سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۷/۸

شرایط نامساعد جسمی میثم رودکی، فعال سیاسی در زندان اوین


شماره 831-2009

8 مهر 1388

کليد واژه ها : زندانيان سياسي

کمیته گزارشگران حقوق بشر - وضعیت جسمی میثم رودکی، زندانی سیاسی که با گذشت قریب به 50 روز از زمان بازداشت در اندرزگاه 7 زندان اوین نگهداری می شود، نگران کننده گزارش شده است. وی دچار بیماری شدید گوارشی و زخم معده بوده و نیازمند استفاده از داروهای سایمتیلن و آلومینیم ام جی (شربت معده) است. گزارش‌ها حاکی از خودداری مسئولان بند 7 از تحویل داروهای مورد نیاز زندانی است.

میثم رودکی، فعال سیاسی 14 مرداد ماه امسال توسط ماموران امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. وی در زمان دستگیری تلاش داشت تا گزارش‌هایی از موارد نقض حقوق بشر در ایران را به دفتر سازمان ملل در تهران تحویل دهد.

وی پیش از این در شهریور ماه سال 86 همراه با 5 فعال سیاسی دیگر به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده و قریب به هفتاد روز را در بند امنیتی 209 گذراند.

یکی از زندانیان سیاسی که 7 مهرماه 88 وی را در سلولش از نزدیک ملاقات نموده شرایط وی را به لحاظ روحی و جسمی ناگوار می کند. به گفته‌ی این منبع وی دچار کاهش شدید وزن شده است. متذکر می‌شود توسط شعبه 2 امنیت دادسرای انقلاب تهران قرار وثیقه به مبلغ 30 میلیون تومان برای وی صادر شده که به علت عدم توانایی تامین وثیقه کماکان در زندان باقی مانده است.

گزارشگران حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: