سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۰

آماده باش میرحسین موسوی

به دنبال یورش به دفتر کمیته پی گیری وضعیت بازداشت شدگان و آسیب دیدگان وقایع بعد از انتخابات و توقیف مدارک و اسناد این دفتر به همراه بازداشت مرتضی الویری و علیرضا حسینی بهشتی، پلمپ دفاتر مهدی کروبی و حزب اعتماد ملی و انجمن دفاع از حقوق زندانیان، میرحسین موسوی با صدور بیانیه ای از روزهای "سهمگین تر" خبر داد واز مردم خواست به هوش باشند که کودتا چیان " آنها را تحريك نكنند".

حوادث دو روزگذشته که با حکم دادستان جدید تهران و جانشین مرتضوی صورت گرفت، جامعه خبری و سیاسی ایران را در بهت و شوک خبری فرو برد.به همین علت در حالیکه گمان می رفت بازداشت فرزند آیت الله بهشتی و مرتضی الویری و همچنین پلمپ دفاتر آنها با واکنش تند محافل خبری و شخصیت های سیاسی روبرو شود، اما سکوت عجیبی بر عرصه سیاسی ایران حاکم شده است.به عبارت دیگر از یک سو حامیان دولت برآمده از کودتای انتخاباتی ، راضی از توقیف اسناد جنایات خود، مهر سکوت بر لب زده اند و از سوی دیگر، مخالفان کودتا یا در زندان به سر می برند و یا از سوی وزارت اطلاعات به شدت تحت فشار قرار گرفته اند تا سکوت اختیار کنند. در همین راستا سایت سحام نیوز، پایگاه اینترنتی حزب اعتماد ملی ،پس از بازداشت سردبیرآن که همزمان با پلمپ دفتر مهدی کروبی صورت گرفت، تاکنون به روز نشده و هیچ مطلبی یا واکنشی از سوی مهدی کروبی منتشر نکرده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم هیچ واکنشی در باره اتفاقات دو روز گذشته نشان نداده اند. تعدادی از این نمایندگان در تماس خبرنگار "روز" با شنیدن سوالی درباره بازداشت ها و پلمپ های دو روز گذشته تلفن را قطع کردند و برخی دیگر خبر دادند که از موضع گیری درباره وقایع اخیر منع شده اند. آنها توضیح ندادند که چه شخص یا ارگانی آنها را از دفاع از حقوق شهروندی مردم و موضع گیری درباره وقایع سیاسی کشور منع کرده است. یکی از این نمایندگان به روز گفت: من تمایلی به بازداشت و همسایه شدن با بهشتی و الویری در زندان ندارم.

بیانیه موسوی
اما در این میان میرحسین موسوی تنها کسی بود که روز گذشته در مقابل بازداشت فرزند آیت الله بهشتی و مرتضی الویری و سردار مقدم، مسول کمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی خود موضع گرفت.

در بیانیه موسوی آمده است: "خبر دستگيری برادران عزيز آقايان دکتر سيد عليرضا بهشتی و مهندس مرتضی الويری مسئولان کميته پيگيری امور آسيب ديدگان حوادث ايام اخير و سردار مقدم مسئول کميته ايثارگران ستاد انتخاباتی اينجانب موجی از شگفتی و ابهام در دلبستگان به نظام اسلامی ايجاد کرده است. آنان به بند کشيده شده اند در حالی که جرمی جز پيروی از راه انقلاب و دفاع از اجرای عدالت در مورد خون‌های به‌ناحق ريخته شده و کمک به خانواده بی گناهانی که پس از انتخابات به زندان افتاده اند ندارند. آنان اينک در زندان به سر می‌برند در حالی که عاملان فجايع اخير آزادند و مسئولان ادعا می‌کنند حتما به جناياتی که رخ داده است رسيدگی خواهند کرد. آيا با از بين بردن اسناد جنايت و در بند کردن کسانی که حقوق قربانيان را پيگيری می‌کردند اين کار را انجام می‌دهيد؟
المرء يحفظ فی ولده. حرمت انسان‌ها در فرزندانشان پاسداری می‌شود. مردم اينک از مدعيان پرچمداری انقلاب اسلامی می پرسند حرمت شهيد مظلوم انقلاب آيت الله دکتر بهشتی را در خاندان او چگونه رعايت کرده‌ايد؟
مردم ايران!
کاملا پيداست که تلاش‌های شما برای بازگرداندن آرامش به جامعه قرار نيست با پاسخی خردمندانه روبرو شود. روزهايی خطير در پيش‌رو قرار گرفته است. دستگيری کسانی چون دکتر بهشتی يک نشانه است که از حوادثی سهمگين‌تر خبر می‌دهد. اما باطل رفتنی است و آن چيزی که به مردم سود می‌رساند باقی می‌ماند. و اما ما ينفع الناس فيمکث فی الارض. آرامش و هوشياری خود را حفظ کنيد. سلسله حوادث جديدی که آغاز شده است به مانند ديگر تحرکات کور اين ايام برای مخالفان شما جز خسارت باقی نخواهد گذاشت. مراقب باشيد که آنها شما را تحريک نکنند و به هنگام نابود کردن خود به کاشانه و کشورتان لطمه نزنند.
اينجانب به ويژه هتک حرمتی که از بهشتی مظلوم شده است را به فرزندان آن شهيد و شاگردان و پيروان و دوستداران او و تمامی دلبستگان به انقلاب و اسلام تسليت می‌گويم و از خداوند آرزومندم ضايعه‌ای که با اين عمل در قلب مردم ما ايجاد شده است با جاودانه کردن آبروی اين خاندان جبران شود."


پلمپ بنیاد حفظ و نشر آثار آیت الله بهشتی
سایت کلمه، متعلق به میرحسین موسوی نیزخبر از پلمب بنیاد حفظ آثار آیت الله بهشتی همزمان با بازداشت دکتر بهشتی داد. براساس این گزارش کامپیوتر ها و اسناد این بنیاد توسط ماموران ضبط شده است
همسر دکتر بهشتی نیز از رفتار زننده و بی احترامی ماموران دادستانی هنگام بازداشت همسرش سخن گفت واعلام کرد: "عصر سه شنبه ساعت 5 بعد از ظهر، 5 مأمور امنیتی به منزل فرزند شهید بهشتی مراجعه و با حكم جلبی كه امضای دادستانی تهران بر آن بود وارد منزل او شدند و در این حكم بر جلب و تفتیش محل استقرار آقای بهشتی بدون تفتیش حریم خصوصی تأكید شده است اما مأموران تمام اتاق‌ها ازجمله اتاق خواب را تفتیش كرده و وسایل آن را به هم ریخته‌اند و حتی مقداری وسیله شخصی و یا اوراق درسی را هم با خود بردند."
وی با اشاره به حضور 5/4 ساعته مأموران در منزل از "برخورد زننده و زشت یكی از مأموران كه حكم جلب در دست او بود" خبر داد و به سایت کلمه گفت وی حتی به نوۀ خردسال شهید بهشتی هم بی‌احترامی می‌كرد .
کیهان خواهان محاکمه موسوی شد
در حالیکه رسانه های حامی دولت کودتا هیچ اشاره ای به بازداشت ها و پلمپ های دو روز گذشته نکرده اند، روزنامه کیهان ن بدون اشاره به این قضایا و به نقل از کسانی که به عنوان "فعالان سیاسی" از آنان نام برده خواستار برخورد قاطع و بدون ملاحظه دستگاه قضایی با میرحسین موسوی شد.
حسین شریعتمداری،نماینده آیت الله خامنه ای به نقل از این فعالان سیاسی نوشته: مماشات دستگاه قضايي با موسوي او را دچار توهم ساخته و بايد به قوه قضاييه گفت كه عدالت حكم مي كند به جاي برخورد با معلولان اين حوادث، عامل اصلي را محاكمه كند.
کیهان نوشته است: به زعم بسياري از فعالان سياسي حال كه در جريان دادگاه هاي رسيدگي به اتهامات برخي عاملان اغتشاشات اخير، به وضوح از ميان اعترافات آنها نقش پر رنگ و اصلي موسوي قابل دريافت است، جاي هيچ گونه تعلل و مسامحه اي در برخورد جدي با او و احضارش به دادگاه وجود ندارد.

روز آن لاین

هیچ نظری موجود نیست: