سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱

توضیح درباره نقض حقوق بشر

در آستانه سفر آقای احمدی نژاد به نیویورک، سازمان دیده بان حقوق بشر و کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران خواستار آن شدند که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از رئیس جمهوری ایران بخواهند که درباره "کشتارها" و "شکنجه ها" پاسخگو باشد.

این دو گروه همچنین تعیین نماینده ویژه ای برای رسیدگی به وضع به گفته آنان وخیم و بحرانی حقوق بشر در ایران را تقاضا کردند. دولت ایران نقض حقوق بشر را رد می کند.

گروه "کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران" روز سه شنبه اعلام کرد که با نصب پوسترهایی بر روی کامیون هایی که در خیابان های شهر نیویورک حرکت می کنند توجه اعضای جامعه جهانی را به "خشونت های اخیر علیه معترضین و نقض گسترده حقوق بشر" جلب کرده است.

فعالان حقوق بشر می گویند که نه فقط گروه های سیاسی بلکه بسیاری از معترضان از سراسر دنیا و به ویژه آمریکا و کانادا برنامه های سفر فردی و گروهی برای حضور در تظاهرات و تجمع علیه نماینده دولت ایران تدارک دیده اند. معترضان برنامه های متعددی در فاصله روز های 22 تا 24 سپتامبرخواهند داشت.

یکی از این برنامه ها "نه به احمدی نژاد و آری به حقوق بشر" نام دارد که با همراهی سازمان دیدبان حقوق بشر و عفو بین الملل در روز 23 سپتامبر در اعتراض به نقض گسترده حقوق بشر به ویژه در برخورد با اعتراضات پس از انتخابات برپا می شود. یک برنامه دیگر هم "نه به دیکتاتوری و آری به دموکراسی" نام دارد که توسط گروهی دیگر سازمان داده شده است.

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: