سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۵

بی بی سی: سپاه پاسداران سهام هشت میلیارد دلاری مخابرات را خرید

در بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران، پنجاه درصد شرکت مخابرات ایران به ارزش حدود هشت میلیارد دلار به چند شرکت وابسته به سپاه پاسداران فروخته شد.

بنابر گزارشها، کنسرسیوم "توسعه اعتماد مبین" خریدار سهام شرکت مخابرات، از سه شرکت تشکیل شده است. شرکت های سرمایه گذاری "توسعه اعتماد" و "شهریار مهستان" که از شرکت های زیر مجموعه بنیاد تعاون سپاه هستند و شرکت "گسترش الکترونیک مبین ایران" که از شرکت های زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام است.

دو شرکت از مجموع این شرکت ها در سالهای 1385 و 1386 تاسیس شده اند و سابقه چندانی ندارند و شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد نیز در سال 1383 فعالیت خود را شروع کرده است.

کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین در حالی توانست سهام شرکت مخابرات را از آن خود بکند که ساعاتی پیش از انجام معامله رقیبش گروه"پیشگامان کویر یزد" به دلیل نداشتن "صلاحیت امنیتی" از سوی سازمان خصوصی سازی از رقابت کنار گذاشته شده بود.

البته سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود که پیشگامان کویر یزد از خرید انصراف داده اما این گروه در پاسخ اعلام کرد که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده به دلیل عدم صلاحیت امنیتی نمی توانیم در معامله شرکت کنیم و درخواست خروج از معامله را به ما دادند.

نشان شرکت مخابرات

شرکت مخابرات بزرگترین شرکت دولتی است که بیشتر از ده درصد ارزش بازار بورس را در اختیار دارد

با کنار گذاشته شدن این رقیب، دو گروه بر سر خرید مخابرات رقابت می کردند که هر دو وابسته به سپاه پاسداران بودند؛"کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین" و گروه "مهر اقتصاد ایرانیان."

مهر اقتصاد ایرانیان یک شرکت سرمایه گذاری است که در بورس فعالیت می کند و یکی از شرکت های زیر مجموعه موسسه مالی و اعتباری مهر است که صاحب آن بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سهام مخابرات در حالی فروخته شد که چند بار برنامه فروش این سهام به تعویق افتاده بود و در آخرین بار نیز که ظاهرا بنابر تقاضای گروه "مهر اقتصاد ایرانیان" برای شرکت در این معامله صورت گرفت. با این حال بعد از قطعی شدن حضور این گروه، سازمان خصوصی سازی، شرکت رقیب یعنی "پیشگامان کویر یزد" را ساعاتی پیش از معامله از گردونه رقابت کنار گذاشت.

فروش سهام شرکت مخابرات بزرگترین معامله در تاریخ 41 ساله بورس تهران است که بنابر گزارشها معامله آن نیم ساعت بیشتر طول نکشید.

خریدار سهام شرکت مخابرات باید یک هزار و 560 میلیارد تومان به صورت نقدی به حساب خزانه دولت واریز کند

معامله تاریخی بورس

در این معامله 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات با نزدیک به 23 میلیارد سهم به قیمت هر سهم 340 تومان به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین فروخته شد.

ارزش سهام عرضه شده مخابرات حدود هشت هزار میلیارد تومان (هشت میلیارد دلار) بوده است و خریدار این سهام باید 20 درصد از قیمت را به صورت نقدی و بقیه را نیز در 16 قسط و هر شش ماه یک بار بپردازد.

خریدار سهام مخابرات باید 20 درصد قیمت سهام را به مبلغ یک هزار و 560 میلیارد تومان (یک میلیارد و 560 میلیون دلار) را به صورت نقدی به حساب خزانه دولت واریز کند.

منبع: بی بی سی

صندلی‌ها به سخنرانی احمدی‌نژاد در سازمان ملل گوش می‌دهند وقتی لبنان هم در سالن نیست

عکس های حاشیه سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل

خالی شدن صندلی های نمایندگان کشور لبنان در هنگام سخنرانی رئیس جمهور

حاشیه

تشویق رئس جمهور توسط هیات ایرانی حاظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

حاشیه

تصاویر صندلی های مجمع عمومی سازمان ملل در هنگام سخنرانی احمدی نژاد که شبکه سی ان ان پخش کرد

حاشیه

خبرگزاری فارس: هنگام سخنرانی احمدی نژاد، نمایندگان امریکا،انگلیس،کاناداوآلمان جلسه را ترک کردند

ادای احترام سران برخی کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل به احمدی‌نژاد قابل توجه بود اما هنگام سخنرانی وی، نمایندگان برخی کشورهای سلطه‌گر جلسه را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نیویورک، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در ساعت 2:55 بامداد پنج شنبه دوم مهر ماه به وقت تهران و 19 و 20 دقیقه به وقت نیویورک به مجمع ملل سازمان ملل متحد به ایراد سخنرانی پرداخت.
هنگامی که وی به عنوان یازدهمین سخنران مجمع عمومی شصت و چهارم سازمان ملل لحظاتی پشت تریبون قرار گرفت تا دیدگاه و مواضع روز دنیا را بیان کند، نماینده رژیم صهیونیستی و کانادا محل اجلاس را ترک کردند و هنگامی که در بین سخنان خود به موضوع فلسطین پرداخت و از لزوم احقاق حق ملت های آزادی خواه و تحت ستم نظام سلطه سخن گفت، نمایندگان آمریکا، انگلیس آلمان نیز تاب سخنان وی را نیاوردند و مجبور به ترک محل اجلاس شدند.
ادای احترام سران برخی کشورها و بویژه هیئت سوری شرکت کننده در اجلاس شصت و چهارم مجمع عمومی سازمان ملل هنگام حرکت احمدی نژاد به سمت جایگاه سخنرانی قابل توجه بود و هیئت یاد شده به سمت وی آمدند و با او مصاحفه و خوش و بش کردند.

رئیس دولت کودتا به جنایات خود اقرار کرد!

رئیس دولت کودتا، بالاخره بعد از صد روز به تجاوزها، شکنجه‌ها و سرکوب‌های سه ماهه اخیر خود اعتراف کرد. او ترجیح داد از تریبون سازمان ملل این اعترافات را بکند تا صدایش رساتر به همه جهان برسد. شیوه اعتراف او هم طبق معمول با چرخاندن انگشت اتهام به سوی دیگری بود که البته بنا بر شناختی که همگان از این شخصیت دارند این امر به هیچ عنوان شگفت‌آور و غیر منتظره نبود. اصولا آنان که به دنبال پنهان کردن گناه و اشتباه خود هستند، می‌گردند تا کسی را پیدا کنند و همه چیز را به گردن او بیندازد و در این بین چه مقصری بهتر از یک مشت واژه موهوم از قبیل، استکبار، غاصبان، ظالمان، تروریست‌ها و کلمات قصاری از این دست که اصولا هیچ ضمیر معلوم و مشخصی هم ندارند!


دقایقی پیش سخنرانی رئیس دولت کودتا
در سازمان ملل در حالی پایان یافت که سالن تقریبا از جمعیت خالی شده بود. به نظر می‌رسد ترک سالن در حین سخنرانی احمدی‌نژاد از دو حالت خارج نباشد: یا ترجمه حرف‌های او به انگلیسی برای بسیاری از کسانی که در سالن نشسته بودند قابل فهم نبود که الیته در این صورت باید حق را به آن مترجم بد اقبال داد که در برگرداندن مشتی عبارت مبهم و بی‌معنا که حتی در زبان مبدا هم معنای واضحی ندارند چه برسد به زبان مقصد(!) مجبور شد ثانیه‌هایی را سکوت کند. یا هم اینکه حضار به قدر کافی هوش و بصیرت داشتند که مصداقی جز خود احمدی‌نژاد و هم پالکی‌هایش را برای سخنانش نیابند و به دلیل وقوف به این امر ترجیح دادند سالن را ترک کنند.

احمدی‌نژاد در حالی پشت تریبون سازمان ملل، به عنوان نماینده غیرقانونی هفتاد میلیون ایرانی لب به سخن گشود که هزاران ایرانی معترض سبزپوش در مقابل سازمان ملل و در اعتراض به حضور وی در نیویورک تجمع کرده بودند. همچنین رئیس دولت کودتا در حالی به خود اجازه داد از لفظ تجاوز و زندان‌های غیرقانونی صهیونیست‌ها و شکنجه فلسطینیان به دست آنان سخن بگوید که هنوز آثار شکنجه بر تن و روح صدها جوان ایرانی معترض به کودتای انتخاباتی آشکار است و عده‌ای نیز تنها به جرم بازپس گرفتن رایشان بازداشتگاه‌های غیرقانونی و مخفی مورد تجاوز واقع شده‌اند.

احمدی‌نژاد در حالی به خود اجازه داد از لفظ صداقت و عدالت سخن بگوید که یک شبه طی سرکوبی گسترده و کم‌نظیر و خشونتی بی‌پرده، رای ملت را بالا کشید و در مسند قدرت نشست و بر پیکر عدالت و جمهوریت نظام نماز میت گذارد. احمدی‌نژاد در حالی به خود اجازه داد از حدیث معروف الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم سخن بگوید که ظالمانه‌ترین رفتارها را نه نسبت به قومی دیگر، چنان که صهیونیست‌ها مرتکبش شدند که نسبت به قوم و مردم خودش روا داشت تا در قدرت باقی بماند. بی‌خود نبود که در میان آن همه صندلی خالی آبی رنگ، حتی صندلی نماینده لبنان هم خالی ماند! او در حالی به خود اجازه داد، نام زیبای حضرت محمد (ص) و سایر پیام‌آوران را بر زبان جاری کند که با اعمال و رفتار چهار ساله خود و جنایات صد روزه اخیر عرض و آبروی دین را برده است.

شایسته است اکر بر این کراهت و جسارت بی‌پایان فریاد وااسلاما بلند شود! آنچه امروز رئیس دولت کودتا در سازمان ملل قرائت کرد در واقع سند اعترافات وی به
تجاوزها، شکنجه‌ها، دستگیری‌ها و بازداشت‌های غیرقانونی‌ای بود که در سه ماهه اخیر در ایران صورت گرفته است. او وقیحانه تمام این کلمات را بر زبان جاری ساخت تا انگشت اتهام را از خود به سوی استکبار و تروریسم و هزاران واژه موهوم دیگر برگرداند غافل از اینکه موج سبز همچون شبهی بر زندگی او سایه گسترده است و نمی‌گذارد به این راحتی‌ها از زیر بار خون‌های بیگناه ریخته شده فرار کند.

منبع: ؟

دریافت از طریق ایمیل سیخونک

آیت‏الله علی‏محمد دستغیب:چرا دستهاى مرموز انجمن حجّتيّه را كه امام امت‏(رحمه الله) آنها را خطرى براى انقلاب مى‏دانست، در پشت صحنه لمس نمى‏كنيد


توضیح مطلب: کتمان کردن بی اعتمادی قسمتی از جامعه و بی توجّهی به آن دور از انصاف است؛ از جمله: اعتراض علما و اساتید دانشگاه و غیرهما. لازم است این بی اعتمادی را به حداقل رساند؛ چنانچه دعوت از آقایان موسوی و کروبی در این اجلاسیّه میسّر نیست، اجازه داده شود که در یک دعوت از طرف صدا و سیما و اگر نمی شود، از طریق سایت مجلس خبرگان اعتراضات خود را بیان کنند و افراد خبرگان نسبت به تخلّف یا عدم تخلّف از قانون اساسی نظر خود را بیان کنند
.

متن سخنرانی آیت‏الله علی‏محمد دستغیب در مجلس خبرگان به این شرح است:


حضور محترم اعضاى خبرگان رهبرى

سلام عليكم
چند نكته را متذكر مى‏شوم اميد است مفيد واقع شود.

1 - توجه به قانون اساسى: همه مى‏دانيم كه اين قانون مخالفتى با قرآن و سنت ندارد كه مجتهدين بزرگ و روشنفكران صحيح آنرا تدوين كردند و به نظر امام امت‏(رحمه الله) رساندند. امّا حافظ اين قانون اساسى كيست؟ آيا بجز خبرگان ملت كسى مى‏تواند باشد؟ تخلّفات از اين قانون اساسى، را چه كسى بايد پيگيرى كند و چه كسى جوابگو باشد؟ عهده‏دار آن تنها خبرگان است. اما چه شده كه در مواقع لزوم كه بايد تشكيل جلسه دهد و تخلّفات از قانون اساسى را پیگيرى کند، نمى‏كند و يا نمى‏تواند؛ و رياست مجلس كه با رأى بيش از 50 نفر تعيين شد نتوانست اعلام تشكيل جلسه نمايد.

اين نيست مگر عدم توجه كامل شوراى نگهبان به فلسفه وجودى قانون اساسى كه از جمله تعيين اعضاى آن، كه اينجانب پيشنهاد دادم تأييد دو نفر از علماى برجسته قم كافيست امّا كسى اعتنا نكرد، و چه خوب بود كه حداقل جناب آيت‏اللَّه هاشمى پیگيرى مى‏كردند تا امروز اينگونه نمى‏شد؛ و آن همه سؤالات و انتقادات در انتخابات از قبل و بعد از آن بى‏جواب كافى نمى‏ماند. مردم مى‏دانند كه اصل ولايت فقيه در قانون اساسى است و قبول دارند، امّا اگر قانون اساسى رفت چيزى به نام اصل 5 و يا 110 هم نخواهد بود.

2 - مسأله تخريب ياران امام و كسانى كه سالها براى استقرار نظام جمهورى اسلامى ايران از جان و مال و آبرو دريغ نكردند: اين تخريب از چهار سال پيش ظهور پيدا كرد تا اين اواخر كه صدا و سيما سنگ تمام گذاشت؛ چهره‏هاى سرشناس از جمله آيت‏اللَّه رفسنجانى، حجّةالاسلام و المسلمين كروبى، و جنابان دو سيد بزرگوار خاتمى و مير حسين موسوى چنان خدشه‏دار كرد كه فرياد دوست و خنده‏هاى دشمن به آسمان رسيد. آيا آنچه گذشت شرعى بود؟ مطابق قانون اساسى و آنچه از آن منشعب مى‏شود بود؟ پس چرا شما خبرگان ساكت بوديد، آيا غم خوردن و نشستن كافى است.

3 - چرا دستهاى مرموز انجمن حجّتيّه را كه امام امت‏(رحمه الله) آنها را خطرى براى انقلاب مى‏دانست، در پشت صحنه لمس نمى‏كنيد چه اشخاصى قواى سه گانه مقنّنه، قضائيه و مجريه را دور زده‏اند. چه شده كه كسى مسئول آنهمه اتّفاقات غير قانونى نيست. چه شده كه صداى فريادرسى و عدالتخواهى با حكومت نظامى جواب داده مى‏شود. آيا اينها غير از وجود بيگانگان به انقلاب، در پشت صحنه مى‏باشد.

علماى بزرگ ما همانند شيخ مرتضى انصارى، ميرزاى شيرازى، سيدنا الاصفهانى، سيدنا اليزدى و امثالهم(رحمهم الله) كه فدایى امام عصر(ارواحنا فداه) بودند، امّا هيچگاه در فكر اين نبودند كه جامعه را خراب كنند تا زمينه براى ظهور پيدا شود.

4 - اين چه وضعى است كه جامعه را فرا گرفته و حتى مجلسين را، كه هر صاحب نظرى و مرجع و مجتهدى انتقاد مى‏كند عده‏اى آماده شده به پشتيبانى نيروهاى خاص به هر قيمتى او را از صحنه محو كنند تا عده‏اى خواب راحت نمايند.

5 - خبرگان مأمور حفظ احكام اسلام و حفظ اعتقادات مردم به قرآن و سنت پيغمبر(صلّی الله عليه و آله) و اهل بيت عصمت است و اين وظيفه مهم در اين گير و دارها ايفاء نشد و متأسفانه زحمات علماء مقدارى ركود پيدا كرد.

6 - در خاتمه هنوز هم دير نشده، از اين مجلس مى‏خواهم و همچنين از رياست محترم مجلس كه از حضرات موسوى و خاتمى و كروبى دعوت شود سخنانى كه دارند بزنند همه چيز را تمام‏شده ندانيد. مردم اميدشان به شما است.

توضیح مطلب: کتمان کردن بی اعتمادی قسمتی از جامعه و بی توجّهی به آن دور از انصاف است؛ از جمله: اعتراض علما و اساتید دانشگاه و غیرهما. لازم است این بی اعتمادی را به حداقل رساند؛ چنانچه دعوت از آقایان موسوی و کروبی در این اجلاسیّه میسّر نیست، اجازه داده شود که در یک دعوت از طرف صدا و سیما و اگر نمی شود، از طریق سایت مجلس خبرگان اعتراضات خود را بیان کنند و افراد خبرگان نسبت به تخلّف یا عدم تخلّف از قانون اساسی نظر خود را بیان کنند.

سيد على محمّد دستغيب
88/06/31

برگرفته از: پایگاه اینترنتی دفتر آیت‏الله دستغیب

ورود مواد مخدر جديد پان پراگ

نام اين ماده «پان پراگ»است و در بسته‌بندي زيبا و
با عکس‌هاي هنرپيشه‌هاي هندي و پاکستانی به صورت آدامس، پاستيل و پودرهايي
با طعم نعنا و خوشبو کننده دهان وارد کشور مي‌شود. قيمت اين ماده مخدر
الان در مشهد 50 تومان تا 300 تومان ميباشد.


دليلي که مصرف‌کنندگان «پان پراگ»ها را به سمت آن مي‌کشد،

احساس گرمي، سرخوشي موقت، سبکي سر، گيجي و
شادي کاذب است.

این ماده بسیار بسیار سرطانزا هم هست

لطفا خبر رسانی کنید!


متن یک ایمیل از گاربران سیخونک


گزارشگران بدون مرز: شکنجه روزنامه نگاران زندانی در "آزادترین کشورجهان"

Balatarin

شماره 818-2009

3 مهر 1388

کليد واژه ها : زندانيان سياسي

در حالی که محمود احمدی‌نژاد و ولی‌فقیه جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله خامنه‌ای همچنان تکرار می‌کنند که "ایران آزادترین کشور جهان است." روزنامه‌نگاران زندانی ایران قربانی بدرفتاری و شکنجه و درشرایط اسفباری بسر می‌برند. احمد زیدآبادی چهره مشهور روزنامه‌نگاری در ایران برای خواندن نامه های دیکته شده از سوی بازجویان تحت فشار قرار دارد، پرونده بهمن احمدی امویی "گم" شده است اما او همچنان در زندان است، و سعید متین پور شدیدا بیمار اما از درمان پزشکی محروم شده است.

گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام می‌کند : " روزنامه‌نگاران زندانی در ایران از همه حقوق ابتدایی خود محروم، وکلا و خانواده هایشان تهدید می‌شوند و از هیج حمایتی برخودار نیستند. محمود احمدی نژاد باید بر مبنای شهادت روزنامه‌نگاران شکنجه شده برای آنچه بر زندان‌های ایران در بعد از ٢٢ خرداد، گدشته است، حساب پس دهد. سازمان ملل متحد باید برای بازدید از زندان های ایران و به ویژه زندان اوین هیات تحقیق به این کشور اعزام کند. جان بسیاری از روزنامه نگاران زندانی در خطر است."

احمد زیدآبادی در تاریخ ٢٤ خرداد ماه بازداشت و به مدت ٣٥ روز را " درسلولی "قبر مانند " گذرانده است. این روزنامه‌نگار برای نوشتن نامه به رهبر جمهوری اسلامی و عذر خواهی از او شدیدا تحت فشار قرار دارد. نامه‌ی احمد زیدآبادی به آیت‌اله خامنه ای دو سال پیش در مطبوعات انتشار یافت و در آن این روزنامه‌نگار نوشته بود " سوال اين است که به چه علت شرعی، عقلی، قانونی و يا عرفی و بر اساس کدام مصلحت عمومی، پرسش علنی از رهبری و يا نقد گفته‌ها و عملکرد وی، عملا در جامعه ايران ممنوع است؟ " بنا بر گفته های مهدیه محمدی همسر این روزنامه‌نگار، بازجو به زيدآبادی گفته است که " دستور داريم تو را له کنيم و اگر همکاری نکنی هر کاری دلمان خواست با تو می‌کنيم."

سعيد متين‌پور روزنامه‌نگار هفته نامه يارپاق و همکار روزنامه‌های محلي استان آذربايجان در پی عفونت ریه از نارسایی تنفسی رنج می‌برد. عطیه طاهری همسر این روزنامه‌نگار گفته است که "روز ٢٨ شهریور همسرش از شدت سرفه و مشکل تنفسی نتوانسته است مکالمه تلفنی خود را با خانواده ادامه دهد" مقامات قضایی تقاضای مرخصی استعلاجی وکیل روزنامه نگار را رد کرده‌اند. وی در تاریخ ٢٠ تیرماه پس از احضار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران بازداشت و برای طی کردن هشت سال محکومیت روانه‌ی زندان اوین شد. در ٢٢ خرداد ماه ١٣٨٧ اعلام شد که این روزنامه‌نگار از سوی همین دادگاه برای " ارتباط با بيگانگان به ٧ سال و برای "تبليغ عليه نظام" به يک سال حبس تعزيری محکوم و این حکم سپس از سوی دادگاه تجدید نظر تائید شد. سعید متین‌پور در تاریخ ٥ خرداد ماه ١٣٨٧ بازداشت و ٨ اسفند ماه با سپردن وثيقه ٥٠٠ ميليون توماني از زندان آزاد شد. پس از آزادی از زندان نیز از بیماری‌‌های متعددی حاصل از فشارهای زندان از جمله کمر درد و ناراحتی های گوارشی رنج می‌برد.

بنا بر گفته فریده غیرت وکیل بهمن احمدی امویی پرونده این روزنامه‌نگار در دادگاه انقلاب اسلامی "گم" شده است: "درباره بهمن يا يک بی توجهی مطلق يا با توجهی مطلق اعمال شده است که هر دوی آن ها به نظرم بسيار نگران کننده است. بنده تا به حال چنين موردی نديده ام و در مورد هيچ يک از موکل هايم هم چنين اتفاقی نيافتاده است. حتی وقتی انها در زندان اوين و در مرحله بازجوئی هم بوده اند در همان روزهای نخست بازداشت پرونده شان کلاسه شده و به دادگاه آمده بود .در حاليکه آقای احمدی امويی بازجوئی هايشان هم مدتهاست به پايان رسيده است " بهمن احمدی امویی همکار بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب به همراه همسرش در سحرگاه ٣٠ خرداد در منزل خود بازداشت شدند. ماموران امنیتی پس از بازرسی منزل این دو روزنامه نگار مستقل را با خود به محل نامعلومی انتقال دادند. ژیلا بنی یعقوب مدیر سایت کانون زنان ایرانی در تاریخ ٢٩ مرداد ماه با سپردن صد میلیون تومان وثیقه و تا برگزاری دادگاه خود به طور موقت از زندان آزاد شد. اما بهمن احمدی امویی همچنان در بند ٢٠٩ زندان اوین بسر می برد.

سازمان ملل متحد باید برای بازدید از زندان های ایران و به ویژه زندان اوین هیات تحقیق به این کشور اعزام کند. جان بسیاری از روزنامه نگاران زندانی در خطر است.

شیوا نظر آهاری مدیر وبلاگ زنده باد آزادی در تاریخ اول مهرماه با سپردن ٢٠٠ میلیون تومان وثیقه از زندان آزاد شد. این وب نگار در شبانگاه ٢٤ خرداد دستگیر شده بود.

گزارشگران بدون مرز انجمن بين المللي دفاع از روزنامه نگاران زنداني و آزادی مطبوعات بر مبنای اصل ١٩ اعلاميه جهانی حقوق بشر است


کميته گزارشگران حقوق بشر
Committee of Human Rights Reporters

آخرین خبرهای کمیته گزارشگران حقوق بشر




جبش سبز بمب اتمی نمی خواهد! کودتاچیان به دنبال قدرت هسته ای هستند! بابک داد

بابک داد
واقعیت این است که امروز امنیت ایران زمین به خطر افتاده و تیغ زهرآلود، به دست گروهی زنگی مست افتاده است. کودتاچیان در مراکز پنهان که هفته قبل یکی از آن ها افشا شد، مشغول ساختن تجهیزاتی هستند که بر خلاف قوانین بین المللی و صرفا براي دستیابی به تسليحات اتمي برپا شده اند و اگر مسئولانه در ميدان نباشيم، عاقبتی شوم از تحریم گرفته تا جنگ را بر ایران تحمیل خواهند کرد دنبله مطلب از گویا نیوز و لینک زیر بخوانید

جبش سبز بمب اتمی نمی خواهد! کودتاچیان به دنبال قدرت هسته ای هستند! بابک داد


احمدی نژاد و آیت الله خامنه ای باید برای حمله به تجمعات، کشتارها، بازداشت ها، شکنجه ها و تجاوزهای جنسی در زندان پاسخگو باشند

ابراز نگرانی عمیق دبیر کل سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در دیدار با احمدی نژاد

پنجم مهرماه 1388- کمپین بین المللی حقوق بشردر ایران امروز در واکنش به فرافکنی های محمود احمدی نژاد در مصاحبه های خود با رسانه های بین المللی در پاسخ به سوالات نقض گسترده حقوق بشر مردم ایران خواستار پاسخگویی وی و آیت الله خامنه ای شد.


سفراخیر احمدی نژاد به نیویورک با پرسش های بسیار زیاد نقض حقوق بشر مردم ایران همراه بود. هزاران نفر با تجمع در برابر سازمان ملل متحد، وی را مسئول کشتارها، بازداشت ها، شکنجه ها و تجاوزهای جنسی در ایران دانستند. همزمان بطور بی سابقه ای مقام های بلند پایه سیاسی صندلی های خالی را برای شنیدن سخنان احمدی نژاد در مجمع عمومی مناسبت تر تشخیص دادند، و بانی کی مون؛ دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار با احمدی نژاد نگرانی های خود را در باره نقض گسترده حقوق بشر ابراز کرد.


سازمان ملل متحد در اطلاعیه مورخ سوم مهر ماه خود اعلام کرد که بان کی مون در دیدار با رئیس جمهور ایران " نگرانی عمیق خود را در باره نقض ادامه دار حقوق بشر و فعالیت های غنی سازی ابراز داشت." در این اطلاعیه آمده است که "دبیر کل نگرانی دائم خود را در باره وضعیت حقوق بشر در ایران در حوزه آزادی تجمع، تشکل و مذهب ابراز داشت. دبیر کل تاکید کرد که ضروریست که آئین دادرسی و شفافیت در محاکمات و رفتار با بازداشت شدگان پس از انتخابات و کسانی که از قبل در بازداشت هستند، رعایت شود.او به ایران توصیه کرد که بر اساس دعوت نامه ای که توسط مقامات ایرانی صادر شده است به گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد اجازه به ورود به کشور داده شود


هادی قائمی؛ هماهنگ کننده کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، در مورد سفر احمدی نژاد و واکنش بین المللی به این حضور گفت :"این یک موفقیت برای فعالان حقوق بشر است که احمدی نژاد در سفر خود به نیویورک با هجوم پرسش های حقوق بشری افکار عمومی جهان و روزنامه نگاران و دبیر کل سازمان ملل متحد مواجه شد. تاکید مستقیم دبیر کل سازمان ملل برای حضور گزارشگران ویژه حقوق بشر یک گام مثبت است. علیرغم اینکه دولت ایران تلاش کرد که به موضوع جنایات اخیر نپردازد ، حجم وسیع مصاحبه های رسانه های معتبر دنیا و طرح سوالات مربوط به نقض گسترده حقوق مردم در حوادث پس از انتخابات از وی بسیار ارزشمند است ." دنباله مطلب را لز پیک ایران بخوانید:

احمدی نژاد و آیت الله خامنه ای باید برای حمله به تجمعات، کشتارها، بازداشت ها، شکنجه ها و تجاوزهای جنسی در زندان پاسخگو باشند

حمله شدید به هاشمی و فرزندانش در مجلس

نماينده مشهد اظهار داشت قرائن و شواهد اسناد و مدارك و صحنه‌هايي كه از رسانه هاي ملي پخش شد نقش افرادي چون مهدي هاشمي رفسنجاني را در حوادث اخير نشان داد و بنا بر گزارش‌هاي مسوولان امنيتي مسووليت ستاد تخريب برعهده داشته است.

به گزارش ایلنا: جواد كريمي قدوسي، نماينده مشهد در پايان جلسه علني روز يكشنبه در تذكري آيين‌نامه‌اي اظهار داشت پس از گذشت (يك قرن) از استقرار حكومت ناب اسلامي ملت بزرگ و مسلمان ايران در ايام اخير شاهد بودند كه فتنه اكبر در چندماه گذشته به ميدان آمد و به جنگ ارزش‌ها برخاست.

وي افزود: هم‌اكنون شنيده و ديده‌ايم كه اين فتنه شكست خورد و تير آن كمانه كرد و بر قلب فتنه‌گر نشست و او را از پاي درآورد و بر زمين انداخت.

اين نماينده عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تصريح كرد: اين پيروزي بزرگ بار ديگر همان دست غيبي كه در لحظات خطر به ياري امت مظلوم برآمده بود را نمايان و مردم و كشور را از الطاف آن بهره‌مند كرد.

نماينده مشهد خاطرنشان كرد: فتنه و فتنه‌گر آنجا كه آشوب و بحران، منافع دنيوي و نفساني آنها را تامين كند، قهرماني ميدان، آشوب و تخريب هستند و آن زمان كه آرامش، آشتي و صلح، منافع نامشروع آنها را حفظ كند، مصلح مديران و خيرخواه امت در عرصه آرامش مي‌شوند.

قدوسي تصريح كرد: طرحي كه به اسم جمعي از خيرخواهان اخيرا مطرح مي‌شود را بايد در فضاي فوق شناخت، اما آرامش و امنيت حكومت و امت اسلامي با حفظ پرفروغ ماندن شعله جهاد في‌سبيل‌الله در برابر فتنه از اهداف ولي امت اسلام براي رسيدن به اهداف والا مي‌باشد.

وي ادامه داد: همانگونه كه رهبر فرزانه انقلاب در نماز عيد سعيد فرمودند كه اعترافات افراد بازداشت‌شدگان اخير در مورد خودشان مسموع و داراي حجت است اما اعتراف آنها در مورد ديگران مسموع نيست و از حجيت برخوردار نيست.

وي افزود: قرائن و شواهد، اسناد، مدارك و صحنه‌هايي كه از رسانه ملي پخش شد نقش افرادي همچون مهدي هاشمي‌رفسنجاني در حوادث اخير را نشان داد. بنابر گزارش‌هاي مسوولان امنيتي و انتظامي در جلسات كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، وي مسووليت ستاد تخريب را برعهده داشته و هاشمي‌زاده ديگر را كه در وسط خيابان‌ها در تحريك آشوبگران بر طبل فتنه مي‌كوبيد را مردم مشاهده كردند. مردم ديدند و شنيدند كه افرادي همچون موسوي و كروبي آنچه از دستشان برآمد را براي از بين بردن آبروي اسلام، نظام اسلامي شهدا و امام(ره) و حقوق ملت انجام دادند.

وي خطاب به آيت‌الله آملي لاريجاني گفت: حال سوال و خواست امت اسلام از رئيس قوه قضائيه اين است كه با آمدن شما اميدي براي برخورد با فتنه‌گران به همراه آورديد، اين است كه كي و كجا قوه عدليه، گريبان اين فتنه‌گران را كه سازماندهي ديگران را برعهده داشتند، خواهد گرفت.

قدوسي همچنين از مواضع و سوال‌هاي روشنگرانه جمعي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري از جمله آيت‌الله علم‌الهدي امام جمعه مشهد در اجلاسيه اخير در مورد فتنه و نقش برخي‌ها در اين فتنه‌ها و بيانيه انقلابي و ارزشمند مجلس خبرگان در حمايت از رهبر معظم انقلاب اسلامي و محكوم كردن فتنه و فتنه‌گران تشكر كرد.

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=8927

بیژن کرامتی: بند الف کجاست/ سایت لجور

بند 2 الف کجاست؟

بند 2 الف مخفف بند 2_امنیتی و نامی است مقامات قضایی و سازمان زندانها روی بند 325زندان اوین گذاشته اند. بند 2الف یا همان بند 325 زندان اوین در اختیار اطلاعات سپاه پاسداران بوده و از آن به عنوان بازداشتگاه ویژه امنیتی استفاده می شود. در سالهای اخیر کسانی مانند اکبر گنجی، دکتر زرافشان و دکتر سحابی از فعالان سیاسی و علی افشاری، مهدی امین زاده، یاشار قاجار و عابد توانچه از فعالان دانشجویی بازداشت در این بند را تجربه کرده اند و هم اکنون نیز پس از روی کار آمدن دولت کودتا بعد از تقلب بزرگ حکومت در انتخابات ریاست جمهوری افرادی مانند دکتر زید آبادی و عبدالله مومنی که ترکیبی از فعالیت سیاسی و فعالیت دانشجویی را ارائه می کردند در این بند نگهداری می شوند.

ویژگی مشترک افرادی که در این بند نگهداری می شوند بی خبری طولانی مدت از وضعیت آنان و وضعیت جسمی و روحی بسیار نا مناسب است. چهره به وضوح پریشان و شکسته زید آبادی و اعترافات آشکارا دروغین مومنی در کنار بی خبری طولانی مدت از آنان نشان می دهد اوضاع زندانیان سیاسی در بند 325 به مراتب وخیم تر از گذشته شده است به طوری که مهدی امین زاده یکی از کسانی که بند 325 را تجربه کرده است خطر مصاحبه کردن در شرایط کودتا را به جان خریده و با طعنه از افکار عمومی سوال می کند: چرا فقط در بند 2 الف زندانیان مجبور به مصاحبه می شوند؟

مطلب حاضر سعی دارد برای خوانندگان توضیح دهد بند 2 الف کجاست و در آن چه می گذرد. ادامه:


بیژن کرامتی: بند 2 الف کجاست؟

پیام و نظر یک ایرانی: آقایان اصلاح طلب! دریغ از یک همدردی ساده در غم درگذشت چاووش موسیقی ایران


لطفا برای بزرگنمایی روی مطلب کلیک کنید

کاربران محترم داخل ایران سایت نسیم فردا:

کاربران محترم داخل ایران سایت نسیم فردا:

بدین وسیله به اطلاع می رساند که آدرس اصلی سایت نسیم فردا یعنی "www.nasimfarda.com" از ظهر روز شنبه 28 شهریور 1388 و به دنبال پوشش کم نظیر اخبار راهپیمایی سبز روز قدس، فیلتر شده و دسترسی به سایت تنها از طریق نرم افزارهای فیلترشکن امکان پذیر است.با این وجود، تیم مدیریتی سایت جهت سهولت دسترسی کاربران داخل کشور آدرسهای جدیدی را آماده و مهیا کرده است. این آدرسهای جدید هر روز توسط ما کنترل می شوند و در صورت فیلتر شدن آنها، آدرسهای جدید در سریعترین زمان ممکن اعلام می شوند.

برای دسترسی به لیست آدرسهای جدید، تنها یک ایمیل بدون متن به نشانی زیر بفرستید و پس از یک دقیقه لیست آدرسها برای شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت ایمیل در Inbox خود، پوشه ی spam را چک کنبد.

bypass[at]nasimfarda[dot]com

در راستای اطلاع رسانی مستمر و پایدار، در صورت امکان،متن فوق را درون سایت یا ویلاگ خود قرار دهید. پیشاپش از همکاری شما سپاسگزاریم و دست شما را به گرمی می فشاریم. توجه داشته باشید که رسانه شمایید.

جناب میرحسین ! جواب جوسازی های احمدی نژاد را به رسانه های جهان بدهید.

به جای مجرمان ، شاکیان محاکمه میشوند

گزارش ویژه تغییر از سرنوشت پرونده تجاوز در بازداشتگاه های غیر قانونی

شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۹

ابراهیم شریفی یکی از شاهدان شجاع وجود تجاوز سیستماتیک در بازداشتگاه های غیر قانونی در حوادث پس از انتخابات میباشد. وی که پس از آزادی چند بار قصد خودکشی داشته است ، همراه با مدارک محکمه پسند نزد شیخ اصلاحات میرود و آنچه بر او رخ داده را به مهدی کروبی میگوید. وی سپس حاضر میشود برای افشای جنایاتی که در حق وی و جمع گسترده دیگری روی داده نزد مسئولان قضایی شهادت دهد.
به گزارش تغییر در حالی که آقایان کروبی و شریفی از مسئولان قضایی انتظار رسیدگی به این جنایات صورت گرفته را داشته اند و با حسن نیت و اعتماد به دستگاه قضایی ، شکایت خود را نزد نمایندگان دادستانی و نمایندگان رئیس دستگاه قضا مطرح نموده اند ، به جای رسیدگی به این شکایات ماموران به اذیت و آزار ابراهیم شریفی و خانواده وی رومی آورند.
آقای شریفی یکی از چندین شاهد شیخ اصلاحات میباشد. ادامه در :
به جای مجرمان ، شاکیان محاکمه میشوند

روز شمار نقض حقوق شهروندان بهایی - شهریور ۸۸ گزارش خبرگزاری مجموعه ی فعالان حقوق بشر در ایران

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com

شنبه ۴ مهر ۱٣٨٨ - ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۹


خبرگزاری هرانا: گزارش ذیل به کوشش کمیته بهاییان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دربردارنده مجموعه وقایع و موارد نقض گسترده حقوق شهروندان بهایی مربوط به شهریورماه سال جاری در ایران است.

۱ شهریور: در این تاریخ ، افرادی ناشناس محصولات کشاورزی پیرمردی بهایی به نام میرزا آقافنائیان ساکن روستای درجزین سمنان را سوزاندند که با این عمل خود دسترنج ماهها زحمت و کار وی را ازبین بردند.
- نامه تهدید آمیزی به منزل یکی از شهروندان بهایی ویلاشهر اصفهان به نام سعید روحی انداخته می شود که طبق آن از وی خواسته می شود که به اسلام بگرود و روزه بگیرد در غیر اینصورت خون و ناموس و خانواده وی مانند یک حیوان وحشی ، مباح است.
۵ شهریور: پویا تبیانیان جوان بهایی ساکن سمنان که دوران محکومیت دو ساله خود را در زندان شهر مذکور می گذراند در این تاریخ برای یک هفته به مرخصی آمد.
- به حکم دادگاه انقلاب شهرستان همدان خانم نسرین رحیمی که پیش از این به اتهام تبلیغ بهائیت به یک سال زندان محکوم شده بود در این روز راهی زندان شد.
۶ شهریور: ذبیح الله رئوفی شهروند بهایی ساکن شهرستان سنندج که در تاریخ ۲٨ مرداد به دادگاه انقلاب احضار وبازداشت شده بود به یک سال زندان در شهرستان میناب محکوم شد. ادامه مطلب:
روز شمار نقض حقوق شهروندان بهایی - شهریور ۸۸

یکی دیگر از شاهدان کروبی: زن جوان متاهل، قربانی آزار و تجاوز جنسی


شنبه، 4 مهر 1388

سایت «تغییر»، پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی، در گزارش ویژه‌ای، درباره‌ی سرنوشت پرونده‌ی تجاوز در بازداشتگاه‌های غیرقانونی یادآور شده که به جای مجرمان، شاکیان محاکمه می‌شوند.

به گزارش تغییر، در میان شاهدان آقای کروبی، نه تنها دختران و پسران جوان، که زن جوان متاهلی نیز وجود دارد که توسط ماموران مورد آزار و اذیت جنسی و تجاوز قرار گرفته است. طبق این گزارش، هنوز بسیاری اسناد متقن دیگر نزد مهدی کروبی است که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

ناپدید شدن شاکیان
در گزارش تکان‌دهنده‌ی «تغییر» همچنین آمده که یکی دیگر از قربانیان تجاوز در کهریزک، در سرکشی نمایندگان مجلس به زندان اوین، لب به اعترض گشوده و در حضور چند نماینده‌ی مجلس و تعداد دیگری از زندانیان گفته که چگونه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و "هنوز هنگام رفع حاجت، از مقعد وی خون جاری می‌شود". این شاهد پس از چند روز توسط شخص قاضی مرتضوی از بند خارج شده و هنوز اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.

طبق همین گزارش، یکی از نمایندگان شناخته‌شده‌ی اصولگرا نیز در یکی از جلساتی که نمایندگان نزد مهدی کروبی داشته‌اند، وجود تجاوز در زندان‌ها را تایید و اشاره کرده که یکی از قربانیان تجاوز به وی مراجعه کرده، ولی پس از این مراجعه ناپدید شده است.

مورد ابراهیم شریفی

«تغییر» همچنین به ابراهیم شریفی، یکی از "شاهدان شجاعی" اشاره کرده که وجود تجاوز سیستماتیک در بازداشتگاه‌های غیرقانونی در حوادث پس از انتخابات را تایید کرده‌اند. ابراهیم شریفی پس از آزادی، چند بار قصد خودکشی داشته است. وی همراه با مدارک محکمه‌پسند نزد مهدی کروبی رفته و آنچه بر او رخ داده را بازگو کرده است. وی حاضر شده برای افشای جنایاتی که در حق وی و جمع گسترده‌ی دیگری روی داده، نزد مسئولان قضایی شهادت دهد.

به گزارش «تغییر»، در حالی که آقایان کروبی و شریفی از مسئولان قضایی انتظار رسیدگی به این جنایات را داشته‌اند و با حسن نیت و اعتماد به دستگاه قضایی، شکایت خود را نزد نمایندگان دادستانی و نمایندگان رییس دستگاه قضایی مطرح کرده‌اند، به جای رسیدگی به این شکایات، ماموران به اذیت و آزار ابراهیم شریفی و خانواده‌ی وی روی آورده‌اند.

گزارش یاد شده افزوده که آقای ابراهیم شریفی، پس از تحمل فشارهای شدید که گفته می‌شود از سوی نیروهای منتسب به دادستان سابق تهران انجام می‌شده، موفق به خروج از کشور شده است.

به گزارش «تغییر»، این‌ها همه در حالی است که مرتکبان شکنجه و تجاوز آزادانه ایام می‌گذرانند و قربانیان و افشاکنندگان این جنایات، محاکمه و اذیت و آزار می‌شوند. «تغییر» این سخن میرحسین موسوی را صحیح خوانده است که: «سنگ‌ها را بسته‌اند و سگ‌ها را رها کرده‌اند».

دویچه وله


برداشت از ادوار نیوز http://www.advarnews.biz/humanright/9587.aspx

رابطه نامشروع در غار حرا!

یکشنبه، 5 مهر ماه 1388 برابر با 2009 Sunday 27 September

سایت هم میهن: منابع آگاه عربستان فاش كردند نیروهای هیئت امر به معروف و نهی از منكر عربستان سعودی چند روز پیش حدود 28 زن و مرد اندونزیایی را كه برای برقراری روابط نامشروع به كوه «ثور» در نزدیكی شهر مكه مكرمه رفته بودند را بازداشت كردند.

این نیروهادر این حمله موفق شدند هفت مرد و 21 زن را بازداشت كنند كه تمام آنان از اندونزیایی های مقیم عربستان سعودی هستند.

این هفت مرد اندونزیایی با ظاهری بد و زنان با آرایشی بسیار شنیع و زننده در نیمه شب بازداشت شدند. افراد بازداشت شده در اعترافات خود فاش كردند كه قصد داشتند در یكی از غارهای این كوه با یكدیگر رابطه برقرار كنند زیرا به گفته آنان براساس احادیث و روایت كودكی كه در آنجا و بدان ترتیب متولد شود «بركت» است! و كودكی اینگونه متولد شود « بركتی» است كه از خداوند بر آنان نازل شده است!

منابع آگاه سعودی اعلام كردند این 28 نفر به كمیته تحقیق در اداره مهاجرین خارجی تحویل داده شدند تا پس از لغو مدارك اقامت آنان به كشور اندونزی تحویل داده شوند.

در سال های گذشته نیز نیروهای هیئت امر به معروف و نهی از منكر عربستان 62 مرد و زن از كشورهای شرق آسیا را به همین صورت در همین جا بازداشت كرده بودند.

به نظر می رسد برخلاف این اظهارات اقدام این افراد بخشی از یك توطئه برای ضربه زدن به قداست غار حرا و محل عبادت و بعثت حضرت رسول (ص ) باشد.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

ایران پرس نیوز http://www.iranpressnews.com/source/065993.htm

طرح اسلامي كردن دانشگاه‌ها به شدت پيگيري مي‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اسلامی کردن دانشگاه‌ها را کماکان پیگیری می‌کنیم، گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دولت نهم و دهم به شدت پیگیر این طرح بوده و یکی از سئوال‌های اصلی از وزرای پیشنهادی وزارت علوم، برنامه‌های آنها برای اجرای این طرح بوده است.

علي عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با تاكيد بر اينكه كه بايد بپذیریم، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانشگاه‌هاي ما بايد اسلامی باشند، گفت: دانشگاه‌ها در حال حاضر نیازمند دانشجویانی هستند که علاوه بر تخصص و تعهد به اصول ملی اسلامی نیز معتقد باشند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نيز بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کند. باید توجه داشت که این مسئله به برنامه‌ریزی، شناخت دانشجو و خصوصیات جوان ارتباط پیدا می‌کند.

وي افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دولت نهم و دهم به شدت پیگیر این طرح بوده و یکی از سئوال‌های اصلی از وزرای پیشنهادی وزارت علوم برنامه های آنها برای اجرای این طرح بوده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره ادغام وزارت علوم و آموزش و پرورش نیز خاطرنشان کرد: این طرح برای یکپارچگی آموزش و پرورش و در سطح پایین‌تر برای کاهش هزینه‌ها صورت می‌گیرد که در این زمینه مرکز پژوهش‌های
مجلس همراه با کمیته تحقیقات آموزش و پرورش مطالعات عمیقی را انجام داده که در اولین فرصت به کمیسیون آموزش و تحقیقات برای تصمیم‌گیری ارجاع می‌دهند

خبرنامه امیرکبیر

بیانیه شاخه دانشجویی جبهه مشارکت ایران اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی

نوروز/بیانیه شاخه دانشجویی جبهه مشارکت ایران اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی

به نام خدا
دانشجویان، اساتید، دانشگاهیان و ملت بزرگ ایران
سال تحصیلی جدید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در حالی آغاز می شود که تعدادی از اساتید و دانشجویان بدلیل حق خواهی و دفاع از رای مردم همچنان در بند و تحت سخت ترین شرایط به سر می برند. عزیزانی چون سعید حجاریان، محسن میردامادی، عبدالله رمضان زاده و داود سلیمانی که بهترین سالهای عمر خویش را در راه استقلال ، آزادی و عدالت و بلندای نام اسلام و ایران گذرانیده اند ، کسانی که در پاسخ به ندای خمینی کبیر، پاک باخته در عرصه های مختلف جهاد و شهادت حاضر شدند و پیروی از آن پیر فرزانه را بارها و بارها به اثبات رسانیده اند درکنار اسرای مطلوم و سربلند جنبش دانشجویی ایران بویژه علی تاجرنیا، سید شهاب الدین طباطبایی، عبدالله مومنی، جهانبخش خانجانی و احمد زیدآبادی که اینک در بند ظلم اسیرند.
تاریخ مبارزات رهایی بخش ملت ایران گواه بیش از شش دهه تلاش بی وقفه و فداکارانه دانشگاه وجنبش دانشجویی برای نوسازی ساختارهای متصلب و نا کارکرد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استبداد زده ایران است.
ایران امروز در برهه ای حساس از تاریخ خود به سر می برد، زمانی که چون سالهایی نه چندان دور ندای الله اکبر جرم است و فرزندان راستین انقلاب در معرض تهدیدها و فشارهای کسانی هستند که از اسلام جز نامی و از انقلاب جز ادعایی ندارند. آنچه که در چند ماه اخیر عیان گشت حاصل زنده شدن دوباره منش و آرمان واقعی امام خمینی (ره) در سایه حضور دوباره یاران صدیق و پیروان واقعی وی در عرصه انتخابات و پایمردی های آنان در راه احقاق حقوق ملت بود. فضای قبل از انتخابات خبر از آشتی مردم با عرصه اجتماعی داشت، سیاست بار دیگر از موجودی مطرود و عرصه ای نا مطمئن به ضرورتی گریز ناپذیر از زندگی تبدیل شده بود. جامعه ایرانی باور کرده بود که در عرصه اجتماعی و تحولات سیاسی منافعی دارد که نمی تواند از اعمال حداقل قدرت خود در آن که همان یک رای بود چشم پوشی کند. موج سبزی که شور و شعور را در هم آمیخته بود و چون بارانی بر تن تشنه سیاست ایران بارید. ادامه:

بیانیه شاخه دانشجویی جبهه مشارکت

حذف نام خلیج فارس از نقشه ایران در کتب درسی

دفتربرنامه ریزی و تالیف کتب درسی، در اقدامی سوال برانگیز، خلیج فارس را از نقشه ایران حذف کرده است.

به گزارش«فردا» عکس پشت جلد کتاب فارسی سال اول دبستان، به نقشه ایران اختصاص یافته است. در این نقشه که تصویر سازی از ایران بر اساس اقلیم و طبیعت مناطق مختلف کشور است، نشانی از آب های خلیج فارس نیست!

حذف آبهای خلیج فارس در حالی است که دریای عمان و دریار خزر به رنگ آبی در جنوب و شمال نقشه مذکور دیده می شود اما در قسمت مربوط به خلیج فارس بدون هیچ رنگ آمیزی که نشان دهنده پهنه آبی باشد، نوشته شده است: ایران سرسبز است. ایران آزاد است. ما ایران را دوست داریم.

این اقدام دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی در حالی است که کشورهای عربی منطقه سالهای سال است که تلاش می کنند به هر نحو ممکن نام« فارس» را از روی این پهنه آبی بردارند و نام جعلی دیگری را بر روی آن بگذارند.

مشخص نیست این اقدام سوال برانگیز و حاتم بخشی به کشورهای عربی با چه توجیهی صورت گرفته است.

ایران پرس نیوز
http://www.iranpressnews.com/source/065989.htm

بررسی روزنامه های صبح تهران؛ یکشنبه ۵ مهر از بی بی سی

تیترهای اول

"همراهی روسیه و چین با غرب" تیترهای اول آرمان و مردم سالاری است، "ادبیات تند ایران و آمریکا" عنوان اول اعتماد است و آفتاب یزد در صدر اخبار خود نوشته "در تلویزیون به احمدی نژاد تهمت زدند عذرخواهی کنند".

"غرب از این جنجال پشیمان می شود" به نقل از رییس دولت در صدر گزارش های خبری ایران آمده، جام جم از "پروژه تازه غرب علیه ایران" خبر داده، روزنامه جمهوری اسلامی " شكست قدرتهای غربی در جنجال آفرینی جدید هسته ای علیه ایران" را با اهمیت دیده، رسالت از "آمریکا، انگلیس و فرانسه خواسته در کار آژانس مداخله نکنند" و کیهان در تیتراصلی خود نوشته "تاسیسات غنی سازی برگ برنده ایران در مذاکرات اکتبر".

"بحران گاز در راه است" در صدر عنوان های حیات نو آمده، " فصل جد ی د در اقتصاد جهان " عنوان بزرگ دنیای اقتصاد است، سرمایه از پیشنهاد تازه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته "تشکیل کمیسیون ملی انتخابات برای منع دخالت دولت" و " خرید و فروش مدرک تحصیلی" عنوان ابتکار است. ادامه:

بازداشتگاه های مخفی در ایران: گزارش صدای آمریکا



http://www.youtube.com/watch?v=bo_RpWDD8E0

برداشت از یوتوب

اعتراض به حضور نمایندۀ دولت در مراسم بزرگداشت زنده یاد پرویز مشکاتیان



یوتوب

اوباما: زمان انتخاب برای رهبران ایران فرا رسیده است

باراک اوباما

۱۳۸۸/۰۷/۰۴
رئيس جمهوری ايالات متحده آمريكا با ابراز نگرانى شديد از ساخت دومين تاسيسات غنى‌سازى ايران گفت که زمان انتخاب برای رهبران ایران فرا رسیده است.

باراک اوباما از رهبران جمهورى اسلامى خواست، ميان عمل به تعهدات بين‌المللى خود و يا روبرو شدن با فشارها و تحريم‌هاى شديدتر يكى را برگزينند.

به گزارش رويترز، باراک اوباما شنبه در نطق هفتگى خود با اشاره به افشاى خبر احداث دومين تاسيسات غنى‌سازى اورانيوم در ايران از آن با عنوان «نمونه‌اى نگران‌كننده از مخفی کاری ايران» ياد كرد كه اهميت گفت و گوى كشورهاى گروه پنج بعلاوه يک را با ایران ،در روز اول اكتبر دو چندان كرده است.

آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان اعضای گروه پنج بعلاوه یک هستند.

روز جمعه خبرگزارى آسوشيتدپرس به نقل از دو منبع ديپلماتيک خبر داده بود كه ايران به تازگى وجود دومين تاسيسات غنى‌سازى اورانيوم خود را به اطلاع آژانس بين‌المللى انرژى اتمى رسانده است.

ساعاتى پس از انتشار اين خبر مقا‌م‌هاى ايرانى از جمله على‌اكبر صالحى رييس سازمان انرژى اتمى جمهورى اسلامى آن را تاييد كردند و روز شنبه نيز رئيس دفتر آيت‌الله خامنه‌اى، رهبر جمهوری اسلامی، «از عملياتى شدن قريب‌الوقوع اين مجموعه خبر داد.»

رئيس جمهوری ايالات متحده همچنين به تهران هشدار داد، در صورتى كه در مورد برنامه هسته‌اى خود به خواسته جامعه جهانى تن ندهد، با «تحريم‌هاى شديدى روبرو خواهد شد.

شوراى امنيت سازمان ملل متحد با صدور سه قطعنامه تحریمی از ایران خواسته تا غنی سازی اورانیوم را متوقف کند. تهران تاکنون از این دستور سرپیچی کرده و غنی سازی را حق خود می خواند.


آمريكا، اسرائیل و ساير كشورهاى غربى تهران را متهم مى‌كنند، كه در پوشش يک برنامه هسته‌اى صلح آميز به دنبال ساخت بمب اتمى است. ایران همواره این اتهامات را رد کرده و برنامه اتمى اين كشور را برای اهداف صلح آمیز از جمله تولید برق می خواند.

باراک اوباما در بخش ديگرى از نطق راديويى و اينترنتى خود ساخت دومين تاسيسات غنى‌سازى ايران را به منزله «چالشى جدى براى روند جلوگيرى از گسترش جنگ‌افزارهاى هسته‌اى در جهان» دانست.

وى افزود: « اين امر به خوبى نشان مى‌دهد كه چرا گفت و گوهاى بين‌المللى با ايران كه قرار است اول اكتبر برگزار شود، اكنون از اهميتى به مراتب بيشتر برخوردار شده است.»

آقاى اوباما كه از زمان روى كار آمدن خود در ماه ژانويه رويكرد گفت و گوى مستقيم با ايران را دنبال کرده است، مى‌گويد، در صورت بى‌نتيجه بودن گفت و گوها تحريم‌ها عليه جمهورى اسلامى بايد تشديد شود.

وى در نطق هفتگى خود با تاكيد دوباره بر پيشنهاد خود براى گفت و گوی مستقیم با ايران به منظور حل و فصل مسايل باقى‌مانده اظهار داشت:« اكنون ايران بايد به طور كامل با آژانس بين‌المللى انرژى اتمى همكارى كرده و نشان دهد كه برنامه‌هاى اتمى‌اش صلح آميز است.»

بريتانيا، آلمان و فرانسه از رويكرد ايالات متحده براى تشديد تحريم‌هاى ايران در صورت ادامه سرپيچى اين كشور از تن دادن به درخواست جامعه جهانى براى رفع نگرانى‌ها در خصوص برنامه اتمى‌اش حمايت مى‌كنند.

در همین حال بان كى‌مون دبير كل سازمان ملل متحد نيز روز جمعه در ديدار با محمود احمدى‌نژاد با ابراز «نگرانى شديد» نسبت به برنامه اتمى ايران از اين كشور خواسته است، جهانيان را نسبت به صلح آميز بودن برنامه‌هاى خود متقاعدسازد.

رادیو فردا

خشم و سوزش كيهان از حضور گسترده ايرانيان در نيويورك: هيچكس نبود، فقط چمن سبز بود!

خشم و سوزش كيهان از حضور گسترده ايرانيان در نيويورك: هيچكس نبود، فقط چمن سبز بود!

كيهان یکشنبه ۵ مهر- جنبش سبز يا چمن سبز؟! (خبر ويژه)

تقلاي چندماهه گروهك هاي ضدانقلاب و گروه هاي صهيونيستي براي راه اندازي ميتينگ عليه سفر رئيس جمهور اسلامي ايران به نيويورك، با ناكامي مطلق همراه شد. با وجود هزينه هاي گزاف و فراخوان عناصر ضدانقلاب از سراسر آمريكا و حتي كانادا و برخي كشورهاي اروپايي، نيويورك شاهد تجمعات چند ده نفره ضد انقلاب بود.به گزارش راديو زمانه در اين تجمع، «سبزها، چريك هاي فدايي خلق، مجاهدين ]منافقين[ و سلطنت طلب ها حضور داشتند و شعارهايي چون «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» سر دادند.» براساس اين گزارش «تعدادي از يهوديان مقيم نيويورك نيز در جمعيت به چشم مي خوردند». در اين تجمع كه با حضور عناصري چون رضا براهني، علي اكبر موسوي خوئيني، محسن سازگارا، عبدالكريم لاهيجي (معروف به كريم بغدادي)، منصور فرهنگ، مهرانگيز كار، شهرنوش پارسي پور، علي افشاري و... برگزار شد، سوسن ديهيم و آرش سبحاني به خواندن ترانه و نواختن موزيك پرداختند. سبحاني در تجمع مذكور سرود آفتابكاران چريك هاي فدايي خلق را با تغيير نام (سر اومد زمستون) خواند. اما برخلاف گزارش راديو زمانه و عكس هاي منتشره از حاضران ( با قيافه هاي نيمه عريان و لمپن) سايت نوروز ادعا كرد حاضران شعار يا حسين ميرحسين سر داده اند!! 2 كاميون هم با بيل بوردهاي نصب شده روي آن از سوي كمپين حقوق بشر وابسته به هادي قائمي اجاره شده بودند تا در محوطه تجمع تردد كنند. بنابر اخبار منتشره در رسانه هاي خارجي، قائمي از جمله مرتبطين با پروژه هاي سازمان سياست كه 500 هزار دلار از سازمان هاي آمريكايي پول دريافت كرده است. با حسابي سرانگشتي مي توان پي برد كه غير از خرج اجاره 2كاميون و بيل بوردها، بقيه پول ها... خور شده باشد.ناكامي ضد انقلاب در راه اندازي تجمع ياد شده به اندازه اي بود كه رسانه هاي خارجي و مخصوصا شبكه هاي تلويزيوني صداي آمريكا، بي بي سي برخلاف وعده هاي قبلي براي پوشش گسترده!! اين تجمع، به پخش چند تصوير بسنده كردند كه بيشتر از افراد سبزپوش، نشان دهنده چمن سبز محل تجمع بود.
وبلاگ آرمان

کتک خوردن یک دختر ایرانی از وابستگان رژیم اسلامی



یوتوب

شفاف: بازی مدعیان ذوب در ولایت با حیثیت نظام

بازی مدعیان ذوب در ولایت با حیثیت نظام
برخی منابع از روشن شدن اهداف و ماهیت خط ایجاد فتنه در نظام برای مقامات عالی‌رتبه كشور خبر می‌دهند كه این موضوع در پی ملاقات تعدادی از مراجع و چهره‌های متعهد با مقامات عالی‌رتبه نظام، در آستانه نتیجه دادن است
در حالی‌كه رهبر انقلاب چندین بار طی روزهای گذشته به صورت خصوصی و علنی نسبت به حفظ وحدت و خودداری از تنش‌آفرینی در فضای كشور تأكید كرده‌اند، عملكرد گروهی از رسانه‌های مدعی ذوب در ولایت دقیقاً در خلاف این جهت بوده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر تأكید كردند:«من هیچ موافق نیستم با اینكه فضاى جامعه را فضاى سوءظن و فضاى بدگمانى قرار بدهیم. این عادات را از خودمان باید دور كنیم. اینكه متأسفانه باب شده كه روزنامه و رسانه و دستگاه‏هاى گوناگون ارتباطى - كه امروز روزبه‏روز هم بیشتر و گسترده‏تر و پیچیده‏تر میشود - روشى را در پیش گرفته‏اند براى متهم كردن یكدیگر، این چیز خوبى نیست؛ این چیز خوبى نیست، دل ما را تاریك میكند، فضاى زندگى ما را ظلمانى میكند. هیچ منافات ندارد كه گنهكار تاوان گناه خودش را ببیند، اما فضا، فضاى اشاعه‏ى گناه نباشد؛ تهمت زدن، دیگران را متهم كردن به شایعات، به خیالات.

....مجازات مجرم كه از طرق قانونى جرم او ثابت شده است، غیر از این است كه به گمان، به خیال، به تهمت، یكى را متهم كنیم، بدنام كنیم، توى جامعه دهن به دهن بگردانیم. اینكه نمیشود. این فضا، فضاى درستى نیست. یا دیگران - خارجى‏ها، بیگانه‏ها، تلویزیونهاى مغرض - علیه كسى یا كسانى حرفى بزنند، ادعا كنند كه اینها فلان جا خیانت كردند، فلان جا خطا كردند؛ ما هم عین همان را پخش كنیم. این، ظلم است؛ این، مورد قبول نیست. رسانه‏هاى بیگانه كِى دلشان براى ما سوخته است؟ كِى خواسته‏اند حقائق در مورد ما روشن بشود، كه در این مورد بیایند حقیقت را گفته باشند؟ میگویند، حرفهائى میزنند، ادعاهائى میكنند. نباید گفت اینها شفافیت است. این، شفافیت نیست؛ این، كدر كردن فضاست. شفافیت معنایش این است كه مسئول در جمهورى اسلامى عملكرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معناى شفافیت است، باید هم بكنند؛ اما اینكه ما بیائیم این و آن را بدون اینكه اثبات شده باشد، بگیریم زیر بار فشار تهمت و چیزهائى را به آنها نسبت بدهیم كه ممكن است در واقع راست باشد، اما تا مادامى كه ثابت نشده است، ما حق نداریم آن را بیان كنیم؛»

این اشاره رهبر انقلاب به سرعت ضمیر خود را پیدا كرد و حسین شریعتمداری در دومین شماره كیهان پس از آن بیانات نوشت:«رسانه های اصولگرا، آنچه در دادگاهها مطرح شده بود را منتشر كرده اند، بی آن كه مقامات و مراكز مسئول درباره ممنوعیت انتشار آن، سخنی گفته و یا اطلاعیه صادر كرده باشند و بعد از اعلام ممنوعیت قانونی، به این قانون تن دادند و البته قابل قبول است كه اگر خطایی رخ نداده بود رهبر معظم انقلاب هشدار نمی دادند.»

با این وجود، فتنه‌گری این گروه از رسانه‌ها، ادامه یافت و روزنامه‌های زنجیره‌ای فتنه همزمان در یك روز تیتر نخست خود را به ادعای ملاقات با خاتمی از سوی جرج سوروس در سه سال قبل اختصاص دادند، در حالی كه آیت‌الله خامنه‌ای تصریح كرده بودند كه با اتكا به ادعاهای بیگانگان، شخصیت‌های نظام را متهم نكنید.

این جریان ادامه پیدا كرد و رجانیوز یكی از چهار عنصر محور فتنه، ‌در اقدامی گستاخانه، متن نوشتاری فیلمی را كه با مونتاژ تولیدات بی‌بی‌سی به عنوان مستند هسته‌ای از شبكه سوم سیما پخش و با تذكر شدید رهبر انقلاب مواجه شده بود را منتشر كرد.

با وجود توصیه‌های مكرر رهبر انقلاب و دفتر رهبری مبنی بر جلوگیری از وارد كردن بازی‌های سیاسی به مجلس خبرگان رهبری، این رسانه‌ها در اقدامی خلاف قانون و به نقل از منابع نامعلوم، اقدام به انتشار عباراتی تخریب‌آمیز علیه رئیس مجلس خبرگان به نقل از جلسه غیرعلنی این مجلس كردند كه زمینه لازم برای انتشار سخنان تند نماینده استان فارس در جلسه غیرعلنی مجلس خبرگان را از سوی رسانه‌ها فراهم آورد.

حتی اظهارات صریح آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در مخالفت با حذف جریانات منتقد نیز موجب نشد كه این گروه دست از اقدامات خود بردارند و در فاز دیگری سعی در تخریب تلاش ها برای بازگشت به آرامش به كشور كردند و با ارائه اطلاعاتی نادرست به نمایندگان مجلس خبرگان، واكنش آن‌ها نسبت به سؤال جهت‌دار خود را بدون انتشار سؤال منتشر و سعی در ادامه فتنه‌گری كردند.

در این حال، برخی منابع از روشن شدن اهداف و ماهیت خط ایجاد فتنه در نظام برای مقامات عالی‌رتبه كشور خبر می‌دهند كه این موضوع در پی ملاقات تعدادی از مراجع و چهره‌های متعهد با مقامات عالی‌رتبه نظام، در آستانه نتیجه دادن است و گردانندگان خط فتنه كه از روشن شدن عملكرد خود در تهیه بولتن‌های ساختگی، ارائه اطلاعات غلط به مسئولان عالی‌رتبه كشور، ‌و تحریك طرفین برای امنیتی‌تر شدن شرایط و افزایش تنش آگاهند، برای جلوگیری از تثبیت شرایط و مجازات خود، آخرین تلاش‌ها را در جهت تداوم فتنه و تنش‌زایی در كشور ادامه می‌دهند.

شفاف

شفاف: توهین وقیحانه یک سایت به مرجعیت شیعه

توهین وقیحانه یک سایت به مرجعیت شیعه
این سایت در مطلب وقیحانه خود با تیتر « مرجع عالیقدری که ختنه نکرده بود!!!» با اشاره به خاطرات انگلیسی مذکور و دادن نسبتی غیر اخلاقی به یک مرجع تقلید شیعه نوشته است : « در واقع ایشان از نفوذی های سرویس های اطلاعاتی انگلستان بوده اند که با رشد در حوزه علمیه به درجه مرجعیت نائل آمده اند.»
شفاف : در حالیکه اخیراً مقام معظم رهبری نیز در دیداری که با مقامات دولت داشتند تأکید جدی فرمودند که رابطه خود با روحانیت و مراجع عظام را تقویت کنند ، یک سایت مدعی حمایت از دولت در اقدامی بی سابقه و مشکوک مرجعیت شیعه را مورد تمسخر قرار داد .

این سایت با اشاره به خاطرات « مستر همفر » انگلیسی مدعی شده است که پس از ارتحال یکی از مراجع عظام در عراق ، موقع غسل کردن وی ، متوجه شده اند که مرجع مذکور ختنه نکرده و لذا از اساس مسلمان نبوده است .

این سایت در ادامه مطلب موهن خود با اشاره به خاطرات انگلیسی مذکور نوشته است : « در واقع ایشان از نفوذی های سرویس های اطلاعاتی انگلستان بوده اند که با رشد در حوزه علمیه به درجه مرجعیت نائل آمده اند.»

این سایت پیشتر طی یادداشت هایی چون «مشایی حلاج قرن 21 » و « آقایان تقوی پیشه کنید » به دفاع شدید از اسفندیار رحیم مشایی پرداخته بود و در بخشی از یادداشت خود با انتقاد از انتقادات به مشایی نوشته بود : « اي علماي اسلام تقوي پيشه كنيد و ... » .

در زمینه این خبر به نظر می رسد باید به چند نکته توجه اساسی کرد :

1ـ از کجا معلوم انگلیسی مذکور برای خدشه وارد کردن به مقام مرجعیت شیعه چنین کذبی را در خاطراتش منتشر نکرده باشد . همه ما به خوبی می دانیم که انگلیسی ها در تاریخ استعماری خود بیشترین ضربه را از مرجعیت هوشیار و شجاع تشیع خورده است . لذا دست اندرکاران این سایت از کجا مطمئن هستند که انگلیسی مذکور با چنین اتهامی نخواسته مقام مرجعیت را مخدوش نماید و به مقلدین مراجع بگوید : « کسانی که شما از آنها تقلید می کنید شاید مسلمان هم نباشند »!

2ـ کدام عقل سلیمی می پذیرد فردی به مقام مرجعیت شیعه برسد و در حوزه های علمیه درس خارج فقه بدهد و ...اما مسلمان هم نباشد و تنها یک نفوذی باشد که حاضر شده باشد به خاطر انگلیسی ها سالهای زیادی از عمرش در حوزه های علمیه صرف درس خواندن و تدریس نماید تا بتواند ... . اگر هم چنین بوده چرا انگلیسی ها این ترفند خود را لو داده اند ؟

3ـ در این موقعیت حساس که فتنه های زیادی در حال وقوع است ، سایت مذکور چه مناسبتی دیده است که با اشاره به خاطرات یک انگلیسی چنین بی محابا مقام مرجعیت را مورد تمسخر قرار دهد ؟ واقعاً چه کسانی از خدشه وارد شدن به مقام مرجعیت سود می برند ؟ مراجع عظام عرصه را بر چه گروه هایی تنگ کرده اند که اینچنین مورد حمله بی رحمانه قرار می گیرند .

4ـ همه ما می دانیم برغم همه احترامی که مراجع میان مردم دارند ، متأسفانه فاقد رسانه قوی برای دفاع از خود هستند و اساساً تا کنون چنین نیازی را احساس نکرده اند . آیا رواست در خبری که معلوم نیست چقدر صحت داشته باشد و کاملاً هم مشکوک به نظر می رسد ، چنین بی رحمانه جایگاه مرجعیت بزرگوار شیعه مورد حمله قرار گیرد ؟

5ـ به نظر می رسد در دوانی که رهبری معظم انقلاب اسلامی که خود یکی از مراجع مسلم تقلید هستند ، آنرا دوران بروز برخی فتنه انگیزی ها خوانده اند ، چنین رفتارهایی کاملاً ناشی از یک فتنه باشد .

نکات دیگری درباره اقدامات این سایت هتاک وجود دارد که در صورت لزوم به آنها اشاره خواهیم کرد .

از سایت شفاف اتاق شیشه ای خبر

"الشرق الاوسط" : سخنرانی برای سالن خالی!

تابان: روزنامه "الشرق الاوسط"ضمن انعکاس اخبار مربوط به شصت و چهارمین اجلاس سالانه سازمان ملل متحد به حاشيه نگاري هاي جالبی از این اجلاس اقدام نمود.

اين روزنامه عریی چاپ لندن درباره سخنراني اوباما نوشت : رئيس جمهور آمريكا براي معرفي خود به اين اجلاس آمده بود و گويي اصرار داشت تا سران جهان او را شناسايي كنند زيرا در سخنراني خود بيش از 50 با از واژه " من " استفاده كرد.

"الشرق الاوسط" در ادامه نوشت: معمر قذافي كه پس از 40 سال خود را به اين اجلاس رسانده بود نيز چنان از سخنراني خود به وجد آمده بود كه پس از سخنراني 95 دقيقه اي به جاي 15 دقيقه ، يادداشت هاي خود را فراموش كرد و پس از رسيدن به جايگاه از همراهان خواست تا يادداشت هاي بجا مانده را به او برسانند.

علاوه بر آن قذافي من سخنراني مجبور شد لحظاتي سخن خود را قطع كند تا لباس عجيب و غريب خود را مرتب كند زيرا تن پوش او 10 بار از روي شانه " سلطان السلاطين "افتاد.

بر اساس این گزارش، درگيري رجب طيب اردغان نخست وزير تركيه با محافظان اوباما نيز از جالب ترين حاشيه هاي اين اجلاس بود و پس از انكه اردوغان قصد داشت به اوباما نزديك شود ، محافظان رئيس جمهور آمريكا چنان او را هل دادند كه بر زمين افتاد و البته از او عذرخواي هم كردند زيرا او را نشناخته بودند.

در همین حال "واشنگتن تايمز " در تحليل تكرار 50 بار واژه " من " در سخنراني اوباما نوشت : به راستي اوباما كه ادعاي همكاري متقابل با جامعه جهاني دارد چرا بايد 50 بار از واژه " من " استفاده كند.

"الشرق الاوسط" در باره سخنراني احمدي نژاد هم مي نويسد : رئيس جمهور جنجالي ايران در سالني سخنراني كرد كه تقريبا خالي بود و كمتر كسي او را در حال نشان دادن علامت پيروزي بر جهان غرب مشاهده كرد.

پیک ایران