سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۵

روز شمار نقض حقوق شهروندان بهایی - شهریور ۸۸ گزارش خبرگزاری مجموعه ی فعالان حقوق بشر در ایران

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com

شنبه ۴ مهر ۱٣٨٨ - ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۹


خبرگزاری هرانا: گزارش ذیل به کوشش کمیته بهاییان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دربردارنده مجموعه وقایع و موارد نقض گسترده حقوق شهروندان بهایی مربوط به شهریورماه سال جاری در ایران است.

۱ شهریور: در این تاریخ ، افرادی ناشناس محصولات کشاورزی پیرمردی بهایی به نام میرزا آقافنائیان ساکن روستای درجزین سمنان را سوزاندند که با این عمل خود دسترنج ماهها زحمت و کار وی را ازبین بردند.
- نامه تهدید آمیزی به منزل یکی از شهروندان بهایی ویلاشهر اصفهان به نام سعید روحی انداخته می شود که طبق آن از وی خواسته می شود که به اسلام بگرود و روزه بگیرد در غیر اینصورت خون و ناموس و خانواده وی مانند یک حیوان وحشی ، مباح است.
۵ شهریور: پویا تبیانیان جوان بهایی ساکن سمنان که دوران محکومیت دو ساله خود را در زندان شهر مذکور می گذراند در این تاریخ برای یک هفته به مرخصی آمد.
- به حکم دادگاه انقلاب شهرستان همدان خانم نسرین رحیمی که پیش از این به اتهام تبلیغ بهائیت به یک سال زندان محکوم شده بود در این روز راهی زندان شد.
۶ شهریور: ذبیح الله رئوفی شهروند بهایی ساکن شهرستان سنندج که در تاریخ ۲٨ مرداد به دادگاه انقلاب احضار وبازداشت شده بود به یک سال زندان در شهرستان میناب محکوم شد. ادامه مطلب:
روز شمار نقض حقوق شهروندان بهایی - شهریور ۸۸

هیچ نظری موجود نیست: