سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۳

قالی‌باف جای احمدی‌نژاد را خواهد گرفت

در رسانه‌ها | 25.09.2009

ادعای "دی‌تسایت": قالی‌باف جای احمدی‌نژاد را خواهد گرفت

براساس گزارش هفته‌نامه آلمانی "دی‌تسایت" کمیسیونی با مشارکت وابستگان حکومت سرگرم تدوین طرحی برای برون رفت از بحران سیاسی ایران است. "دی تسایت" می‌نویسد که ممکن است در آینده نزدیک قالی‌باف جای احمدی‌نژاد را بگیرد.

"دی‌تسایت" عنوان "سبزی که رنگ نمی‌بازد" را برای گزارش یک صفحه‌ای خود برگزیده است. این هفته‌نامه پس از طرح این پرسش که «اپوزیسیون ایرانی چگونه خود را سازماندهی می‌کند و به نبرد ادامه می‌دهد»، می‌نویسد: « در ایران، این امید وجود دارد که ادامه اعتراضات و شکاف در حاکمیت، سبب کناره‌گیری احمدی‌نژاد شود. اما در این صورت، موسوی که ترجیح می‌دهد افکار عمومی را برای اصلاحات بنیادی در رژیم آماده کند، مایل نیست به جای او بنشیند، بلکه برای دوران انتقالی باید محمدباقر قالی‌باف جایگزین احمدی‌نژاد شود.» ادامه :


bold news

امام جمعه موقت تهران خواستار برخورد خارج از شمول قانون با کسانی شد که وی آنها را اغتشاشگر نامید.

احمد جنتی گفت بر هر مسلمانی برخورد با با اغتشاشگران در صورتی که قوه قضائییه با آنها برخورد لازم را نکند لازم است.

این اظهارات به روشنی نشان می دهد که وی پیام روشنی به عوامل خود سر و لباس شخصی ها فرستاد که در صورت دسترسی به هر کدام از عوامل جنبش سبز مجاز به برخورد خارج از قانون می باشند.

اظهارات احمد جنتی همچنین نشان می دهد که حکومت احتمالا قصد برخورد جدی با سران جنبش سبز از جمله موسوی و کروبی را نداشته و لباس شخصی ها باید شخصا وارد عمل شده تا اقدامات تروریستی متوجه نظام نشود.

خاطر نشان می شود عامل ترور حجاریان یعنی سعید عسگر نیز از افراد عضو گروه دخمه در جنوب تهران بود که در هیئت مذهبی با حضور احمد جنتی فعالیت می کرد. جنتی در پایان زیارت عاشورای این هئیت ( رزمندگان ) دعای اللهم لعن سعید الحجاریان را تکرار می کرد


هیچ نظری موجود نیست: