سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۵

واکنش رهبر به اظهارات جدید مشایی این سخنان کفرآمیز براساس چه اسنادی گفته شده است؟





آفتاب: رئیس مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی در واکنش تندی به اظهارات اسفندیار رحیم‌مشایی در مورد ”ارتباط با “گفت: «نمی‌دانم این سخنان کفرآمیز براساس چه اسنادی گفته شده است».

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایلنا یادآور شد: «اظهاراتی همچون ”اگر انسان را حذف کنیم خداوند هم خود به خود حذف می‌شود“ جز کفرگویی چیز دیگری نمی‌تواند باشد».

وی تعبیر «خداوند دلش خواست» را زشت و ناپسند خواند و تصریح کرد: «این اظهارات به هیچ‌وجه با ادبیات توحید و معارف اسلامی هماهنگی ندارد».

رهبر در ادامه خاطرنشان كرد: «چنانچه هر کسی به این اظهارات بنگرد و به معنای آن توجه کند متوجه خواهد شد که این صحبت‌ها تنها اظهارات درویش مآبانه و کوچه‌بازاری است».

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «چه معنی دارد که در مراسم تودیع و معارفه دو وزیر، یک رئیس دفتر از حدو مرز خود تجاوز کند و به چنین بحث‌های کفرآمیزی در مورد خدا بپردازد».

وی با اشاره به متون اسلامی گفت: «در متون اسلامی حتی عرفای اسلامی هم به این کلمات من‌درآوردی و نامناسب اعتقاد ندارند».

رهبر خطاب به مشایی اظهار داشت: «اگر حرفی برای گفتن دارید هم بهتر است که با معارف اسلامی بازی نکنید چراکه این مباحث در شان اسلام نیست».

وی در پایان تاكيد كرد: «هیچ‌کدام از این تعبیرات در قرآن نیامده است و این اظهارات تنها به منزله پایین کشاندن منزلت ربوبیت است».

هیچ نظری موجود نیست: