سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۳۱

تلاش برای ریاست شمقدری بر سینمای کشور


تحرکات بسیاری در کار است تا وزارت ارشاد دولت دهم وضعیتی جنجالی و همراه با سیاست زدگی را در عرصه مدیران و برنامه های خود تجربه کند . برخلاف سابقه وزیر فعلی ارشاد و برنامه های اعلام شده وی که تعلق خاطر اصلی خود را عرصه فرهنگ دانسته بود نه عرصه سیاست!

پس از افشاگری جهان درباره برخی جریان های بیرون از وزارت ارشاد که قصد تحمیل جوانفکر به عنوان معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد را دارند خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که این محفل بیرونی تقلای بسیاری برای در اختیار گرفتن معاونت سینمایی وزارت ارشاد از خود نشان داده است.

بنا بر این گزارش، جواد شمقدری که با در اختیار داشتن سمت مشاور هنری رئیس جمهور همواره مواضع و اظهارات جنجالی در عرصه سینما و هنر داشته است مورد حمایت جمعی از مقامات بیرون از وزارت ارشاد قرار گرفته تا جایگزین جعفری جلوه معاون سینمایی صفار هرندی شود.

این تلاش ها در حالی انجام می شود که مقامات ارشد وزارت ارشاد چندان تمایلی برای به کار گیری کسانی چون جوانفکر و شمقدری نداشته و علی رغم مخالفت آنها محافل بیرونی در صدد اجبار وزیر به انتصاب معاونان فرمایشی هستند تا معاونان شایسته و انتخابی!
شمقدری در درون هنرمندان و اهالی سینما نیز جایگاهی نداشته و حتی فیلم سازان اصولگرایی چون ده نمکی نیز تمایلی به مواضع و برنامه های شمقدری ندارند.

شفاف

هیچ نظری موجود نیست: