سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۳۱

تجمع واعتصاب کارگران شرکت آلومينيوم اراک (ايرالکو)

اراک تايمز: منابع کارگری به اين پايگاه گزارش داده اند کارگران شرکت آلومينيوم اراک روز دوشنبه (امروز) در اعتراض به عدم پرداخت برخی مزايای خود در حقوق پرداختی شهريور ماه 88 و همچنين عدم توزيع لباس مخصوص کار خود در شرکت تجمع کرده اند.

تا لحظه تنظيم اين گزارش (دوشنبه 30 شهريور ساعت 11 صبح) اين تجمع و اعتصاب کارگری ادامه دارد.

بنا به گفته منابع کارگری کارگران ايرالکو با تجمع در قسمت بارگيری شرکت و توقف فرآيند بارگيری محصولات ايرالکو خواستار پرداخت مزايای خود از جمله پاداش افزايش توليد به ميزان 250 هزار تومان برای هر کارگر شده اند.

بنا به اين گزارش مرتضی مرجانی ؛ مدير عامل ايرالکو در جمع کارگران حاضر شده و قول پرداخت اين مزايا را در ظرف چند روز آينده داده است.

اين در حالی است که کارگران به فشارهای مسئولين استانی برای بستن کارخانه قديم توليد آلومينيوم اين شرکت که به ادعای مسئولان آلاينده است اعتراض دارند.

در همين حال عيسی رضايی ؛ رئيس هئيت مديره شرکت مهر اقتصاد ايرانيان که وابسته به بسيج است چندی پيش از مشکلات مالی شرکت و احتمال اخراج صدها کارگر شرکت خبر داده بود.

به گفته کارگران ايرالکو وی از بستگان محسن رضايی ؛ نامزد انتخابات رياست جمهوری 88 و فرمانده سابق سپاه است. اراک تايمز قادر به تاييد و يا تکذيب اين ادعا نيست.

هیچ نظری موجود نیست: