سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۹

در آستانه ی شهرآورد پایتخت ورزشگاه آزادی به محاصره ی هیات های رزمندگان در آمد چاپ

قرمز + آبی = سبز

• برگرفته ازاخبار روز:

در حالی که جوانان و هواداران جنبش دموکراتیک قصد دارند ورزشگاه یک صدهزار نفری آزادی را در روز جمعه ی آینده در دربی پایتخت به رنگ سبز در آوردند، دولت اقدامات وسیعی را برای مقابله با اعتراضات تدارک دیده است. هیات های رزمندگان تهران و کرج از چهارشنبه شب در اطراف ورزشگاه مستقر شده اند و همچنین گفته می شود سی هزار بلیط ورزشگاه یک صد هزار نفری به کسانی اختصاص یافته است که باید «امنیت» ورزشگاه را تامین کنند. لیدرهای دو باشگاه، به جلساتی فراخوانده شده اند و به آن ها هشدار داده شده تا تماشاگران را کنترل کنند.


در آستانه شهرآورد (دربی) سبز پایتخت، ایسنا خبر داده است هیات رزمندگان غرب تهران و کرج با هماهنگی با مدیریت ورزشگاه آزادی از امشب در کنار درب غربی این ورزشگاه استقرار پیدا کرده است!
در همین حال خبرگزاری جبهه متحد دانشجویی در گزارشی خاطرنشان کرده است درشرایطی که ازنخستین روزهای بازگشایی دانشگاهها تظاهرات اعتراض آمیز دانشجویان حکومت را با سردرگمی مواجه کرده است. اما این صدای اعتراض تنها دردانشگاه ها طنین انداز نیست. اخبار رسانه ها حاکی از گسترش روزافزون موج سبز به سوی میدان های ورزشی است. شهرآورد سرخ آبی های پایتخت روزجمعه ۱۰ تیرساعت ۱۴.٣۰ در شرایطی برگزارخواهد شد که دولت به نیروی انتظامی، بسیج، خبرگزاری های دولتی، صدا و سیما، نیروهای نامحسوس، لیدرهای دو باشگاه، مسوولین ورزشگاه و... برای مقابله با سبزشدن آزادی متوسل شده است.
در همین حال خبرگزاری ها به نقل از رجب زاده رئیس پلیس تهران اعلام کرده است خبر ممانعت از ورود تماشاگرانی به ورزشگاه آزادی که لباس سبز به تن دارند "شایعه" است.
رجب زاده رییس پلیس تهران درگفتگو با خبرگزاری ایلنا گفت: " اگر کسی به عنوان مثال نماد سبزی بالا ببرد و بخواهد فضا را سیاسی کند، پلیس فقط نماد را می ‌گیرد و تذکر می‌ دهد اما اگر کسی بخواهد نظم و امنیت را به هم بزند برابر قانون بازداشت می‌ شود."
بنابر این گزارش سایت تماشاگران خبر از جلسه ای داده است که در آن رییس "کمیته انضباطی" درجمع ۶۰ تن از لیدرهای دو تیم خواسته است آن ها نسبت به "مسوولیتی" که درقبال سکوهای ورزشگاه برعهده دارند خود را "حساس" بدانند. این "جلسه" همچنین تصمیم گرفت "جلسه" ای دیگر تشکیل شود تا با حضور مسوولان ورزشگاه آزادی مسوولان نیروی انتظامی هماهنگی هایی برای این بازی تدبیر شود.
بسیج ورزش کشور و کمیته فرهنگی سازمان لیگ موظف شده اند تا سه ساعت قبل از بازی برنامه های هماهنگی در ورزشگاه اجرا کنند.
یک پایگاه اینترنتی ورزشی اعلام کرد: از سال ٨۴ به بعد حدود ۲۰ هزار بلیت دراختیار نهادهایی قرار می گیرد که می باید امنیت ورزشگاه را تامین کنند. این میزان دربازی ۱۰ مهر به ٣۰ هزار نفر افزایش یافته است.
شایان گفتن است پیش از این درجمعه ۲۷ شهریور (روز قدس سبز) صدا و سیمای دولت، بازی در ورزشگاه آ‍زادی را یک نیمه بصورت ناقص و با تاخیر و یک نیمه را به صورت سیاه و سفید پخش کرد.

ورزشگاه آزادی در محاصره ی هیات رزمندگان
در آستانه شهرآورد (دربی) سبز پایتخت، هیات رزمندگان غرب تهران و کرج با هماهنگی با مدیریت ورزشگاه آزادی از امشب در کنار درب غربی این ورزشگاه استقرار پیدا کرده است!
به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن ضیاء آذری مدیر مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: هنر ما به این است که کارمان را به بهترین نحو انجام دهیم. ما تلاش کردیم پیش از آغاز داربی ورزشگاه آزادی را آماده کنیم. اکنون هم پارکینگ، استادیوم، جایگاه تماشاگران، رختکن و سرویس‌های بهداشتی و ... آماده برگزاری داربی است.
وی با انتقاد از عدم همکاری اداره برق با مجموعه ورزشی آزادی درخصوص روشنایی درب غربی ورزشگاه آزادی تصریح کرد: متاسفانه اداره برق علیرغم درخواست و پیگیری مکرر ما هیچ اقدامی انجام نداده است. شهرداری هم کاری نکرد، اداره برق بسیار راحت از این مساله مهم گذشت. نمیدانم اگر برای مردم اتفاقی بیفتد چگونه میخواهند تبعاتش را بپذیرند و مشکل را حل کنند.
آذری از برپایی چادرهایی برای اسکان تماشاگران شهرستانی در شب پیش از بازی داربی و برگزاری نماز جماعت خبر داد و به ایسنا گفت: هیات رزمندگان غرب تهران و کرج طی مذاکره با معاون مجموعه ورزشی آزادی درخواست کردند که شب قبل از بازی مقابل درب غربی فضایی را برای استراحت و اسکان تماشاگران شهرستانی آماده کنند. برپایی نماز جماعت و پذیرایی از مردم از دیگر اقداماتی خواهد بود که بنا است انجام شود.

برگرفته از میهن

هیچ نظری موجود نیست: