سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۷

فاطمه رجبی و باز هم مخالفت با وزارت زنان

فاطمۀ رجبی، کاشفِ معجزۀ هزارۀ سوم، در هر حال مخالف حضور زنان در در کابینۀ «معجزه، یعنی احمدی نژاد» است. آسمان-ریسمان کردن هایش نیز جالب و خنده دار است! یک روز با تکیه بر گفتار این امام و آن نایب امام، زن را در حد و اندازۀ وزارت و تصدی یک مقتم کلیدی نمی داند. روز دیگر زنان متصدی در امور اجرایی جوامع، عروسک های ویترینی میداند امروز بر این ادعاست که تصدیی پست وزارت و یا هر پست کلیدی دیگر دونِ شان مقام والای زن است! و.....

موضعگيري انديشهاي و اعتقادي اينجانب عليه وزارت زنان، نه تنها اهانت، بيتوجهي و كمارزش دانستن توانمندي، ظرفيت و قابليت زنان مسلمان، به ويژه زن شيعي ايران نيست، بلكه رويكردي دقيقا معكوس است. بهتر است بگويم واكنشي است نسبت به رفتارهاي ابزارگرايانه، سطحينگرانه و تبليغاتي نسبت به جايگاه و شخصيت رفيع زن و حفظ قدرتطلبي رقابتآميز برخي زنان با مردان.

معتقدم و بر اساس آموزههاي قرآن كريم و سنت معصوم عليهالسلام، آموختهام زن، سازنده جامعه است. زن سازنده انديشه و اعتقاد، رشد و بالندگي، امنيت و آرامش، فرهيختگي و سلامت جامعه است. اين نقش منحصر به فرد نه در توان مردان است، و نه خداوند عليم و قادر متعال، براي مرد چنين نقش تعيينكنندهاي را اراده فرموده است. زن معلم است و مربي. انسانساز است و تاريخساز، عامل پويايي است و دانايي. زن محور همه خوبيهاست. و سرامد خوبيها و نماد خوبيها «بندگي حق» است كه زن عامل ساختن بندگاني آزاد از هر بند شرك و نفاق و كفر و الحاد است. اما اين نقش و جايگاه، اين ظرفيت و محوريت چگونه در پست و مقام خلاصه ميشود و يا در اين «قفس تنگ و تقليدي از غرب» كارآمد خواهد بود؟

آيا داشتن چند وزير مانند حضور تعدادي نماينده، تبلور ارزش و كرامت بينظير زناني است كه با دانش و بينش، درايت و تدبير، مديريت و خلاقيت، سكاندار خانههايي هستند كه جامعه را برپا ميدارند و اوج ميدهند؟

آيا زن دانشمند و انديشمند، اگر مادري را انتخاب كند و انديشه پربار خويش را در مسير شكوفايي جامعه و در گستره كار علمي تحقيقي در بسترهاي حوزه و دانشگاه، عرضه نمايد «ناديده» گرفته شده و توانمندي و مديريت او زير سؤال رفته و به «حذف» محكوم گرديده است؟

آيا كار اجرايي و مسابقه و رقابت نا به جا با مردان و تلاش در نفي شايستهسالاري با جايگزيني «زنسالاري» در وزارت و وكالت بيانگر ارزش والاي زنان است؟ اگر يك كابينه كاملا از زنان متشكل شود چه نشاني از انديشهگري، دانش و بينش و خلاقيت و ارتقاي شخصيت با كرامت و والاي زنان خواهد داشت؟ همچنان كه وزارت و رياست، وكالت و قضاوت مردان نيز گرچه ضرورت همه جوامع است، اما نماد برتري دارنده آن مناصب بر نخبگان فكري و علمي نيست؟ چه رسد به ملاك تقوا و پايبندي به شريعت.

بانوان ايران زمين! اگر اسوههايي چون زهراي مرضيه سلام الله عليها و زينب كبري و ... در اين عرصه مقدستر از آنند كه به قياس گذارده شوند، كه چنين است، و اصولا جايگاه منحصر به فرد آنها در حوزه كار اجرايي نبوده و نيست. تا بتوان با التقاط و انحراف بدان تمسك جست، اما ميتوان در تاريخ تمدن اسلامي ايران زنان برجستهاي را ديد، زناني كه به دليل شعور و دانش، انديشه و توان علمي و فرهنگي جايگاه ويژه و بالايي يافتهاند، آنان كه هرگز هوس وزارت نداشته، حتي به چنين مقولاتي نينديشيدهاند. كافي است، مرحومه «پروين اعتصامي» را نام برد كه در دوران سياه رضاخاني، نه تنها به پليديهاي غربزدگي آن فرهنگستيزيها نيالود، بلكه طبع بلند و ذوق سليم خود را با توشه پربار از دانش و معرفت اسلامي آميخت. پروين اعتصامي زني ماندگار در ادبيات ايران، بلكه در فرهنگ اسلامي است. آيا خطباي ديني در گذشته كه دينشان به سياسيكاري نيالوده بود، از اشعار معرفتي و سازنده اين بانوي عظيمالشان در منبرها سود نميجستند؟ همين بس كه از اين بانوي فرهنگساز با اين بيتهاي ياد شود:

آن كه خاك سيهاش بالين است

اختر چرخ ادب پروين است

صاحب آن همه گفتار امروز

سائل فاتحه و ياسين است

و اين يعني فرهنگ و شعور و دانش و بينش اسلامي در رفتاري دنياگريزانه. اينك دهها و شايد صدها بانوي با فرهنگ و داراي علم و دين در سراسر اين كشور حضور انديشهاي دارند، همانها كه كمترين هوسي براي وزارت ندارند، بلكه عطاي اين رقابت و مسابقه فمينيستي را به لقايش بخشيده، آزمايشگاه و كتابخانه، كلاس درس و مطالعه، پژوهش و نوشتن را در آن ترجيح دادند.

بانوان ايرانزمين! مخالفت با وزارت زن، تكريم و بزرگداشت زن مسلمان است. احترام به شخصيت والاي زن ايراني است. و اعلان مرزبندي دينمدارانه، آگاهانه و ارزشمدارانه خواستها و اصول و افكار زن مسلمان ايراني است، با غربزدگان فمينيست از نوع اسلامي يا الحادي است.

انصار نیوز



Balatarin

هیچ نظری موجود نیست: