سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۸

اندر ماجرای کردانیه

بهبهانی: تقلب نكردیم فقط یادمان رفت منابع را ذكر كنیم!

روابط عمومی وزارت راه و ترابری با ارسال نمابری درباره "خبر منتشره در برخی سایت‌ها و طرح شائبه درباره یكی از مقالات علمی مربوط به وزیر راه"، پاسخ وی را در این زمینه منتشر كرد.

به گزارش ایسنا، دكتر حمید بهبهانی - وزیر راه و ترابری - در این نمابر اظهار كرده است: متاسفانه هرچه پیشتر می‌رویم آنانی كه خدمتگزاران خدوم این ملت را بر نمی‌تابند و از سپیدترین سپیدهای سیاهی می‌سازند، دایره اتهاماتشان را روز به‌روز به این خدمتگزاران كوچك مردم وسیع و وسیع‌تر می‌كنند اگرچه این نوع حملات به دور از انصاف و مردانگی است و مهم‌تر اینكه با اخلاق رسانه‌ای نیز هیچگونه سازگاری ندارد اما خدا را شاكرم كه عزیزانی اینچنین بار گناهان این بنده را بر دوش می‌كشند.

وی ادامه داده است: اما درخصوص این اتهام ناروا چون روشنایی روز مشخص است كه مقاله مذكور نوشته خود اینجانب است و این مقاله حداقل ۵ تا ٧ سال قبل نگاشته شده است. برای عموم كارشناسان ارشد و دارندگان پایه دكترا كاملا مبرهن است كه به‌كارگیری قسمتی از مقالات دیگران با ذكر منبع و ماخذ كاملا مجاز بوده و اینجانب كه صاحب بیش از پانصد مقاله علمی هستم نیز بر این مساله وقوف دارم. از آنجاكه این مقاله تلخیصی از یك پایان‌نامه‌ی دكترای حدودا چهارصد صفحه‌ای بوده است و دارای ٦٠ تا ٧٠ رفرنس و مرجع، مقاله‌ی مذكور به تلخیص از آن پایان نامه، در دوازده صفحه خلاصه شده است. لذا تعدد منابع و ماخذ موجب شده است كه اشتباها ذكر نام برخی منابع از قلم بیفتد.

وزیر راه و ترابری تاكید كرده است: این مساله موجب رد آن نمی‌شود كه اساسا این مقاله متعلق به اینجانب بوده و دكترین مطرح شده در آن نیز ماحصل پژوهش دانشجوی مقطع دكترای همكار اینجانب و خود اینجانب است و مجددا تاكید می‌كنم كه به مقاله‌ای دزدی اطلاق می‌شود كه كل مقاله با تغییر نام مصادره به مطلوب گردد. در همین راستا جالب است سایت محترم نیز فقط به‌كارگیری قسمت‌هایی از مقاله اشاره كرده است، لذا آفتاب آمد دلیل آفتاب. اما بازهم تاكید می‌كنم كه من به شدت از باز شدن فضای نقد منصفانه طرفداری می‌كنم و به منتقدان خویش ارج می‌نهم ولی تنها نگرانی من این است كه با اینگونه فضاسازی‌های مغرضانه تخریب به جای نقد نهادینه شود.

هیچ نظری موجود نیست: