سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۲

اجرای طرح برخورد با بدپوششی/چادر اجباری برای زنان خبرنگار

ايلنا: جانشین فرمانده ناجا در نشستی مطبوعاتی مبنی بر اینکه در موضوع کهریزک 7 نفر از پرسنل ناجا بازداشت شدند یا 10 نفر گفت: در این رابطه 10 نفر مورد بازجویی و سئوال قرار گرفتند و برای هشت نفر از پرسنل ناجا قرار بازداشت صادر شده است. رادان افزود: باید صمیمانه و خالصانه از پرسنل نیروی انتظامی در قائله‌هایی که پس از انتخابات پیش آمد تشکر می‌کنم، احساسم این است که موضوع تلاش نیروهای پلیس فراموش شده است.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبري گفتند نباید موضوع کهریزک و کوی دانشگاه به مسئله اصلی تبدیل شود. من صمیمانه از پرسنل نیروی انتظامی به ویژه در تهران و یگان ویژه کمال تشکر را دارم و سر تعطیم در مقابلشان پایین می‌آورم.

احمدرضا رادان در رابطه با شایعه نقش خود در بازداشتگاه کهریزک پاسخی نداد و گفت: اقدام دومی که در انقلاب‌های رنگین صورت می‌گیرد این است که در صورت موفق نشدن، تلاش می‌کنند، نیروهای اثرگذار را از صحنه خارج کنند؛ ضربه‌هایی هم وارد شد که هدف، خارج کردن این نیروها است تا اگر قائله‌ای پیش آمد نتوانند کارآیی لازم را داشته باشند.

رادان ادامه داد: مجددا ضمن تشکر از تلاش پرسنل ناجا، این اطمینان را به همه می‌دهیم که هرجا قائله‌ای باشد نیروی انتظامی موثر و کارساز خواهد بود.

جانشی فرمانده ناجا به سئوالی درباره دلیل متوقف شدن گشت‌های ارشاد پاسخ داد و گفت: معمولا بحث ما با بحث امنیت اجتماعی گره خورده که طبیعی است و خوشحال هم هستیم. طرح امنیت اجتماعی با اولویت هر استانی در حال اجرا است و اجرا می‌شود.

اولویتهای پلیس پس از انتخابات تغییر کرد
او با بیان اینکه در استان‌های مختلف موضوع امنیت اجتماعی متفاوت است، تصریح کرد: شاید در یکی از استانها اساسا احتیاجی به برخورد با بدپوششی وجود نداشته باشد یا در استانی دیگر برخورد با اراذل و اوباش موضوعیت چندانی نداشته باشد.

رادان ادامه داد: بحث دیگر اولویت‌ها است و بعد از انتخابات طبیعی بود که اولویت نیروی انتظامی چیز دیگری باشد. متاسفانه در ایام بعد از انتخابات برخی از موضوعات تحت الشعاع قرار گرفت و حتی برخورد با سرقت هم با مشکل برخورد که مردم هم نگران و معترض بودند.

برخورد با بدپوششی در تهران اجرا می‌شود
وی با اشاره به اینکه البته امنیت اجتماعی در تهران اجرا شد، گفت: هفته گذشته طرح پاکسازی دره فرحزاد در تهران به اجرا درآمد و در موضوع برخورد با بدپوششی و اراذل‌و‌اوباش هم برنامه‌ها آماده است که به اجرا گذاشته می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا به سئوالی در رابطه با نامه اماکن ناجا به اصناف و لباس فروشیها پاسخ داد و گفت: ضوابط مربوط به اماکن تغییری نکرده است و نامه ما هم گوشزدی بود به اصناف.

رادان یادآور شد: معتقد بودیم که امنیت اجتماعی یک زنجیر است که حلقه‌های به هم پیوسته دارد. در موضوع بدپوششی هم قرار نبود که فقط به ظاهر افراد بپردازیم و باید جاهایی که تولید و عرضه می‌کنند را هم مورد توجه قرار دهیم و فرهنگ‌سازی هم بکنیم. طرح امنیت اجتماعی نیز تا زمانی که دغدغه مردم باشد ادامه می‌یابد.

اعتراض زنان خبرنگار به ارائه چادر اجباري به آنها
بر اساس اين گزارش، در اين نشست براي اولين بار ورود خبرنگاران زن به ستاد ناجا براي حضور در نشست خبري سردار رادان با چادر اجباري كه در دژباني تحويل آنها شد، صورت گرفت كه موجب اعتراض خبرنگاران زن شد

هیچ نظری موجود نیست: