سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۹

حمدی نژاد : واگذاری سهام مخابرات به سپاه کار بسیار بزرگی بود

ا

ایران ب ب ب

محمود احمدی نژاد از واگذاری بیش از نیمی از سهام وزارت مخابرات به سپاه پاسداران دفاع کرد.

احمدی نژاد روز چهارشنبه 30 – 9 – 2009 پس از پایان جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت : " واگذاری مخابرات کاری بسیار بزرگ بود که به صورت دقیق و قانونی انجام شده است و بزرگترین واگذاری تاریخ انجام شده است."

او با اشاره به انتقادهای مطرح در این زمینه گفت :" من تعجب می ‌کنم بعضی‌ ها كه برای واگذاری‌ها اینقدر ضجه می‌ زدند، الان ناراحت هستند و محکوم می‌کنند. باید پرسید چرا محکوم می ‌کنید ؟ کار خوبی انجام شده است باید همه چیزهایی که اصل 44 اجازه داده است واگذار کنیم. اما این یک بخش کار است."

خامنه ای در سال 2005 سیاستهایی را برپایه اصل 44 قانون اساسی صادر کرده بود که به موجب آن به دولت دستورداد برخی شرکت های دولتی را به بخش خصوصی واگذارکند.

سپاه پاسداران اخیرا در بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران سهام 51 درصدی مخابرات ایران به ارزش نزدیک به 8 میلیارد دلار را بر اساس این سیاست ها از دولت خریدارى كرد.

دراین معامله سهام مخابرات پس ازکنارگذاشتن شرکت تعاونی پیشگامان یزد به دلیل عدم داشتن "صلاحیت امنیتی " برای دو موسسه وابسته به سپاه عرضه شد و در یک رقابت درونی سرانجام شرکت توسعه اعتماد مبین برنده تصاحب سهام مخابرات شد.

هرچند که منتقدان این معامله می گویند دولت با این اقدام به سمت خصوصی سازی گام برنداشته ومخابرات را به یک سازمان نظامی واگذار کرده اما علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم در پاسخ به تذکر یکی ازنمایندگان گفته است : " طرف معامله انجام گرفته،‌ سپاه نيست، بلکه تعاونی سپاه است که بخش بازنشستگی و اين امورات سپاه را دنبال می ‌کند."

لاریجانی درجواب تذکر مصطفی کواکبیان تاکید کرد که کمسیون ویژه مجلس میزان مطابقت این معامله با قانون را بررسی خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست: