سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۴

احمدی نژاد رئیس جمهور ما نیست

صدای ایرانیان از نیویورک بر آمد

احمدی نژاد رئیس جمهور ما نیست

هزاران ایرانی دیروز در اعتراض به محمود احمدی نژاد،در مقابل مقر سازمان ملل تجمع و همزمان با حضور و سخنرانی وی اعلام کردند که او نماینده مردم و رئیس جمهور مشروع ایران نیست .
به گزارش خبرنگار "روز" از نیویورک، ایرانیان که از کانادا،اروپا و ایالت های مختلف امریکا به نیویورک آمده بودند با در دست داشتن عکس هایی از محمود احمدی نژاد که روی آنها نوشته شده بود "احمدی نژاد رئیس جمهور ما نیست" به سازمان ملل و جهانیان اعلام کردند که رئیس جمهور برآمده از کودتای نظامی را به رسمیت نمی شناسند.
ایرانیان مقیم خارج کشورکه از ساعت 12 ظهر به وقت نیویورک در مقابل دفتر حافظ منافع ایران تجمع کرده بودند،سپس به راهپیمایی به سوی مقر سازمان ملل پرداختند. آنها که عکس های میرحسین موسوی و مهدی کروبی را در دست داشتند و با نمادهای سبز در مقابل مقر سازمان ملل تجمع کرده بودند شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور" ، یا حسین میر حسین" ، "احمدی دروغگو 63 درصدت کو" و "احمدی استعفا استعفا".
تظاهر کنندگان که همگی عکس های ندا آقا سلطان، امیر جوادی فر و سایر شهدای جنبش سبز را باخود حمل می کردند،همزمان با اعتراض به حضور احمدی نژاد، یاد شهدا را نیز گرامی داشتند.
در میان تجمع کنندگان در مقابل سازمان ملل چهره های فرهنگی و سیاسی از جمله علی اکبر موسوی خوئینی، منصور فرهنگ، رضابراهنی، عبدالکریم لاهیجی، مهرانگیز کار، شهرنوش پارسی پور، رویا برومند و علی افشاری دیده می شدند و منصور فرهنگ و موسوی خوئینی در تجمع دیروز سخنرانی کردند.

اعتراضات ایرانیان مقیم امریکا امروز نیز ادامه دارد و قرار است امروز طومار سبزی که پیش از این در محوطه برج ایفل پاریس به نمایش گذاشته بود در امتداد پل تاریخی بروکلین برافراشته شود.
شهرداری نیویورک دیروز برای هریک از گروههای مخالف ایرانی جهت تجمع در مقابل مقر سازمان ملل زمانی تعیین کرده بود.

پخش کلیپ صداها برای ایران

گزارش خبرنگار "روز" حاکیست سه شنبه شب نیز ایرانیان با جمع شدن در پارک مقابل سازمان ملل، اولین گردهمایی اعتراض آمیز خود را برگزار کردند.ایرانیان کانادا نیز که با شعار حقوق بشر، با دوچرخه رکاب زنان به نیویورک آمده بودند، به جمع ایرانیان ملحق شدند. در این برنامه که به دعوت گروه صداها برای ایران" انجام شد، کلیپی از صداهای مردم ایران به نمایش گذاشته شد.
فیلم کوتاه نمایش داده شده مروری بر اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران بود که با صدای شهروندان داخل ایران که اعلام می‌کردند "احمدی‌نژاد رئیس جمهور من نیست" همراه بود و جمعی از ایرانیان داوطلب با لباس‌های سفید در کنار هم دیوار انسانی را ساختند تا نقش صفحه سفید پروژکتورهای پخش فیلم را بازی کنند.
از سوی دیگر به ابتکار کمپین بین المللی حقوق بشر دو کامیون که بیل‌بوردهایی در زمینه نقض حقوق بشر در ایران بر دو طرف آنها نصب شده بود و عکس هایی از درگیریهای بعد از انتخابات ایران را به نمایش می گذاشت در خیابان های اطراف سازمان ملل به طور مرتب در حال حرکت بود.
از سوی دیگر خبرنگار "روز" گزارش داد که مشکل احمدی نژاد و هیات همراهش برای پیدا کردن هتل که با امتناع دو هتل از پذیرش او، به صدر اخبار مربوط به ایران تبدیل شده بود انعکاس وسیعی در روزنامه ها و رسانه های امریکا داشته است.
بر اساس این گزارش در ضیافت ناهار روز گذشته که تمام سران حاضر در اجلاس سازمان ملل حضور داشتند، محمود احمدی نژاد حضورنداشت.

روز آن لاین

۱ نظر:

ناشناس گفت...

چرا دروغ میگی تعداد انها به 1000 نفر هم نرسید.اگه راست میگی یک عکس از بالا برای ما تو سایت بزار.که نشون بده چند هزار نفرند.دوم اینکه خیلی از انها بابلیت مجان وکلی پول خرج کردن امریکایها از سراسر اروپا واطراف خلیج فارس اورده شده بودند.بعضی از انها بلد نبئدند فارسی حرف بزنند.میدنید که حرفام درسته.حتی اگه حاشا کنید.حتی شبکهه های ماهواره هم از نیامدن مردم شکایت کردند.این هم مثل بقیه دروغاتون.مثل ترانه وسعیده.بسته دیگه تا کی میخواین دروغ بگین.