سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۸

جنبش دانشجویی خواب حاکمیت را آشفته است


دومین روز اعتراضات دانشجویی علیه دولت کودتا در دانشگاه شریف

دانشجويان دانشگاه صنعتی شريف صبح امروز از حدود ساعت ۹:۳۰ برای استقبال از کامران دانشجو وزير علوم دولت کودتا که برای افتتاح کتابخانه ی تخصصی پايداری در کتابخانه مرکزی اين دانشگاه دعوت شده بود، روبروی ساختمان کتابخانه مرکزی تجمع کردند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير جمعيت معترض و مخالف دولت کودتا به قدری زياد بودند که نيروی حراست و انتظامات مستقر در آن حوالی نتوانستند دانشجويان را پراکنده کنند و دقيقه بر دقيقه به شمار دانشجويان افزوده شد. اين اتفاق در حالی صورت گرفت که حراست دانشگاه با احضار چند تن از دانشجويان و گرفتن تعهد از آنها در روزهای قبل، سعی کرده بود تا دانشجويان را از شرکت در تجمع بازدارد.

دانشجويان معترض که نمادهای سبز از جمله پلاکاردهای سبز رنگ حاوی نوشته هايی نظير "دانشگاه زنده است"، "تا آخرين نفس راهت را ادامه می دهيم ای شهيد"، "اين دولت فاشيسته يکجا بايد بايسته" و ... دستبندها و بادکنک های سبز بهمراه داشتند با عبور از مقابل دانشکده های مختلف در روبروی کتابخانه مرکزی تجمع کردند.


دانشجويان سپس تجمع خود را با سر دادن شعار هايی ادامه دادند. فريادهای "تقلب جنايت دولت بی کفايت"، "احمدی عمروعاص ۶۳ درصد اينجاست"، "کروبی زنده باد موسوی پاينده باد"، "سپاه و اطلاعات عامل افتضاحات"، "روحانی واقعی منتظری صانعی" در سراسر دانشگاه شريف طنين انداز شده بود.

دانشجويان با در دست داشتن عکس های موسوی و کروبی هرگونه تعرض و توهين به آنها را محکوم کردند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير سپس دانشجويان برای هم صدايی خود با مردم به سمت درب دانشگاه در خيابان آزادی رفتند که با حمايت و تشويق مردم روبرو شدند که پس از مدتی با هجوم گارد ويژه پراکنده شدند.

در پايان نيز سی دی يادبود شهدای جنبش سبز بين دانشجويان پخش شد.


ادوار نیوز

هیچ نظری موجود نیست: