سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۳

اولین ملاقات پیمان عارف در زندان اوین

Balatarin

شماره 821-2009

3 مهر 1388

کليد واژه ها : زندانيان سياسي

کمیته گزارشگران حقوق بشر - چهارشنبه، اول مهر ماه پیمان عارف، دانشجوی محروم از تحصیل موفق شد برای اولین بار در زندان اوین با مادر خود ملاقات کند. وی پیشتر و در ایام نگهداری در سلول انفرادی در ۲۲ مرداد ماه از سوی سبحانی، بازپرس شعبه ۲ امنیت اجازه یافته بود دقایقی در راهرو دادگاه انقلاب با حضور ماموران امنیتی با خانواده اش دیدار کند.

پیمان عارف، دانشجوی ستاره‌دار کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران که در حال گذراندن خدمت سربازی بود در تاریخ بیست و هشت خردادماه امسال به اتهام وبلاگ نویسی و مصاحبه با رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور توسط دادسرای نظامی گیلان با نیابت قضایی از دادسرای نظامی تهران بازداشت و در تاریخ ۸ شهریور پس از گذراندن بیش از ۷۰ روز انفرادی جهت اجرای حکم قبلی خود مبنی بر تحمل 18 ماه حبس به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

لازم به ذکر است ملاقات چهارشنبه به صورت کابینی و به مدت ۲۰ دقیقه انجام شد. علی رغم تاکید صریح قانون بر حق ملاقات متهم با خانواده و وکیل مدافع اغلب زندانیان سیاسی از این حقوق محروم هسستند. از آن جمله هفته گذشته ریاست زندان اوین از ملاقات محمد اولیایی فرد، وکیل وکیل پیمان عارف با وی جلوگیری نمود.


کميته گزارشگران حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: