سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱

محمود احمدی نژاد در نیویورک

محمود احمدی نژاد در رژه هفته دفاع مقدس در تهران

محمود احمدی نژاد در رژه هفته دفاع مقدس در تهران

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران بعد از ظهر سه شنبه وارد نیویورک شده تا روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

هرچند سفر هر ساله آقای احمدی نژاد به نیویورک از زمان به عهده گرفتن پست ریاست جمهوری در سال 1384 برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل خبرساز بوده است اما انتظار می رود سفر امسال با توجه به انتخابات بحث برانگیز اخیر و برخورد شدید دولت با معترضان ابعاد خبری تازه ای پیدا کند.

بسیاری از مخالفان و معترضان ایرانی گفته اند قصد دارند با تظاهرات در اطراف مقر سازمان ملل سفر نشان دهند که آقای احمدی نژاد را رئیس جمهور قانونی ایران نمی دانند.

همزمان به گزارش خبرگزاری رویتر، وزارت خارجه آلمان نیز گفته است که اگر آقای احمدی نژاد در سخنرانی خود در مجمع عمومی، بار دیگر هولوکاست (قتل عام یهودیان در جنگ دوم جهانی توسط نازی ها) را انکار کند، دیپلمات هایش سالن مجمع را ترک خواهند کرد و از اعضای اتحادیه اروپا نیز خواسته است چنین کنند.

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر، مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد و پرویز داودی مشاور ارشد آقای احمدی نژاد از جمله کسانی هستند که در این سفر او را همراهی می کنند.

قرار است محمود احمدی نژاد عصر چهارشنبه در مجمع عمومی سخنرانی کند. او در سخنرانی های پیشین خود در این مجمع خواستار برقراری ارزش های الهی بر جهان شده و ساختار قدرت در سازمان ملل به ویژه شورای امنیت را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: