سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۳

زمینه چینی برای بستن دانشگاه ها

رحيم پور ازغدي در مراسم افطار جامعه اسلامي مهندسين:
با هزينه نظام فارغ التحصيلان سكولار به جامعه تحويل مي دهيم

خبرگزاري فارس: عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: اكنون اكثر منابع درسي علوم انساني در دانشگاههاي ما ترجمه غربيهاست و اين يعني اينكه با هزينه نظام جمهوري اسلامي فارغالتحصيلان سكولار تحويل جامعه ميدهيم.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، حسن رحيم پور ازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ديروز پنجشنبه در مراسم افطاري كه از سوي جامعه اسلامي مهندسين در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با بيان اينكه در انتخابات اخير رياست جمهوري بسياري از صفبنديها و مرزبنديها به هم ريخت گفت:‌ صفبندي جريانهاي سياسي در انتخابات رياست جمهوري دهم ديگر چپ و راست و يا سنتي و مدرن نبود. در اين انتخابات كساني حرفهايي زدند كه هرگز تصور نميشد اينگونه حرفها را چنين افرادي گفته باشند.
وي با بيان اينكه پديده «متدين سكولار» در كشور رواج يافته است، اظهار داشت: كساني كه در كشور با همين قانون اساسي در راس كارها بودند امروز سخناني بر زبان جاري ميكنند كه در دهه 60 عليه آن حرف ميزدند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي يادآور شد: افرادي هستندكه در دهه 60 به نام ملي شدن همه چيز را ميخواستند دولتي كنند اما امروز نه تنها اقتصاد بلكه دين و اخلاق مردم را هم ميگويند يك مسئله خصوصي و شخصي است.
ازغدي با اشاره به اينكه گفتمان حاكم بر كشور در دهه 70 با گفتمان امام و انقلاب فاصله گرفت، عنوان كرد: در دهه 70 يك جريان متدين سكولار در كشور حاكم شد كه از لحاظ شخصيتي متدين بودند ولي وقتي ميخواستند براي كشور تصميم بگيرند تصميماتشان با تصميمات جريان سكولار فرقي نداشت.
وي تصريح كرد: هم اكنون نيز حكومت متدين داريم ولي با حكومت ديني فاصله داريم و اكنون اكثر منابع درسي علوم انساني در دانشگاههاي ما ترجمه غربيهاست و اين يعني اينكه با هزينه نظام جمهوري اسلامي فارغالتحصيلان سكولار تحويل جامعه ميدهيم.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص حركت انقلاب در 30 سال بعد از پيروزي آن گفت: در سي سال اخير جمهوري اسلامي ايران با وجود داشتن قانون اساسي مشخص به صورت زيگزاگي حركت كرده است در اين سي سال دولتهايي نظير دولت مهندس بازرگان، دولت بنيصدر، دولت شهيد رجايي، دولت شهيد باهنر، دولت زمان جنگ، دولت آقاي هاشمي رفسنجاني، دولت خاتمي و دولت احمدينژاد هركدام جهت خاصي از تئوريهاي سوپر سرمايهداري تا تئوريهاي دو آتشه سوسياليستي در اقتصاد كشور ما آزمايش شد.
رحيم پور ازغدي تاكيد كرد: در دهه 70 برخي مسئولان درجه يك كشور راجع به حكومت ديني حرفهايي ميزدند كه نوشته ديگران بودند و آنها حرفهايي ميزدند كه حتي خودشان هم به آن آگاهي چنداني نداشتند.
وي افزود: ميگفتند اينكه در راس نظام افراد متدين باشند كافي است ولي معتقد بودن حكومت به روش سكولاري اداره شود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطرنشان كرد: چند سالي است كه در كشور مجلس و دولت با راي مردم در اختيار جرياني قرار گرفته است كه در صدد تحقق حكومت اسلامي است، اين جريان تلاش ميكند نه به سمت سكولاريسم حركت كند و نه به سمت طالبانيسم شيعي حركت كند.
رحيم پور ازغدي در ادامه سخنان خود به نقش احزاب سياسي اصولگرا در مديريت بحرانهاي جامعه اشاره كرد و گفت: در قضاياي اخير انتخابات رياست جمهوري اگر مديريت مقام معظم رهبري نبود كار به جنگهاي داخلي و خياباني كشيده ميشد، در چنين شرايطي احزاب، نخبگان و روشنفكران بايد تمهيداتي بينديشند تا بتوانند بحرانها را مديريت كنند بدون اينكه نيازي به تدبير رهبري باشد.
وي ادامه داد: احزاب به جاي اينكه در ايام انتخابات فعال باشند بايد كار اصلي خودشان را در ايام مابين انتخاباتها انجام دهند و قبل از اينكه پديدهاي به بحران تبديل شود براي آن راهحل ارائه دهند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيان داشت: احزاب سياسي بايد با اين تصور فعاليت كنند كه ممكن است در دهه آينده دوستاني كه اكنون دولت و مجلس را در اختيار دارند در دولت و مجلس نباشند.
وي تصريح كرد: اكنون در كشور ما پديدههايي مانند بيكاري فارغالتحصيلان دانشگاهها و افزايش طلاق كه كانون خانوادهها را تهديد ميكند وجود دارد و احزاب براي اين موارد بايد قبل از اينكه به بحران تبديل شوند راه چاره ارائه دهند.

خبرگزاری فالش (فارس سابق)

هیچ نظری موجود نیست: