سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۳

درخواست غرب برای بازدید فوری از تاسیسات مخفی اتمی رژیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پتزبورگ (پنسیلوانیا)، کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلستان خواهان دسترسی فوری بازرسان سازمان ملل به تاسیسات مخفی اتمی رژیم تهران شدند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت، رژیم تهران سالها وجود یک تاسیسات غنی سازی اورانیوم را مخفی کرده بود و ما خواهان تحقیق آژانس بین المللی انرژی اتمی در این زمینه هستیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت، وجود چنین تاسیساتی برای غنی سازی اورانیوم با ادعای رژیم تهران مبنی بر غیرنظامی بودن برنامه های هسته ایش مغایرت دارد.

از سوی دیگر رهبران فرانسه و انگلستان نیز که برای شرکت در نشست اقتصادی گروه موسوم به 20 در پتزبورگ آمریکا بسر می برند در اظهاراتی شدیداللحن، مخفی کاریهای هسته ای رژیم تهران را قاطعانه محکوم کردند و خواهان بازرسی فوری از تاسیسات مخفی هسته ای جمهوری اسلامی شدند.


تاسیسات مخفی اتمی؛ اظهارات مقامات آمریکايی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پتزبورگ (پنسیلوانیا)، یک مقام بلندپایه آمریکايی امروز اعلام کرد تاسیسات مخفی اتمی رژیم تهران که اخیرا افشا شده است، برای غنی سازی اورانیوم بمنطور ساخت سلاح هسته ای راه اندازی شده بود.

این مقام ارشد آمریکايی که نخواست نامش فاش شود همچنین اعلام کرد که وجود این تاسیسات مخفی هسته ای، یک موضوع بسیار مهم در گفتگوهای یکم اکتبر میان نمایندگاه گروه پنج بعلاوه با رژیم تهران در ژنو سوئیس خواهد بود.

همزمان هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفته است این مسئله باید آن دسته از کشورهايی را که هنوز در مورد پیوستن به آمریکا برای مقابله با تهدیدهای هسته ای رژیم تهران تردید داشتند، متقاعد سازد.

ایران پرس نیوز




هیچ نظری موجود نیست: