین حاضر شوند. پیشنهاد ما این است که در این روزها تحت هیچ شرایطی از رسانه های دولتی استفاده نکنید – حتی برای تماشای فیلم سینمایی. اما اگر به هر طریقی مطلع شدید که مراسم به هر دلیلی لغو شده است، بدانید که دروغ محض است و اگر هم لغو شده باشد، باز هم ما باید در صحنه حاضر شویم. اگر ما به هر دلیلی، کم تعداد ظاهر شویم، مقصر خودمان هستیم و حق نداریم آنها را سرزنش کنیم.

2. روز قدس روز جنگ نهایی بین خیر و شر یا روز قیامت نیست؛ ما برای نمایش قدرت یا ترساندن آنها به خیابان نمیرویم، بسیاری در میان آنها هستند که هنوز تردید دارند و مایل به پیوستن به ما هستند، اما میترسند. برخورد از موضع قدرت و نشان دادن چنگ و دندان، هیچ کس را جذب نمیکند. ما این اصل را در سه ماه اخیر با تمام وجود درک کرده ایم. پس قرار نیست جایی را فتح کنیم یا کار کسی را یکسره کنیم.

3 . اعلام هر گونه خبر از سوی منابع دولتی، مبنی بر این که منافقین در جایی بمبگذاری کرده اند یا کسی ترور شده است، کذب محض، ساختگی و به طور قطع، کار خود کودتاگران است. این احتمال وجود دارد که بخواهند برای ایجاد ترس و وحشت به صورت گله ای و با لباس سیاه و با شعار «عزا عزاست...» جمعیت را وحشتزده کنند. چیزی نیست، کافی است خونسرد باشیم. اگر عربده کشی کردند، بدانید که سگی که پارس میکند، گاز نمیگیرد؛ پس در چشمانش نگاه کنید و به آرامی به راه خود ادامه دهید؛ اگر بدوید، دنبالتان می آید.

4. ممکن است برای فریب مردم، جنایتکاران کهریزک و شکنجه گران بدنام را قربانی کنند. مثلا قاضی مرتضوی به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شود. این گونه اخبار، هیچ ربطی به روز قدس و تظاهرات ما ندارد.

5. هر گونه خبر عجیب و غریب، فقط به قصد منحرف کردن ذهن ما از تظاهرات روز قدس و بی اهمیت است. اگر ادعا کردند که اولین بمب هسته ای را آزمایش کرده اند، یا خبر آمد که سید حسن خمینی ازدواج مجدد کرده است، یا موسوی به خارج از کشور گریخته است، یا اسرائیل به بوشهر حمله کرده است، فقط به قصد انحراف افکار عمومی و بی ارزش است. همچنین اگر خبری در مورد مذاکره پشت پرده یا جلب رضایت موسوی و کروبی منتشر شد، منتظر تکذیب آنها نباشید. تمام سایت ها و روزنامه های آنها توقیف یا فیلتر شده اند و همه یاران و اعضای ستادشان در زندان هستند و همین بهترین نشانه است که بدانیم توافق پشت پرده ای صورت نگرفته است.

6. نکته بسیار مهم در مورد خطیب نماز جمعه روز قدس است. به خاطر داشته باشیم که کروبی، ما را به شرکت در «نماز جمعه» دعوت نکرده بود. شیخ با صفای ما، که خود را به خاطر دفاع از حقوق مردم به خطر انداخته است، اینک نیاز دارد که ما در روز جمعه 27 شهریور، از صبح زود تا ساعت 3 عصر در خیابان باشیم. اگر به این تقاضای او پاسخ ندهیم، یعنی بر قتل و تجاوز و شکنجه، چشم پوشیده ایم و ما این کار را نخواهیم کرد.

7. اگر با ایجاد مانع و بستن خیابان، مسیری را به روی ما بستند، یا از حضور ما جلو گیری کردند، لازم نیست دست به مقابله بزنیم. اگر حضور ما را در تظاهرات پذیرفتند، ما هم مراعات میکنیم و شعارهای خیلی تند و رادیکال سر نمیدهیم؛ سبز یعنی صلح و دوستی. اما اگر در برابر حضور مسالمت آمیز ما، مانع ایجاد کردند، باید به سرعت به گروه های بزرگ تقسیم شده و تا هنگام افطار، در نقاط مختلف شهر، تظاهرات پراکنده برگزار کنیم. اما در تظاهرات پراکنده، میتوانیم هر شعار تند و رادیکالی که دوست داشتیم سر بدهیم [ دیگر مجال ندهید برای اینكه مفسد و مستبد به هر صورت و به هر لباس حاكمیت پیدا كند، حاكمیت در اسلام برای خداست. . .كار مستبد به جایی می رسد كه مافوق اراده خود ، اراده ای نمی بیند. . . دیگر در مقابل مستبد نمی شود گفت كه قانون چنین و چنان می گوید، آیت الله طالقانی پدر نماز جمعه ] و به طور وسیع فیلم و عکس تهیه کنیم و به سراسر جهان ارسال نماییم. توجه کنیم که درگیری و سنگ پرانی در اطراف جایگاه نماز جمعه به نفع کودتاچیان است، نه به نفع ما. چون بهانه لازم برای خشونت را به آنها میدهد. اما تظاهرات پراکنده ما ضرر بیشتری به آنها میزند و هیچ هزینه ای برای ما ندارد.

8. در پایان و به جهت اهمیت قضیه میخواهیم توضیحاتی در مورد خطیب جمعه ارائه کنیم. نظامیان، برای ادامه حضور نامشروع و غیر قانونی خود در عرصه تصمیم گیری، نیاز به توجیه و دلیل تراشی دارند. اگر ما، در روز جمعه به تحریکات آنها واکنش نشان دهیم، باید چند ماه یا حتی چند سال دیگر حضور شان را تحمل کنیم. ممکن است رئیس دولت کودتا یا یک خطیب منفور و ضد مردمی برای سخنرانی انتخاب شوند. قطعا هدف از این کار، تحریک مردم به حمله است. اگر مردم به جایگاه سخنران حمله کنند، دولت کودتا میتواند خشونت و سرکوب خود را به راحتی توجیه کند و مشروعیت بین المللی جنبش سبز را به زیر سوال ببرد و تمایل عموم مردم برای شرکت در تظاهرات بعدی کاهش یابد. بنا براین هر جا و به هر دلیل که بوی دردسر آمد، باید فورا از کانون بحران فاصله گرفته و برای تظاهرات پراکنده در تمام سطح شهر، اقدام کنیم.

شاید بد نباشد که دو نکته را همیشه به خاطر داشته باشیم:

اول: گاهی اوقات، یک تکه کوچک مدفوع به سنگ توالت میچسبد و پایین نمیرود. هنگام تمیز کردن آن باید هم مراقب باشیم که نجس نشویم و هم این که باید حواسمان باشد که کاسه توالت را نشکنیم!

دوم: تفاوت بخش عاقل یا منطقی حاکمیت با بخش تندرو و افراطی آن در این است که یکی میخواهد با حرف یا پول توجیبی ما را حذف کند و دیگری معتقد به استفاده از تانک است!

منبع: نطق یار دل معشوق

گزارش شکنجه و تجاوز در زندان:خانم مریم صبری



یوتوب

راه اندازی طرح جدید سایت شخصی مهدی کروبی


مشروطه نیوز: دیروز نسخه آزمایشی سایت شخصی مهدی کروبی راه اندازی گردید.این پایگاه که هم اکنون بخش خبر آن فعال شده است شامل تمامی اطلاعات و اسناد ۲ دوره انتخابات گذشته میباشد.در این سایت همچنین میتوان به بیانیه ها و مواضع شخصی مهدی کروبی در برخورد با مسائل گوناگون دسترسی پیدا نمود.مدیر فنی این سایت در گفتگو با خبرنگار مشروطه از راه اندازی کامل این سایت طی یکماه آینده خبر داد.

لازم به توضیح میباشد این سایت به آدرس www.karroubi.ir قابل دسترسی میباشد.

شعر زیبای آزری پنجره ها را باز کنید(آچین اقیشقالاری) از استاد هوشنگ جعفری زنجانی

شعر زیبای آزری پنجره ها را باز کنید(آچین اقیشقالاری) از استاد هوشنگ جعفری زنجانی

منه يوخ
(به من نه)
قفس غمده قناريله لره بير رحم ائله يين
(به قناري داخل قفس غم رحمي بکنيد)
بير گولون سولماسينا سوسولماميشام
(به خاطر پژمردن يک گل پژمرده نيستم)
قلبيمين دولماسينا دولماميشام
(به خاطر گرفتن قلبم گرفته نيستم)
قورخورام توستو وورا گول خانامي
(ترسم از گبار گرفتن گال خانه است)
آچين آقيشقالاري
(باز کنيد پنجره ها را)
بير گؤروم ائللر آرا بير لشن اءللر نئجه اؤلوب
(ملتي که ديدم کو ملتي که در هر چيز متحد مي شد کجا رفت)
کؤچه لرده يوموروق توسپورو بايراق اولان اللر نئجه اولوب
ملتي که مشت هاي گره کرده اش در کوچه ها به ابزار رزم تبديل مي شد کجا رفت
بيزيم ائللر نئجه اولوب
(ملت ما کجارفت)
آچين آقيشقالاري
(باز کنين پنجره ها را)
بو نه ائو دير کي ايشيقليق يولو يوخدور
(اين چه خانه اي است که راه روشنايي ندارد)
بيلميرم قيبلم هاياندير
(نميدانم قبله ام کدام طرفه)
ائويمين ساغ سولو يوخدور
(خونم چپ و راستش را نميشناسه
بيريني بغض توتوبدور دانيشانمير
(يکي رو بغض خفه کرده و نمي تونه حرف بزنه)
بيري بير شير دي دوشوب دار قفس ايچره چاليشانمير
(يکي شيريه که در قفس تنگ افتاده و نمي تونه کاري کنه)
آنا ايستکلي بالايلان باريشانمير
(مادر با فرزند دلخواهش نمي تونه اشتي مکنه)
ايکي تورپاق قاريشانمير
(دوتا خاک با هم مخلوط نمي شن)
قول بويونلا ساريشانمير
(دست و گردن با هم هم آغوش نمي شن)
آچين آقيشقالاري
(باز کنين پنجره ها را)
ائله بير کي قولاغا واي سسي گلدي
(مثل اينکه صداي وايي به کوش رسيد)
آنالار گالميش اغولسوز
(مادران بي پسر موندن)
قاراباغ دان اوغول اي واي سسي گلدي
(از باغ سياه صداي اي واي پسرها مي آيد)
دئيه سن هاي سسي گلدي
(مثل اينکه صداي هاي آمد)
يا گؤرن قانلي بشيک اوخشورو لاي اي سسي گلدي
(يا اينکه در صداي لاي لاي خاندن مادر در گهواره خون آلود است)
قاپي تخته دالي سالغين
(در تخته اي و پشتش هم انداخته شده)
باجا باغلي سسيم آرغين
(پنجره بسته و صدام خسته است)
نه گءدبر سس نه چيخير هاي
نه صدايي مي رود و نه هايي هويي مي آيد)
اولدو کال کلمه لر اوسته امگيم زاي
(به خاطر کلمه هاي کال و نپخته بچه ام از دست رفت)
واي ياساق ديللي ائليم واي
(واي خوش زبان من واي)
واي ياساق ديللي ائليم واي
واي خوش زبان من واي)

پیام های ایمیلی سیخونک خوانان

1

«با ياهومسنجر اين فراخوان را براي کليه دوستاتون بفرستيد»راهپيمايي بزرگ روز قدس براي رسيدن به آزادي. ساکنين شهرهاي کوچک مثل تفرش، دامغان و ... اگر براي روز قدس احساس خطر ميکنيد از پنجشنبه به تهران بياييد. اين راهيست براي شما كه اعتراضتان را فرياد كنيد و به درياي ملت بپيونديد. هركسيکه خود را ايراني ميداند به تهران بيايد تا جمعه 9صبح در يك نقطه اين شيربچه آسيا متمركز شويم و قلب تپنده اش را از شر بيماري كشنده ديكتاتوري نجات دهيم. جمعه صبح چنان يار يكديگر خواهيم بود كه سبزي ما سياهي را چون سيلابي بشويد و ببرد. با هم اگر باشيم، باطل رفتني است.


2

راهپيمايي بزرگ روز قدس براي رسيدن به آزادي. ساکنين شهرهاي کوچک مثل تفرش، دامغان و ... اگر براي روز قدس احساس خطر ميکنيد از پنجشنبه به تهران بياييد. اين راهيست براي شما كه اعتراضتان را فرياد كنيد و به درياي ملت بپيونديد. هركسيکه خود را ايراني ميداند به تهران بيايد تا جمعه 9صبح در يك نقطه اين شيربچه آسيا متمركز شويم و قلب تپنده اش را از شر بيماري كشنده ديكتاتوري نجات دهيم. جمعه صبح چنان يار يكديگر خواهيم بود كه سبزي ما سياهي را چون سيلابي بشويد و ببرد. با هم اگر باشيم، باطل رفتني است.

3


به نظرم باید اونقدر اطلاع رسانی رو قوی کنیم که تی مردمان توی روستاهای کوچیک هم از وقایع خبردار بشن .هنوز خیلی ها بی خبرند از خون ندا و سهراب و کیانوش
راه درازی داریم

فیلم قلعه حیوانات بصورت آنلاین در گوگل ویدیو


http://video.google.com/videoplay?docid=-9153412213802919416#

دفتر میرحسین موسوی: موسوی در مراسم روز قدس شرکت می کند

موسوی

درخواستهای موسوی برای مجوز برگزاری تجمع مسالمت آمیز رده شده است

میرحسین موسوی در راهپیمایی روز قدس امسال حضور خواهد داشت.

سایت کلمه، که اطلاعیه های مربوط به میر حسین موسوی را منتشر می کند، به نقل از بیانیه دفتر وی گزارش کرده است که آقای موسوی "به مانند سال های گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت می کند."

در این گزارش آمده است که در پی تماس ها و سئوال های انجام شده در مورد تظاهرات روز قدس امسال، دفتر میرحسین موسوی "با اعلام اینکه روز قدس یادگار گرانقدر امام خمینی و روز مستضعفان و اسلام است" گفته است که وی همراه با سایر مردم در تظاهرات روز قدس شرکت خواهد داشت.

راهپیمایی های روز قدس از سال های اول تاسیس جمهوری اسلامی در آخرین جمعه از ماه رمضان برگزار شده و هدف از آن ابراز حمایت از مردم فلسطین بوده است.

در طول این سالها، دستگاه های دولتی این مراسم را که پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود سازمان داده اند.

در سال جاری، سایت های اینترنتی متعلق به معترضان به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و نحوه برخورد با تظاهرات پس از آن، خواستار شرکت طرفداران خود در این راهپیمایی شده اند و شخصیت ها و نهادهای مختلف، از جمله تشکل های متعلق به جناح اصلاح طلب در جمهوری اسلامی هم از مردم برای شرکت در این مراسم دعوت کرده اند.

پیش از این، مقامات دولتی تعدادی از مراسم مذهبی رایج در جمهوری اسلامی را ظاهرا به دلیل نگرانی از حضور معترضان لغو کرده یا نحوه برگزاری آنها را تغییر داده اند اما تا کنون به نظر می رسد که مراسم روز قدس مطابق معمول برگزار خواهد شد.

پیشتر، مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و از رهبران مخالف دولت محمود احمدی نژاد، گفته بود که قدرت مردم در راهپیمایی روز قدس مشاهده خواهد شد.

امام جمعه و سخنران مراسم امسال

در سال های گذشته، امامت نماز جمعه روز قدس تهران را معمولا اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر عهده داشت اما در سال جاری، احمد خاتمی، از روحانیون تندرو طرفدار دولت، امامت نماز را برعهده دارد و محمود احمدی نژاد نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز انتخاب شده است.

تظاهرات

خبرگزاری دولتی از 'تقلای موج سبز برای اغتشاش' در راهپیمایی خبر داده است

معمولا آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی و امام جمعه دایم تهران، هر هفته یکی از امامان جمعه موقت تهران را برای اقامه نماز انتخاب می کند.

آخرین بار آقای رفسنجانی در روز 26 تیرماه، و پس از یک غیبت طولانی، امامت نماز جمعه نماز جمعه تهران را برعهده گرفت و در خطبه های نماز، ضمن بحرانی خواندن شرایط کشور، پیشنهادهایی را برای حل این بحران و بازگشت آرامش مطرح ساخت.

در جریان این مراسم، که با حضور جمعیت بی سابقه ای برگزار شد، نیروهای امنیتی به مقابله با نمازگزاران پرداختند که در جریان آن، شماری زخمی و تعدادی هم بازداشت شدند.

اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه 26 تیر با واکنش تند اشخاص و رسانه های طرفدار دولت محمود احمدی نژاد مواجه شد که آقای رفسنجانی را به دلیل عدم تایید نتیجه اعلام شده انتخابات، که معترضان آن را حاصل تقلب گسترده توصیف می کنند، هدف حمله قرار دادند.

آقای رفسنجانی هم خواستار حضور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال شده است.

نهادها و مقامات دولتی نیز ضمن دعوت از مردم برای شرکت در مراسم روز قدس، گفته اند که در این مراسم تنها باید به شعارهای مخالف اسرائیل اکتفا کرد اما به گفته معترضان، هدف از برپایی مراسم روز قدس اعتراض به استبداد و تعدی به حقوق مردم در هر نقطه جهان است.

همزمان، خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - که از دولت محمود احمدی نژاد حمایت می کند، در تحلیلی با عنوان "تقلای موج سبز برای اغتشاش در راهپیمایی روز قدس" طرفداران آقایان موسوی و کروبی را به تلاش برای "زنده نگهداشتن آتش اغتشاشات" از طریق دعوت مردم به حضور در این راهپیمایی متهم کرده و رسانه های بین المللی را به دلیل انعکاس اخبار در این زمینه هدف حمله قرار داده است.

معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری حرکت اعتراضی خود را "موج سبز" می نامند.

اقامه نمازجمعه روز قدس توسط خاتمی/ احمدی‌نژاد سخنران پیش ازخطبه‌ ها

ستاد نماز جمعه تهران خبر داد:

نماز جمعه این هفته تهران به امامت سید احمد خاتمی اقامه می‌شود و رئیس جمهور سخنران پیش از خطبه ها خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی ستاد نماز جمعه تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نماز جمعه روز جهانی قدس توسط سید احمد خاتمی اقامه می شود.

همچنین در این نماز جمعه محمود احمدی‌نژاد به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها معرفی شده است و قرار است رمضان عبدالله دبیر کل جنبش اسلامی فلسطین نیز سخنرانی ‌کند.

يک قاضی ديگر رژیم در سنندج ترور شد

ایرنا: حسن داوطلب داديار مجتمع قضايي سنندج حدود ساعت 9 روز چهارشنبه در مقابل منزل خود هدف سوقصد قرار گرفت.

براساس اين گزارش وي به بيمارستان بعثت سنندج منتقل شده و به گفته شاهدان از ناحيه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

مسوولين بيمارستان تاکنون از وضعيت وي گزارشي نداده اند.

چهارشنبه هفته گذشته نيز داديار شعبه چهارم دادگاه سنندج از سوي افراد مسلح مورد سو قصد قرار گرفته بود.

همچنين در شب بيست و يکم ماه رمضان نيز امام جمعه موقت سنندج ترور شده بود.

احمد خاتمی امام جمعه نمایش روز قدس


ايلنا: روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: نماز جمعه روز جهاني قدس توسط سيد احمد خاتمي اقامه مي شود.

همچنين محمود احمدي‌نژاد به عنوان سخنران پيش از خطبه‌ها معرفي شده است.

در نماز جمعه روز قدس همچنين رمضان عبدالله دبير كل جنبش اسلامي فلسطين سخنراني مي‌كند.

تغییر ناگهانی امام جمعه روز قدس و دومین سخنرانی احمدی نژاد طی کمتر از یک ماه در نماز جمعه تهران

شبکه جنبش راه سبز(جرس):در حالی که رهبران جنبش سبز اعلام کرده اند در راهپیمایی روز قدس در کنار مردم خواهند بود و قرار بود مطابق روال سال های گذشته اکبر هاشمی رفسنجانی امامت جمعه تهران در این روز را بر عهده داشته باشد، ستاد نماز جمعه تهران پس از دو روز انتشار اخبار متناقض، اعلام کرد که نماز جمعه روز قدس به امامت احمد خاتمی و با سخنرانی محمود احمدی نژاد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ايلنا، روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد که«نماز جمعه روز جهاني قدس توسط سيد احمد خاتمي اقامه مي شود.» در این اطلاعیه محمود احمدي‌نژاد به عنوان سخنران پيش از خطبه‌ها معرفي شده است.

اقدام ستاد نماز جمعه تهران در تغییر امام جمعه و تعیین احمدی نژاد در حالی صورت می گیرد که وی کمتر از یک ماه پیش نیز به عنوان سخنران خطبه های نماز جمعه تهران در این مراسم سخنرانی کرده بود.


جرس

ستاد نماز جمعه تهران و سایر شهرهای ایران زیر نظر شورای سیاست گزاری ائمه جمعه فعالیت می کند که ریاست آن با سیدرضا تقوی است و ریاست اصلی این شورا با آیت الله خامنه ای است.

بیشتر:

راهپیمایی روز قدس با حضور موسوی، کروبی، خاتمی و هاشمی

فشار برای اقامه نشدن نماز روز قدس توسط هاشمی

اظهار بی اطلاعی دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی از عدم حضور وی در نمازجمعه و تکذیب خبر ایرنا

واکنش رهبر به اظهارات جدید مشایی این سخنان کفرآمیز براساس چه اسنادی گفته شده است؟





آفتاب: رئیس مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی در واکنش تندی به اظهارات اسفندیار رحیم‌مشایی در مورد ”ارتباط با “گفت: «نمی‌دانم این سخنان کفرآمیز براساس چه اسنادی گفته شده است».

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایلنا یادآور شد: «اظهاراتی همچون ”اگر انسان را حذف کنیم خداوند هم خود به خود حذف می‌شود“ جز کفرگویی چیز دیگری نمی‌تواند باشد».

وی تعبیر «خداوند دلش خواست» را زشت و ناپسند خواند و تصریح کرد: «این اظهارات به هیچ‌وجه با ادبیات توحید و معارف اسلامی هماهنگی ندارد».

رهبر در ادامه خاطرنشان كرد: «چنانچه هر کسی به این اظهارات بنگرد و به معنای آن توجه کند متوجه خواهد شد که این صحبت‌ها تنها اظهارات درویش مآبانه و کوچه‌بازاری است».

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «چه معنی دارد که در مراسم تودیع و معارفه دو وزیر، یک رئیس دفتر از حدو مرز خود تجاوز کند و به چنین بحث‌های کفرآمیزی در مورد خدا بپردازد».

وی با اشاره به متون اسلامی گفت: «در متون اسلامی حتی عرفای اسلامی هم به این کلمات من‌درآوردی و نامناسب اعتقاد ندارند».

رهبر خطاب به مشایی اظهار داشت: «اگر حرفی برای گفتن دارید هم بهتر است که با معارف اسلامی بازی نکنید چراکه این مباحث در شان اسلام نیست».

وی در پایان تاكيد كرد: «هیچ‌کدام از این تعبیرات در قرآن نیامده است و این اظهارات تنها به منزله پایین کشاندن منزلت ربوبیت است».