سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۳

پل بروکلین سبز پوش شد به قلم : فرنگیس حبیبی

تاریخ انتشار مقاله 24/09/2009 به روز شده 24/09/2009 17:17 TU
تظاهرات مخالفین احمدی نژاد در نیویورک

پس از دو روز تجمع و تظاهرات درپارک جلوی سازمان ملل متحد در نیویورک، که به نوبت توسط گروه های متمایل به گرایشات مختلف فکری و سیاسی انجام شد، قبل از ظهر امروز به وقت نیویورک، هزاران نفر از ایرانیان یک راهپیمایی را از روی پل بروکلین آغاز کردند. آن ها طومار سبزی را که پوشیده از امضای معترضان به نتایج انتخابات اخیر و سرکوب پس از آن بود با خود حمل می کردند.

همزمان تظاهراتی از سوی گروه های دیگر ایرانی درمقابل مقر سازمان ملل متحد جریان داشت. در دو روز گذشته بسیاری از ایرانیان از شهرها و ایالات مختلف آمریکا، از شیکاگو، کالیفرنیا، واشنگتن و نیز از کانادا و اروپا به نیویورک آمده بودند. یکی از شرکت کنندگان می گفت تجمعات و تظاهرات روز های اخیر در نیویورک بی شک در تاریخ مهاجرت و تبعید ایرانیان در دهه های اخیر بی سابقه بوده است.

دوچرخه سوارانی که از غرب آمریکا رکاب زده و خود را به تظاهرات نیویورک رسانیدند

هرچند همۀ گروه های سیاسی موفق به انجام یک حرکت یکپارچه و جمعی نشدند، ولی گروه های سلطنت طلب، مجاهد، چپ و ملی و اصلاح طلبان سبزبا گرفتن اجازۀ خاص از پلیس در محوطۀ نزدیک به ساختمان سازمان ملل متحد ، به نوبت و در ساعات مختلف روز، اعتراض خود را به حکومت ایران ابراز داشتند.

به گفتۀ یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تجمع تا به حال هیچگاه عکس هایی از موسوی، کروبی و خاتمی در خیابان های نیویورک به نمایش در نیامده بود. البته گروهی نیز عکس موسوی و احمدی نژاد را در کنار هم قرار داده علیه هر دو شعار می داد. شعار گروه های سبز همه شعار هایی بود که مردم در داخل ایران می دهند.

این در حالیست که گروه های قدیمی تر ملی و سکولار شعار جدایی دین از حکومت را نیز به شعار های مبنی بر حمایت از حقوق بشر و مخالفت با سرکوب افزوده بودند. "مجاهدین خلق" بسیاری از شعار های خود را بر وضعیت در کمپ اشرف متمرکز کرده بودند.

رادیو فرانسه

هیچ نظری موجود نیست: