سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۳

رژیم تهران اعلام کرد: تاسیسات جدید غنی سازی اورانیوم

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از وین، رژیم تهران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده که دارای یک تاسیسات دیگر غنی سازی اورانیوم است. مسئولان آژانس گفتند رژیم تهران وجود این تاسیسات جدید را به بازرسان آژانس اعلام نکرده بود.

برخی منابع اطلاعاتی و همچنین شماری از کارشناسان هسته ای پیش تر از احتمال وجود تاسیسات مخفی غنی سازی اورانیوم در ایران خبر داده بودند.

به گفته مسئولان آژانس در وین، رژیم تهران دوشنبه گذشته در نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی، وجود این تاسیسات جدید غنی سازی اورانیوم را اعلام کرده است. رژیم تهران تا پیش از این ادعا می کرد تنها یک تاسیسات غنی سازی اورانیوم در ایران وجود دارد.

مسئولان آژانس انرژی اتمی به آسوشیندپرس گفتند در نامه رژیم تهران اشاره ای به اینکه دومین تاسیسات غنی سازی اورانیوم در کجا واقع است و از چه زمان راه اندازی شده و از چه نوع سانتریفیوژ و از چه تعداد در این تاسیسات استفاده می شود، نشده است.

انتشار گزارش وجود تاسیسات دیگری برای غنی سازی اورانیوم تنها چند روز پیش از آغاز مذاکرات رژیم تهران و گروه موسوم به 1+5 منتشر می شود که قرار است با حضور نمایندگان دو طرف روز اول اکتبر در ژنو انجام شود.

ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست: