سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۴

جزئيات سرقت علمی کامران دانشجو، وزير علوم، تغيير

نشريه بين المللی نيچر در يادداشتی در بخش وبلاگ گزارش کرده است که کامران دانشجو وزير فعلی دولت احمدی نژاد در يک مقاله بخش های زيادی از يک مقاله ديگر را کپی برداری کرده است.

به گزارش تغيير، نيچر گزارش کرده است که اين دزدی علمی کامران دانشجو از مقاله ای که در سال ۲۰۰۲ توسط نويسندگان کره ای نوشته شده، صورت گرفته است.

کامران دانشجو بسياری از تصاوير و مطالب اين مقاله را در مقاله ای که در سال ۲۰۰۸ منتشر شده، به اسم خود ثبت کرده است. وزير علوم فعلی حتی بخش هايی از متن مقاله اصلی را عينا کپی برداری کرده و به نام خود منتشر ساخته است.

مقاله کامران دانشجو در نشريه “مهندسی با کامپيوتر” (Engineering with Computer) منتشر شده است، که با مقايسه مقاله اصلی نويسندگان کره ای در نشريه “ژورنال فيزيک دی” (Journal of Physics D) می توان بخش های کپی برداری شده را مشاهده کرد.

برای مشاهده مقاله کامران دانشجو به [ اين لينک] و برای مشاهده مقاله اصلی نويسنده کره ای به [اين لينک] می توانيد مراجعه کنيد.

کامران دانشجو مقاله کپی برداری شده خود را به عنوان عضو دانشکده مکانيک دانشگاه علم و صنعت منتشر ساخته است. بدون شک افشای اينگونه دزدی های علمی اثرات مخربی برای وجهه دانشجويان و اساتيد واقعی ايران خواهد داشت.

در مطلب نيچر همچنين به ابهامات موجود در مدرک دکترای کامران دانشجو اشاره شده است. وی چندی پيش اعلام کرده بود که مدرک دکترای خود را از “کالج سلطنتی علوم و تکنولوژی منچستر” دريافت کرده است ولی پس از مدتی وی محل دريافت مدرک دکترای خود را به ” کالج سلطنتی لندن” تغيير داد.

برخی از نمايندگان مجلس نيز به ابهامات موجود در مدرک کامران دانشجو به هنگام کسب رای اعتماد از مجلس اشاره کرده بودند، اما لاريجانی رياست مجلس در روز رای اعتماد به وزرا اعلام کرد که مدرک کامران دانشجو هيچ مشکلی ندارد و نمايندگان مجلس پيرامون اين موضوع صحبتی مطرح نکنند.

به گزارش تغيير چندی پيش نيز دزدی علمی يکی ديگر از وزرای دولت اصولگرای احمدی نژاد مشخص شده بود.

علی اکبر محرابيان وزير صنايع با دزدی اختراع ديگران، آن را به نام خود و محمود احمدی نژاد ثبت کرده بود.

دادگاه عمومی تهران، با صدور حکمی ضمن تاييد تقلب در ثبت اختراع اتاق امن، ‌دستور به تغيير نام مخترعان داده بود اما هاشمی شاهرودی دستور داد تا حکم محکوميت محرابيان لغو شود.

متن ایمیل دریافتی

هیچ نظری موجود نیست: