سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۱۲

جمهوری اسلامی ايران قصد دارد زندانيان سياسی در كردستان را اعدام کند!

به سازمان عفو بين الملل و كميسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا

به شوری حقوق بشر سازمان ملل

هشدار !

جمهوری اسلامی ايران قصد دارد زندانيان سياسی در كردستان را اعدام کند!

براساس گزارش رسیده به كميته بين المللی عليه اعدام، اخیرا قوه قضائیه جمهوری اسلامی به بهانه انتقام جویی و ایجاد فضای رعب و وحشت پلیسی در کردستان با ارسال يك دستور العمل محرمانه به دادگستری سنندج٬ خواهان اجرای حکم اعدام برای تعدادی از زندانيان سياسی در سنندج شده است.

گزارشات دیگر حاكی از آن است كه هم اكنون سه نفر در خطر اجرای حكم اعدام هستند. حبيب لطيفی ۲۶ ساله دانشجو٬ احسان فتاحيان ۲۷ ساله و شيركو معارفی كه به اتهام " محارب با خدا" كه معمولا به افراد سكولار و آتئيست گفته ميشود ٬ به سلولهای انفرادی منتقل شده و هر لحظه خطر اجرای حكم اعدام اين سه نفر وجود دارد.

هم اكنون بيش از چهارده نفر از فعالين سياسی در كردستان در خطر اعدام قرار دارند. فرهاد رمضان احمد٬ فرهاد چالش ٬ شيركو معارفي٬ رستم اركيا٬ فرزاد كمانگر٬ علی حيدريان٬ فصيح ياسمنی ٬ فرهاد وكيلی٬ هيوا بوتيمار٬ انور حسين پناهی ٬ ارسلان اوليايی٬ حبيب الله لطيفی ٬ زينب جلاليان٬ احسان فتاحيان.

كميته بين المللی عليه اعدام معتقد است تعداد محكومين به اعدام در زندانهاي كردستان و سنندج بسيار بيش از اينها است و جان تعداد زيادي هم اكنون در خطر است.

گفته ميشود جمهوری اسلامی ايران اخيرا ترور چند نفر از مقامات حكومتي و از جمله شيخ الاسلام نماينده كردستان در مجلس خبرگان را بهانه ای قرار داده تا به كشتار تعداد زيادی از فعالين سياسی زندانی دست بزند. ما در مورد اين موج اعدامهای سیاسی در زندانهای كردستان و در سنندج هشدار داده و خواهان اقدامات فوری کلیه سازمانهای حقوق بشری برای جلوگیری از وقوع اين جنايات توسط حكومت اسلامی هستيم.

كميته بين المللی عليه اعدام

۲۹ سپتامبر ۲۰۰۹

هیچ نظری موجود نیست: