سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۲

حمايت جمعى از اساتيد حوزه و دانشگاه اصفهان از‏ ‏پيام آيت الله منتظري خطاب به مراجع تقليد، علماء و حوزه هاي علميه



جمعى از اساتيد حوزه و دانشگاه اصفهان طی اطلاعيه ای از‏ ‏پيام آيت الله منتظري خطاب به مراجع تقليد، علماء و حوزه هاي علميه حمايت کردند.
در اين اطلاعيه آمده است: ‏ ‏پس از سلام و تبريك به مناسبت عيد سعيد فطر و در پاسخ به نداى آن‏ ‏مرجع عاليقدر و ضمن تأسف شديد از اين كه ندانسته كارى برخى و غرور‏ ‏برخى ديگر وضع كشور را چنان بحرانى كرد و نيروهاى خودسر بى قانونى را‏ ‏به حدى رسانيد كه حضرت عالى از تمامى مراجع و علماء براى برون رفت از‏ ‏اين وضع استمداد نموديد، با اين كه حصر پنج ساله خانگى و دستگيرى‏ ‏خويشان ، نزديكان و هواداران حضرت عالى در ساليان گذشته هيچ گاه شما‏ ‏را به مددخواهى وانداشت ، زيرا شايد حس مى‎نموديد آن ظلم ها تنها جنبه ‏ ‏شخصى دارد، اما اكنون احساس مى‎كنيد آنچه در اين روزها بر كشور‏ ‏مى‎گذرد ضربه به اسلام و تشيع علوى است و بايد به هر نحوى جلوى آن‏ ‏گرفته شود.
اين اطلاعيه مي افزايد :
‏ ‏ما امضاءكنندگان ، ضمن ابراز همدردى با حضرت عالى ، دست تمامى‏ ‏مراجع تقليد و بزرگان دين را به گرمى فشرده و از آنان متواضعانه مى‎خواهيم‏ ‏كه به نداى يارى خواهى حضرت عالى پاسخ مثبت دهند; و توجه داشته‏ ‏باشند كه امروز نداى يارى خواهى از سوى كسى بلند است كه بيش از نيم‏ ‏قرن مبارزه با بى قانونى و ظلم را در پرونده خود دارد و از زير و بم امور آگاه‏ ‏است و در طول مبارزه از تحمل هيچ شكنجه و زندان يا تبعيدى خم به ابرو‏ ‏نياورده و حتى زمانى كه لازم شده به تمامى مناصب دنيايى پشت پا زده و بر‏ ‏مكاره دهر صبر نموده است . بنابراين اگر امروزه احساس خطر مى‎كند،‏ ‏معلوم مى‎شود كه خطر بسيار جدى است و نبايد به سادگى از كنار آن‏ ‏گذشت ; و از سوى ديگر امر به معروف و نهى از منكر، از بالاترين فريضه ها‏ ‏است .
‏ ‏در خاتمه يادآور مى‎شويم آنچه كه جامعه ما را به شدت تهديد مى‎كند‏ ‏پيروى از احساسات تند و زير پا نهادن عقل و عقل گرايى است ، و امروز اين‏ ‏احساسات در برخى به قدرى شديد شده كه به خيال خود براى دفاع از‏ ‏اسلام به هر اقدامى - ولو بسيار جنايت كارانه - مى‎توان دست زد.
در زير اين اطلاعیه اسامی امضا کنندن آن آورده شده است :
‏احمد عابدينى - مهدى طحانى - هادى نجفى - عبدالكريم مولوى - حسين‏ ‏محمدى رهنانى - محمد نصراصفهانى - حسين نصراصفهانى - محمدعلى‏ ‏مقدس - احمد بديعى - محمدعلى مقدس دستجردى - فضل الله صلواتى -‏ ‏سيد سعيد كتابى .

پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست: