سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۶

واکنش خاتمی به سخنان فرمانده سپاه پاسداران



خاتمی در واکنش به سخنان فرمانده سپاه، میگوید که برخلاف آنچه این روزها با دروغ و تهمت و كینهتوزی گفته میشود، همیشه از حكومت سازگار با دین حمایت كرده است

مردمک

محمد خاتمی، رییسجمهور پیشین ایران میگوید: ما با برداشتی از دین و کسانی که میخواهند بهنام مقابله با لیبرالیسم غرب و از پایگاه فاشیسم و ایدههای توتالیتاریسم، به زور مردم را به راهی كه خود راه سعادت میدانند ببرند، مخالفیم.

رییس بنیاد باران در دیدار با شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاهها، تاکید میکند که «برخلاف آنچه این روزها با دروغ و تهمت و كینهتوزی گفته میشود» همیشه از حكومت سازگار با دین حمایت كرده است.

گفتنی است خاتمی در شرایطی این سخنان را در مورد اهمیت دین بیان میکند که چندی پیش محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، خاتمی و سران اصلاحطلبان را به «دینستیزی» متهم کرده بود.

خاتمی از معرفی «نیروهای دلسوز و مدافع اصول و بنیانهای انقلاب»، بهعنوان «برانداز نظام»، ابرازتاسف کرده است.

خاتمی همچنین دربره عملکرد جناح حاکم در کشور تاکید کرده است: آنها بهترین فرصتها را كه برای كارآمدی و موفقیت نظام به دست آمده بود، از دست دادند و 300 میلیارد دلار سرمایه ملی را با ندانم كاریها از بین میبرند ولی به استناد اعترافاتی كه اساس آنها زیرسؤال است ما را متهم میكنند.

وی به جناح حاکم و دلسوزان نظام هشدار میدهد که « تا فرصتها كاملا از دست نرفته، به بازسازی اعتماد عمومی بیاندیشیم و یكبار دیگر اطمینان ایجاد كنیم كه در چارچوب همین ساختار میتوان به رفع اشكالات اقدام كرد

خاتمی میگوید:‌ ما نگران این هستیم كه اگر برای جبران این ضایعات، فكری اساسی نشود و نارضایتیهای موجود با تداوم روشهای سركوبگرانه ادامه یابد و در ماههای آینده، مشكلات و پیامدهای ناكارآمدیها و ضعف عملكردها كه چشمانداز آن به وضوح قابل رویت است، به شرایط موجود اضافه شود و آنگاه زمان برای تجدید نظر و اصلاح امور دیر باشد.

تهدید دانشگاه‌ها

خاتمی با اشاره به حوادث پس از انتخابات میگوید جناح حاکم در این انتخابات، بزرگترین فرصت كه برای نظام اسلامی و كشور فراهم آمده بود را ضایع کرد.

وی معتقد است «این انتخابات فرصتی فراهم آورده بود كه جوانان و مردمی كه از ضعف عملكردها ناراضی شده بودند به صحنه بیایند و با امید به نظام و آینده، انتخاب مناسب را انجام دهند

رییسجمهور پیشین ایران، برخی «کجاندیشیها» را موجب بهوجود آمدن برخوردهای پس از انتخابات دانست و ابرازنگرانی کرد که چنین برخوردهایی در آینده با دانشگاهها نیز صورت گیرد و تاکید کرد که این برخوردها موجب «تقویت گرایشهای افراطی و ضدنظام» میشود.

گفتنی است در آستانه بازگشایی دانشگاهها و همزمان احضار شماری از فعالان دانشجویی به وزارت اطلاعات، نگرانیها نسبت به امنیتیشدن فضا و برخورد با دانشجویان افزایش یافته است.

هیچ نظری موجود نیست: