سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۵

شفاف: بازی مدعیان ذوب در ولایت با حیثیت نظام

بازی مدعیان ذوب در ولایت با حیثیت نظام
برخی منابع از روشن شدن اهداف و ماهیت خط ایجاد فتنه در نظام برای مقامات عالی‌رتبه كشور خبر می‌دهند كه این موضوع در پی ملاقات تعدادی از مراجع و چهره‌های متعهد با مقامات عالی‌رتبه نظام، در آستانه نتیجه دادن است
در حالی‌كه رهبر انقلاب چندین بار طی روزهای گذشته به صورت خصوصی و علنی نسبت به حفظ وحدت و خودداری از تنش‌آفرینی در فضای كشور تأكید كرده‌اند، عملكرد گروهی از رسانه‌های مدعی ذوب در ولایت دقیقاً در خلاف این جهت بوده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر تأكید كردند:«من هیچ موافق نیستم با اینكه فضاى جامعه را فضاى سوءظن و فضاى بدگمانى قرار بدهیم. این عادات را از خودمان باید دور كنیم. اینكه متأسفانه باب شده كه روزنامه و رسانه و دستگاه‏هاى گوناگون ارتباطى - كه امروز روزبه‏روز هم بیشتر و گسترده‏تر و پیچیده‏تر میشود - روشى را در پیش گرفته‏اند براى متهم كردن یكدیگر، این چیز خوبى نیست؛ این چیز خوبى نیست، دل ما را تاریك میكند، فضاى زندگى ما را ظلمانى میكند. هیچ منافات ندارد كه گنهكار تاوان گناه خودش را ببیند، اما فضا، فضاى اشاعه‏ى گناه نباشد؛ تهمت زدن، دیگران را متهم كردن به شایعات، به خیالات.

....مجازات مجرم كه از طرق قانونى جرم او ثابت شده است، غیر از این است كه به گمان، به خیال، به تهمت، یكى را متهم كنیم، بدنام كنیم، توى جامعه دهن به دهن بگردانیم. اینكه نمیشود. این فضا، فضاى درستى نیست. یا دیگران - خارجى‏ها، بیگانه‏ها، تلویزیونهاى مغرض - علیه كسى یا كسانى حرفى بزنند، ادعا كنند كه اینها فلان جا خیانت كردند، فلان جا خطا كردند؛ ما هم عین همان را پخش كنیم. این، ظلم است؛ این، مورد قبول نیست. رسانه‏هاى بیگانه كِى دلشان براى ما سوخته است؟ كِى خواسته‏اند حقائق در مورد ما روشن بشود، كه در این مورد بیایند حقیقت را گفته باشند؟ میگویند، حرفهائى میزنند، ادعاهائى میكنند. نباید گفت اینها شفافیت است. این، شفافیت نیست؛ این، كدر كردن فضاست. شفافیت معنایش این است كه مسئول در جمهورى اسلامى عملكرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معناى شفافیت است، باید هم بكنند؛ اما اینكه ما بیائیم این و آن را بدون اینكه اثبات شده باشد، بگیریم زیر بار فشار تهمت و چیزهائى را به آنها نسبت بدهیم كه ممكن است در واقع راست باشد، اما تا مادامى كه ثابت نشده است، ما حق نداریم آن را بیان كنیم؛»

این اشاره رهبر انقلاب به سرعت ضمیر خود را پیدا كرد و حسین شریعتمداری در دومین شماره كیهان پس از آن بیانات نوشت:«رسانه های اصولگرا، آنچه در دادگاهها مطرح شده بود را منتشر كرده اند، بی آن كه مقامات و مراكز مسئول درباره ممنوعیت انتشار آن، سخنی گفته و یا اطلاعیه صادر كرده باشند و بعد از اعلام ممنوعیت قانونی، به این قانون تن دادند و البته قابل قبول است كه اگر خطایی رخ نداده بود رهبر معظم انقلاب هشدار نمی دادند.»

با این وجود، فتنه‌گری این گروه از رسانه‌ها، ادامه یافت و روزنامه‌های زنجیره‌ای فتنه همزمان در یك روز تیتر نخست خود را به ادعای ملاقات با خاتمی از سوی جرج سوروس در سه سال قبل اختصاص دادند، در حالی كه آیت‌الله خامنه‌ای تصریح كرده بودند كه با اتكا به ادعاهای بیگانگان، شخصیت‌های نظام را متهم نكنید.

این جریان ادامه پیدا كرد و رجانیوز یكی از چهار عنصر محور فتنه، ‌در اقدامی گستاخانه، متن نوشتاری فیلمی را كه با مونتاژ تولیدات بی‌بی‌سی به عنوان مستند هسته‌ای از شبكه سوم سیما پخش و با تذكر شدید رهبر انقلاب مواجه شده بود را منتشر كرد.

با وجود توصیه‌های مكرر رهبر انقلاب و دفتر رهبری مبنی بر جلوگیری از وارد كردن بازی‌های سیاسی به مجلس خبرگان رهبری، این رسانه‌ها در اقدامی خلاف قانون و به نقل از منابع نامعلوم، اقدام به انتشار عباراتی تخریب‌آمیز علیه رئیس مجلس خبرگان به نقل از جلسه غیرعلنی این مجلس كردند كه زمینه لازم برای انتشار سخنان تند نماینده استان فارس در جلسه غیرعلنی مجلس خبرگان را از سوی رسانه‌ها فراهم آورد.

حتی اظهارات صریح آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در مخالفت با حذف جریانات منتقد نیز موجب نشد كه این گروه دست از اقدامات خود بردارند و در فاز دیگری سعی در تخریب تلاش ها برای بازگشت به آرامش به كشور كردند و با ارائه اطلاعاتی نادرست به نمایندگان مجلس خبرگان، واكنش آن‌ها نسبت به سؤال جهت‌دار خود را بدون انتشار سؤال منتشر و سعی در ادامه فتنه‌گری كردند.

در این حال، برخی منابع از روشن شدن اهداف و ماهیت خط ایجاد فتنه در نظام برای مقامات عالی‌رتبه كشور خبر می‌دهند كه این موضوع در پی ملاقات تعدادی از مراجع و چهره‌های متعهد با مقامات عالی‌رتبه نظام، در آستانه نتیجه دادن است و گردانندگان خط فتنه كه از روشن شدن عملكرد خود در تهیه بولتن‌های ساختگی، ارائه اطلاعات غلط به مسئولان عالی‌رتبه كشور، ‌و تحریك طرفین برای امنیتی‌تر شدن شرایط و افزایش تنش آگاهند، برای جلوگیری از تثبیت شرایط و مجازات خود، آخرین تلاش‌ها را در جهت تداوم فتنه و تنش‌زایی در كشور ادامه می‌دهند.

شفاف

هیچ نظری موجود نیست: