سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۵

ياد و نام ندا آقاسلطان هنوز زنده است، گزارش "موج سبز آزادی" از خيابان‌های خسروی و صالحی در محله اميرآباد تهران

ياد و نام ندا آقاسلطان هنوز زنده است، گزارش "موج سبز آزادی" از خيابانهای خسروی و صالحی در محله اميرآباد تهران

با آنکه نزديک هفتاد روز از شهادت ندا آقاسلطان توسط عوامل دولت کودتا میگذرد، گزارشهای رسيده به «موج سبز آزادی» حاکی از آن است که حاميان جنبش سبز و اهالی محله اميرآباد تهران، هنوز ياد و خاطره اين شهيد نهضت سبز را زنده نگه داشتهاند.


بر اساس گزارشهای رسيده از فعالان جنبش سبز به «موج سبز آزادی»، حاميان جنبش سبز تقريبا هر روز با چسباندن اعلاميه و بستن پارچه سبز روی جعبه‌ی تقسيم برق کنار محل شهادت ندا، ياد او را زنده نگه میدارند. اين در حالی است که اين فعاليت هرروزه‌ی حاميان جنبش سبز، کودتاگران را سخت برآشفته کرده و موجب مقابله شديد آنان شده است.

بر اساس گزارشهای رسيده، هر شب و پس از اينکه خبر نصب اعلاميه و بستن پارچه سبز روی آن جعبه تقسيم برق به گوش کودتاچيان میرسد، عدهای موتورسوار به کوچه میآيند، اعلاميه و پارچه سبز را می‌کَنند و شمعها را زير پا له میکنند.

طبق مشاهدات شاهدان عينی، تاکنون چندين بار مادر و خواهر ندا آقاسلطان به آن کوچه آمدهاند و گريستهاند، و در حالی که روز چهلم اين شهيد جنبش سبز نيز، مادر و خواهر وی نتوانسته بودند بر سر مزار او حاضر شوند، در همان روز حدود دويست نيروی ضدشورش، سراسر کوچه را قرق کرده بودند.

گزارش «موج سبز آزادی» همچنين حاکی است، فعاليتهای حاميان جنبش سبز در اين محل همچنان ادامه دارد و از ابتکارات مردمی شکلگرفته در اين محل میتوان به سبز کردن آب جوی و نوشتن جمله‌ی «کوچه شهيد ندا آقاسلطان» بر روی ديوار اشاره کرد.

ندا آقاسلطان روز شنبه سیام خرداد ۱۳۸۸ در خيابان کارگر، تقاطع خيابانهای خسروی و صالحی، بیگناه و بیدفاع توسط نيروهای لباس شخصی دولت کودتا به شهادت رسيد.

روز هفدهم شهريور که مصادف با هجدهم ماه رمضان و اولين شب احيای ماه مبارک امسال است، به نام شهيد ندا آقاسلطان نامگذاری شده و انتظار میرود سبزها در آستانه اين روز به طور ويژه برای زنده نگه داشتن نام ندا که يکی از نمادهای جنبش حقطلبانه مردم ايران است، تلاش کنند.

خبرنامه گویا

Balatarin

هیچ نظری موجود نیست: