سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۶

همه در بن بست و درانتظار حوادث انفجاری

ایران در انتظار بازگشت احمدی نژاد از نیویورک نیست، بلکه در انتظار دو رویداد دیگر است:

1- تکلیف وعده هائی که درباره مصالحه و ترمیم خیمه از هم دریده مشروعیت نظام داده بودند به کجا می انجامد؟ و رایزنی های پشت پرده مراجع دینی که به صف بندی در مقابل علی خامنه ای انجامیده چه خواهد شد؟

2- با انفجار اخبار جدید اتمی که درجریان حضور احمدی نژاد در سازمان ملل روی داد، کار به کجا می کشد؟ در مذاکرات اتمی که چند روز دیگر آغاز می شود دولت اتمی عقب نشینی خواهد کرد؟ یا اصلا به جلسه مذاکرات نخواهد رفت؟ در صورت عقب نشینی و ریختن ریش و پشم فرماندهان نظامی که وعده "تست اتمی" تا 22 بهمن را داده بودند و با کودتای انتخابات اجازه جا به جائی سکان ریاست جمهوری را به مردم نداده بودند، چه کسی گریبان چه کسی را خواهد گرفت؟

علی خامنه ای که اکنون دیگر نه ولی فقیه، بلکه فرمانده یک کودتای نظامی است، زیر تیرک همین خیمه نشسته است. او در دیدار با اعضای مجلس خبرگان که هنوز معلوم نشده در جلسه اخیر آن چه گذشته و چه کسانی طرفدار تذکر به رهبر و تائید نکردن نتیجه اعلام شده انتخابات اخیر و چه کسانی طرفدار بیعت با رهبر و تائید کودتا بوده اند، خلاصه از خطبه 29 خرداد خود را تکرار کرد. البته به آن خطبه، ادعای دروغ تظاهرات وحدت آفرین روز قدس را هم افزود. باز هم جنبش ملی مقابله با کودتای انتخاباتی 22 خرداد را به خارج از کشور و تحریکات خارجی ها وصل کرد و...

او چیزی فراتر از خطبه 29 خرداد و نماز جمعه عید فطر نگفت، و البته اشاره ای غیر مستقیم به سکوت کسانی کرد که او انتظار داشت و دارد که وی را تائید کنند. یعنی مراجع مذهبی ایران. مراجعی که امثال آیت الله جنتی و سید احمد خاتمی، علم الهدا و صادق لاریجانی و همچنین طائب و ذوالنور و سعیدی و شیخ محمد یزدی را گروهی روحانی جسبیده به قدرت و ثروت می دانند که از هیچ دروغ و نیزنگ و جنایتی رویگردان نیستند و ضربه به اسلام و روحانیون را همانها وارد آورده اند. این مراجع بیش از دوران قبل از انتخابات اخیر ریاست جمهوری به میرحسین موسوی نزدیک شده و او را فردی شایسته اعتماد برای اداره کشور تشخیص داده اند. بویژه که اکثریت قاطع مردم ایران نیز همچنان طالب سکانداری او هستند.

سکوت و انتظاری که بر جامعه حاکم شده، ناشی از انتظار به سرانجام رسیدن همه این مسائل است. از مذاکرات اتمی، تا فاش شدن اخبار جدید اتمی، از جاخوش کردن رهبر در میان کودتاچی ها، تا تکاپوهای سرعت گرفته مراجع و علمای مذهبی، از انتظار مردم برای اعلام "به پیش" تا ترس و دلهره کودتاچی ها و طرفداران آنها از وقوع حوادث انفجاری و خیابانی شدن دوباره همه مسائلی که حل ناشده باقی مانده است.


پیک نت

هیچ نظری موجود نیست: