سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۵

شفاف: توهین وقیحانه یک سایت به مرجعیت شیعه

توهین وقیحانه یک سایت به مرجعیت شیعه
این سایت در مطلب وقیحانه خود با تیتر « مرجع عالیقدری که ختنه نکرده بود!!!» با اشاره به خاطرات انگلیسی مذکور و دادن نسبتی غیر اخلاقی به یک مرجع تقلید شیعه نوشته است : « در واقع ایشان از نفوذی های سرویس های اطلاعاتی انگلستان بوده اند که با رشد در حوزه علمیه به درجه مرجعیت نائل آمده اند.»
شفاف : در حالیکه اخیراً مقام معظم رهبری نیز در دیداری که با مقامات دولت داشتند تأکید جدی فرمودند که رابطه خود با روحانیت و مراجع عظام را تقویت کنند ، یک سایت مدعی حمایت از دولت در اقدامی بی سابقه و مشکوک مرجعیت شیعه را مورد تمسخر قرار داد .

این سایت با اشاره به خاطرات « مستر همفر » انگلیسی مدعی شده است که پس از ارتحال یکی از مراجع عظام در عراق ، موقع غسل کردن وی ، متوجه شده اند که مرجع مذکور ختنه نکرده و لذا از اساس مسلمان نبوده است .

این سایت در ادامه مطلب موهن خود با اشاره به خاطرات انگلیسی مذکور نوشته است : « در واقع ایشان از نفوذی های سرویس های اطلاعاتی انگلستان بوده اند که با رشد در حوزه علمیه به درجه مرجعیت نائل آمده اند.»

این سایت پیشتر طی یادداشت هایی چون «مشایی حلاج قرن 21 » و « آقایان تقوی پیشه کنید » به دفاع شدید از اسفندیار رحیم مشایی پرداخته بود و در بخشی از یادداشت خود با انتقاد از انتقادات به مشایی نوشته بود : « اي علماي اسلام تقوي پيشه كنيد و ... » .

در زمینه این خبر به نظر می رسد باید به چند نکته توجه اساسی کرد :

1ـ از کجا معلوم انگلیسی مذکور برای خدشه وارد کردن به مقام مرجعیت شیعه چنین کذبی را در خاطراتش منتشر نکرده باشد . همه ما به خوبی می دانیم که انگلیسی ها در تاریخ استعماری خود بیشترین ضربه را از مرجعیت هوشیار و شجاع تشیع خورده است . لذا دست اندرکاران این سایت از کجا مطمئن هستند که انگلیسی مذکور با چنین اتهامی نخواسته مقام مرجعیت را مخدوش نماید و به مقلدین مراجع بگوید : « کسانی که شما از آنها تقلید می کنید شاید مسلمان هم نباشند »!

2ـ کدام عقل سلیمی می پذیرد فردی به مقام مرجعیت شیعه برسد و در حوزه های علمیه درس خارج فقه بدهد و ...اما مسلمان هم نباشد و تنها یک نفوذی باشد که حاضر شده باشد به خاطر انگلیسی ها سالهای زیادی از عمرش در حوزه های علمیه صرف درس خواندن و تدریس نماید تا بتواند ... . اگر هم چنین بوده چرا انگلیسی ها این ترفند خود را لو داده اند ؟

3ـ در این موقعیت حساس که فتنه های زیادی در حال وقوع است ، سایت مذکور چه مناسبتی دیده است که با اشاره به خاطرات یک انگلیسی چنین بی محابا مقام مرجعیت را مورد تمسخر قرار دهد ؟ واقعاً چه کسانی از خدشه وارد شدن به مقام مرجعیت سود می برند ؟ مراجع عظام عرصه را بر چه گروه هایی تنگ کرده اند که اینچنین مورد حمله بی رحمانه قرار می گیرند .

4ـ همه ما می دانیم برغم همه احترامی که مراجع میان مردم دارند ، متأسفانه فاقد رسانه قوی برای دفاع از خود هستند و اساساً تا کنون چنین نیازی را احساس نکرده اند . آیا رواست در خبری که معلوم نیست چقدر صحت داشته باشد و کاملاً هم مشکوک به نظر می رسد ، چنین بی رحمانه جایگاه مرجعیت بزرگوار شیعه مورد حمله قرار گیرد ؟

5ـ به نظر می رسد در دوانی که رهبری معظم انقلاب اسلامی که خود یکی از مراجع مسلم تقلید هستند ، آنرا دوران بروز برخی فتنه انگیزی ها خوانده اند ، چنین رفتارهایی کاملاً ناشی از یک فتنه باشد .

نکات دیگری درباره اقدامات این سایت هتاک وجود دارد که در صورت لزوم به آنها اشاره خواهیم کرد .

از سایت شفاف اتاق شیشه ای خبر

۱ نظر:

ناشناس گفت...

Dony-e islam emshab che joory metooneh bekhabeh?!