سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱

تلاش بازجویان برای اخذ اعترافات دروغین از دانشجویان فشار برای پذیرش رابطه با مجاهدین خلق


دانشجویان ستاره دار در زندان تحت فشار قرار دارند تا به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق اعتراف کنند. از سویی بسیاری از مردان بازداشت شده بعد از دو ماه همچنان در سلولهای انفرادی قرار دارند که مصداق شکنجه های روانی است.

اخبار شنیده شده از زندان اوین حاکی است که برخی از زندانیان دستگیر شده بعد از انتخابات 22 خرداد تحت بازجویی های معروف به "گروه نفاق " قرار دارند. به آنها گفته می شود که اگر به داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق اعتراف نکنند، برایشان سالهای متمادی زندان بریده خواهد شد و شرط آزادی شان اعتراف به داشتن این ارتباط است.

یک فرد مطلع در این رابطه به روز می گوید: برخی از این زندانیان و اطرافیانشان تا کنون از بیان این موضوع خود داری کرده اند و یکی از دلایل این امر، این بوده که آنها به هیچ عنوان نمی خواهند با چنین اتهام بی ربطی ، به مجاهدین خلق، که جایگاهی در مبارزات مردمی اخیر در ایران نداشند، اعتبار بدهند و از سویی دشمن فرضی برای حکومت ایران ساخته و بهانه ای برای سرکوب به دست آنها بدهند.

این فرد با تاکید براینکه همه این اتهام ها با فشار روانی به افراد تفهیم می شود ادامه می دهد: نه روزنامه نگاران و نه فعالان دانشجویی و دانشجویان ستاره دار، هیچ کدام با چنین اتهامی ربط ندارند ولی تحت فشار فراوان برای اعتراف به چنین رابطه سیاسی هستند.

همچنین شنیده های دیگر از برخی آزاد شدگان هفته های اخیر نشان از این دارد که فعالان سیاسی و زندانیان دربند، بویژه مردان بازداشت شده، بیش از دو ماه است که در زندان های انفرادی ، بدون هیچ خبری به سر می برند. این زندانها تاریک و گرم و فاقد از هرگونه وسایل تهویه هوا هستند و هیچ گونه خبری از بیرون به آنها نمی رسد.

نمونه این انفرادی ها را پیش از این همسر احمدزیدآبادی در گفت و گو با روز مطرح کرده و از قول همسرش آنها را به "قبر" تشبیه کرده بود. برخی از زندانیان آزاد شده تاثیر این انفرادی ها را از شکنجه های فیزیکی کمتر نداشنسته و نگرانی خود را از درهم شکستن وضعیت روانی این زندانیان به طور جدی ابراز کرده اند.

روز آن لاین

هیچ نظری موجود نیست: