سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱

احمدی نژاد: کشته شدگان حوادث اخیر طرفداران دولت بودند

ایلنا: رئیس‌جمهور در بدو ورود به نیویورک در کنفرانس خبری با سردبیران ارشد و خبرنگاران خبرگزاری آسوشیتدپرس و شبکه تلویزیونی ای‌پی‌تی‌ان شرکت کرد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی درباره نتایج نشست اعضای گروه پنج بعلاوه یک با نماینده ایران پرسید، گفت : موضوع هسته‌ای در دستور کار ما نیست.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر در نگاه و رفتار دولت مردان غرب، گفت : در نشست پنج بعلاوه یک سه موضوع قابل بحث است که خلع سلاح کامل هسته‌ای در جهان، زمینه سازی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و تامین اورانیوم با غنای بیست درصد برای خرید از آن جمله است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ایران اورانیوم سه‌و‌نیم درصد را غنی سازی می‌کند، افزود : راکتور تهران که رادیو دارو تولید مي‌كند ، نیازمند اورانیوم با غنای حدود بیست درصد است که می‌توانیم برای خرید آن با آنها مذاکره کنیم.

وی تاكيد كرد : دولت‌هایی که مدعی مخالفت با تولید سلاح هسته‌ای هستند اول باید سلاح های خود را از بین ببرند ، کسانی باید پروتکل الحاقی را امضا کنند که هزار کلاهک هسته‌ای در اختیار دارند نه ما که در ابتدای استفاده از فن‌اوری هسته ای هستیم، جمهوری اسلامی در یک مرحله این پروتکل را امضا کرد، اما دیدیم که این موضوع بهانه‌ای شد برای محروم شدن از حقمان آن هم از جانب کسانی که هزاران بمب هسته ای دارند.

رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی درباره کشته شدن عده ای در حوادث پس از انتخابات پرسید گفت : متاسفانه حدود سی نفر در این حوادث کشته شدند ، که البته در امریکا روزانه بیش از این تعداد بدست پلیس کشته می‌شوند که ما برای همه متاسفیم و آرزو می کنیم روزی اسلحه‌ها به قلم تبدیل شوند.

وي در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دولت وی در کشته شدن این افراد نقش داشته است، گفت: در شرایط آشوب اینگونه موارد بروز می‌کند که دولت ایران در بروز آن نقشی نداشته است ،برخی دولت‌های غربی در این حوادث نقش بارزی داشتند که البته در آن عده‌ای از طرفداران دولت و رهگذران نیز کشته شدند و ما تلاش می‌کنیم راه‌های دخالت بیگانگان را ببندیم تا چنین حوادثی تکرار نشود.

وی درباره دولت اوباما هم افزود : دنیا نیازمند تغییر است و امیدواریم اوباما در مسیر تغییر حرکت کند و سیاست‌های غلط گذشته را در مسیر اصلاح قرار دهد ، دولت امریکا زمان زیادی برای این کار در اختیار ندارد و باید تلاش کند تا تغییرات واقعی و حقیقی روی دهد.

ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست: