سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱

'قطع دست متجاوزان'

آقای احمدی نژاد روز سه شنبه پیش از سفر به نیویورک در جریان مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت "هفته دفاع مقدس" در آرامگاه آیت الله خمینی به کشورهای خارجی علیه حمله به ایران هشدار داد.

او گفت: "هیچ قدرت خارجی جرات نخواهد کرد در ذهن خود اندیشه تجاوز به سرزمین و منافع بزرگ ایران را بپروراند."

او جای دیگری با اشاره به اینکه ایران برای مشکلات جهان "راه حل های انسانی" دارد افزود: "اما تاکید می کنم هر کسی در هر نقطه ای از دنیا بخواهد علیه ملت ایران ماشه ای را بچکاند، دستش قبل از این اقدام توسط فرزندان رشید ملت ایران در نیروهای مسلح، مقتدرانه از بازو قطع خواهد شد."

یک روز پیشتر برخی مقام های اسرائیلی در واکنش به اظهارات دمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه که گفته بود مقام های اسرائیلی به او اطمینان داده اند قصد حمله به ایران را ندارند، بار دیگر تاکید کردند که هیچ گزینه ای را برای جلوگیری از اتمی شدن ایران حذف نکرده اند.

در جریان رژه نیروهای مسلح ایران در روز سه شنبه صدها سرباز از مقابل سکویی که مقام های ارشد ایرانی در آن ایستاده بودند رژه رفتند و پس از آن مجموعه ای از ابزار آلات نظامی از جمله موشک های قدر، سجیل و موشک میان برد شهاب 3 به نمایش در آمد.

موشک های کوتاه بردتر، هواپیماهای بدون سرنشین و جت های جنگنده ساخت ایران - صاعقه و آذرخش - از دیگر ابزار نظامی بود که نمایش داده شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در این مراسم موشک های پدافند هوایی ایران که این کشور در سال 2007 برای دفاع از تاسیسات اتمی خود از روسیه خریداری کرد نیز نمایش داده شد. این اولین بار بود که ایران موشک های ضدهوایی "تور - ام 1" روسی را نمایش می داد.

همزمان با این رژه یک هواپیمای نیروی هوایی ایران در جنوب تهران سقوط کرد که بنابه گزارش ها هفت کشته به جا گذاشت اما نیروی هوایی در بیانیه ای گفت که این حادثه ربطی به رژه نظامی سه شنبه نداشته است. نوع هواپیمای ساقط شده اعلام نشده است.

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: