سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۷

اخبار کمیته گزارشگران حقوق بشر 29 سپتامبر 2009



۱ نظر:

ناشناس گفت...

نامه سرگشاده جمعي از كارگران و كاركنان شركت تايدواتر دليل اخراج در پي اجراي اصل 44 و واگذاري اين شركت به سپاه

بسمه تعالي

برادر گرامي جناب آقاي ملاح زاده
سرپرست محترم شركت تايدواتر خاورميانه

با سلام

احترامآ با عنايت به سوابق كاري و اطلاع جنابعالي از اوضاع گذشته شركت تايدواتر و چگونگي تشكيل و تحقق اهداف پيش بيني شده در جهت نيل به شكوفايي روز افزون و سود آوري فعاليتهاي جاري آن ، مرهون فعاليت و زحمات بي شائبه و بي ادعاي پرسنل كوشا ، دلسوز و مجرب اين شركت مي باشد و تمامي اين تلاشها موجب قرار گرفتن شركت در جمع 100 شركت برتر كشور و مؤدي نمونه سازمان امور مالياتي در سال 84 شده است .
با توجه به سياست دولت خدمتگزار مبني بر اجراي اصل 44 قانون اساسي و واگذاري سهام شركتهاي دولتي به بخش خصوصي ، سهام شركت تايدواتر به شركت سرمايه گذاري مهر اقتصاد ايران سپرده شد و متاسفانه بدليل سوء مديريت و سياستهاي اشتباه سهامدار عمده شركت ، شاهد كاهش كارائي و سود آوري شركت طي يكسال گذشته بوده ايم . با كمال تأسف در ادامه سياستهاي غلط گذشته ،سهامدار عمده نسبت به اخراج و يا جابجايي پرسنل رسمي يا قراردادي كه در طول سالهاي گذشته تلاشهاي آنان باعث رشد و شكوفايي شركت گرديده است ، اقدام نموده اند. و با توجه به متن قرارداد واگذاري سهام شركت مبني بر عدم كاهش نيروي انساني توسط سازمان خصوصي سازي و نگاه اجمالي به صورتهاي مالي سال گذشته در مي يابيم كه كمتر از نيم(5/0) درصد از كل هزينه هاي شركت مربوط به هزينه هاي پرسنلي واحدهاي ستادي مي باشد .
همچنين از آنجايي كه جنابعالي از فرماندهان برجسته دوران دفاع مقدس بوده ايد و نيك مي دانيد كه در عملياتهايي مانند كربلا 4 يا والفجر مقدماتي تنها عاملي كه موجب شد گردانهاي عمل كننده در خط مقدم با شكست مواجه شود فقط و فقط بدليل عدم وجود نيروهاي متخصص در پشت جبهه (عقبه) و اطلاع دشمن از وضعيت حاد نيروهاي پشتيباني بوده است، حال در جبهه ديگر كه رقيبان اقتصادي و بدخواهان شركت چشم طمع به منابع درآمدي شركت دوخته اند آيا به نظر شما مي توان واحدهاي پشتيباني و ستادي شركت را كه بازوهاي نيروهاي عملياتي هستند تنها به بهانه تغيير ساختار پرسنلي كه ساليان متمادي عملكرد شايسته اي را از خود بجا گذاشته اند را ناديده گرفت و فقط به نواحي عملياتي چشم اميد داشت .
لذا ما كارگران و كاركنان شركت تايدواتر دلسوزانه از سرپرست محترم شركت تقاضا منديم با توجه به بند 3 ماده 16 قانون اصل 44 سازمان خصوصي سازي مبني بر اينكه مديران شركتهاي واگذارشده تا پنج سال حق كاهش تعداد كاركنان خويش را ندارند از اخراج و تعديل نيروهاي كارآمد و زحمت كش دست كشيده و ضمن انعكاس مطالب مشروحه به سهامدار عمده و تذكر عواقب اين كار ، دست دوستي را كه به سوي آنان دراز نموده ايم به گرمي پذيرا باشد تا شايدبتوان با كمك يكديگر اوضاع بحراني كنوني شركت را به حالت قبل برگردانيم .
شايان ذكر است با مقايسه ليست حقوق پرسنل ستادي شركت متوجه مي شويم كه عمده افزايش مبالغ حقوقي مربوط به حقوق و دستمزد ميليوني همكاران جديدي است كه به جمع ما اضافه شده اند كه خود جاي سوال دارد كه آيا با جذب اين نيروهاي ناكارآمد درآمد شركت افزايش يافته است يا خير ؟؟؟؟
در پايان يادآور مي شويم طبق فرمايشات مقام معظم رهبري كه سال 88 را سال اصلاح الگوي مصرف و صرفه جويي ناميده اند ، كارگران و كاركنان شركت اين موضوع را سرلوحه كار خود قرار داده اند و نهايت تلاش و همت خودرا انجام مي دهند ، ولي گويا سهامدار عمده به كمك جنابعالي بجاي صرفه جويي و پيداكردن راه حل عاقلانه بدنبال پاك كردن صورت مسئله مي باشند و به زبان ساده تر اينكه بجاي اخراج 30 نفر از كارگران و كاركنان ، كافي است تنها 3 مدير تازه وارد را كه همزمان در چند بنگاه اقتصادي فعاليت دارند را تعديل كند . آنگاه متوجه خواهيم شد كه مفهوم صرفه جويي ، اخراج كارگران و كاركنان زحمتكش آنهم با اين حقوق اندك نمي باشد .

با تشكر و آرزوي توفيق الهي
جمعي از كارگران و كاركنان شركت تايدواتر
06/07/1388