سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۳

حمايت رندانه خامنه ای از تبهکاران کهريزک



در دیدار روز چهارشنبه (سوم شهریورماه) علی خامنه ای با دانشجویان بسیجی، دو نکته قابل توجه نهفته بود. نخست آن که او کوشید جنایات کهریزک را ناچیز جلوه دهد، نسبت به ادامه افشای این جنایات هشدار دهد، مجریان این فجایع را دلگرم کند، و فکر محاکمه واقعی جنایتکاران کهریزک را از سرها بیرون کند. دوم آن که نگرانی خود را از اعتراضات احتمالی دانشجویان در هنگام گشایش دانشگاهها ابراز کرد و برای دانشجویان و دانشگاهیان پیام تهدید آمیز فرستاد.
خامنه ای برای کم اهمیت جلوه دادن جنایات هولناک کهریزک و حمایت از مجریان اوامرخود که این جنایات را مرتکب شده اند چنین گفت:
" عده ای ظلم بزرگی را که پس از انتخابات به مردم و نظام اسلامی شد و هتک آبروی نظام در مقابل ملتها را نادیده می گیرند و مسئله کهریزک یا کوی دانشگاه را قضیه اصلی قلمداد می کنند، اما این نگاه خود یک ظلم آشکار است."
خامنه ای در اشاره به اعتراضاتی که نسبت به تجاوز و شکنجه، روزبه روز اوج بیشتری پیدا می کند، به معترضان هشدار داد که برای حفظ آبروی نظام که از همه چیز مهم تر است از علنی کردن و افشای این فجایع دست بردارند. او به این ترتیب اعتراف می کند که آبروی او و نظام او در گرو مخفی نگهداشتن فجایع و تبه کاری های هولناکی است که پایه های خودکامگی او و ایادی او برآن استوار است.این استدلال همیشگی خودکامگان است. اما آزادیخواهان در همه جای دنیا براین عقیده اند که حفظ آبروی تبه کاری، تبه کاری است.
او در مخالفت با محاکمه جنایتکاران فجایع اخیر که صدها زندانی را مورد تجاوز قرار داده و کشته اند گفت: " اما در مسایلی به این اهمیت دستگاه قضائی باید بر اساس دلایلی محکم قضاوت کند و حتی اگر برای بسیاری از شایعات، شواهد و قرینه هائی وجود داشته باشد، این شواهد نمی تواند مبنای قضاوت قرار گیرد." پیش از خامنه ای، رئیس بسیج حسین طائب که خود متهم به شکنجه قربانیان و بسیاری از فجایع دیگر است در واکنش به نامه افشاگرانه مهدی کروبی گفته بود این حرفها ادعاهایی است که اگر اثبات نشود، مدعی را باید شلاق زد. او گفته بود که برای اثبات اتهام تجاوز، باید ۴ شاهد عادل شهادت بدهند. در واقع علی خامنه ای به نوعی همین حرفهای سرشکنجه گر خود حسین طائب را تکرار کرد. از علی خامنه ای باید پرسید چرا برای محاکمه جنایتکاران ومتجاوزان جنسی " قرائن و شواهد " و یا اظهارات خود قربانیان ملاک نیست، اما در مورد مخالفان و معترضان، دست نشانده وی سعید مرتضوی می تواند بدون سند و مدرک اتهام وارد کند و صدها نفر را در سلولهای انفرادی حبس کند و صداوسیما و روزنامه کیهان حق دارند بدون سند و مدرک هر اتهامی را به مخالفان نسبت دهند و هرجنایتی را علیه آنان روا دارند؟ چگونه است که برای به دادگاه بردن متهمان تجاوز به دختران و پسران مردم و کسانی که جوانان را زیر شکنجه های وحشیانه کشته اند شما هنوز به دنبال مدارک می گردید، اما برای زندانی کردن و محاکمه صدها دانشجو، روزنامه نگار و اصلاح طلب هیچ مدرکی لازم ندارید؟
پاسخ البته روشن است. خامنه ای مجبور است از جنایتکاران و متجاوزان و گردانندگان سوله های کهریزک و جلادانی مثل قاضی مرتضوی و حسین طائب و سردار رادان تابه آخر دفاع کند. چرا که همه آنها مجریان اوامر خود وی بوده اند و اگر قرار باشد این عوامل محاکمه شوند، آن وقت در صفوف مزدوران ولایت فتور و سستی ایجاد می شود، مضافا برآن که هرگونه تنبیه و مجازات این جنایتکاران ممکن است باعث روشن تر شدن قضایا و بالا گرفتن بحث آمران جنایت شود و در نتیجه رسوارترشدن و بی آبروترشدن نظامی که خامنه ای رهبر آن است گردد.
این سخنان علی خامنه ای برای ایجاد دلگرمی در میان متهمان و مجریان جنایات اخیر و درعین حال هشدار به کسانی بود که در قوه فقیه ممکن است برای محاکمه جنایتکاران "وسوسه" شده باشند.
علی خامنه ای که به شدت نگران اعتراضات دانشجویی در فصل گشایش دانشگاهها است پیشاپیش هرگونه اعتراض دانشجویان را به تلاشهای دشمن برای تعطیلی کلاسهای درس دانشگاهها نسبت داد که باید با هشیاری با آن مقابله نمود.
آنچه خامنه ای در درک آن از شاه هم بسیار بی استعداد تر است، آن است که راه حل تهدید و سرکوب دیگر جواب نمی دهد و فقط بحران نظام حاکم را وخیم تر می کند.

پنج شنبه ۵ شهریور ۸۸

علی
کشتگر


برداشت از نشریه میهن

هیچ نظری موجود نیست: