سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۱

احتمال تعطيلی نمايشگاه كتاب

ایسنا: در روزهاي اخير، بحث تكميل مجموعه‌ مركزي مصلاي بزرگ تهران مطرح و عنوان شد، امكان برگزاري نماز عيد فطر تا دو سال آينده در مصلي وجود ندارد. مديرعامل مصلي همچنين گفت، با توجه به انعقاد قرارداد دوساله با پيمانكار براي تكميل مجموعه‌ مركزي ، امكان برگزاري نمايشگاه كتاب نيز در اين مكان وجود ندارد.

در پي اين اظهارنظرها محسن پرويز معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌ به ايسنا‌ گفت: طرح مشكلات موجود و ضرورت وجود يك فضاي ايده‌آل براي برگزاري نمايشگاه كه در آستانه نمايشگاه بيستم وجود داشت، باعث شد از محل‌هاي متعددي بازديد كنيم؛ ولي مكان مناسب براي برگزاري نمايشگاه وجود ندارد؛ پس طبيعتا بايد با شرايط موجود بسازيم و سعي كنيم از همين مكان موجود استفاده كنيم.

وي همچنين گفت: آنچه در شوراي سياستگذاري نمايشگاه كتاب بررسي كرديم، اين است كه احساس كرديم بهترين مكان برگزاري نمايشگاه كتاب، مصلاي تهران است؛ اما بعد از اين ماجرا كه مطرح شد برگزاري نمايشگاه كتاب آتي در مصلي با مشكل مواجه است، اظهارنظرهايي در اين مورد شد و افرادي بدون پيشنهاد جايگزين، صحبت‌هايي را مطرح كردند كه خيلي قابل اعتنا نيست.

پرويز افزود: رئيس اتحاديه ناشران نيز پيشنهاد كرد به مدت دو يا سه سال نمايشگاه تعطيل شود كه اين خود پيشنهادي است. بيش از يك ماه از اين موضوع نمي‌گذرد و ما آن را تعقيب كرديم كه آيا همه‌ تشكل‌هاي نشر هم با آن موافق هستند يا نه. هنوز بازخوردي نرسيده است و بايد همه‌ گزينه‌ها را بررسي كنيم؛ البته اين به معناي پاك كردن صورت‌ مسأله است. اگر ما اين موضوع را مطرح مي‌كرديم، دنيا بر سرمان خراب مي‌شد اما چون بعضي از رسانه‌ها محبت ويژه‌اي به بعضي از جريانات دارند، از كنار اين پيشنهاد بسادگي عبور كرده و آن را نقد و بررسي نكرده‌اند.

محسن پرويز يادآور شد: اين يك پيشنهاد است و اگر مورد تأييد بقيه‌ تشكل‌ها قرار گيرد، مجبوريم روي آن جدي فكر كنيم؛ چون يك‌ پايه‌ نمايشگاه كتاب ما ناشران هستند و نمي‌توان نظرات آنها را جدي نگرفت.

او در پايان گفت: در حال حاضر، ما اين موضوع را مكتوب كرده‌ و به وزير نوشته‌ و ماجرا را توضيح داده‌ايم و انتظارمان اين است كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌اين موضوع را مورد بررسي و دقت قرار دهند.

ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست: