سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۳۱

افشای فشارهای پنهان به رئیس قوه قضائیه

فشار تعدادی از مسئولان و مقامات و چهره‌های سیاسی به رئیس قوه قضائیه برای نقض قانون در برگزاری دادگاه انتخابات، یكی از دلایل حمایت رهبر انقلاب از روند جدید برگزاری این دادگاه می‌باشد.
شفاف : به دنبال سخنان مقام معظم رهبري درباره اعترافات دادگاه ها و نيز نحوه برگزاري دادگاه پنجم كه مورد اعتراض برخي گروه هاي سياسي خاص قرار گرفته بود ، بارديگر اظهار نظر در اين زمينه به موضوع روز رسانه ها تبديل شده است .
اين در حالي است كه برخي رسانه هاي اصولگرا نيز از فشارهاي پشت پرده به رئيس قوه قضائيه درباره نحوه برگزاري دادگاه پنجم خبر مي دهند .

يكي از اين رسانه ها نوشت :

فشار تعدادی از مسئولان و مقامات و چهره‌های سیاسی به رئیس قوه قضائیه برای نقض قانون در برگزاری دادگاه انتخابات، یكی از دلایل حمایت رهبر انقلاب از روند جدید برگزاری این دادگاه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار "آینده"، طی ده روز گذشته و پس از برگزاری جلسه پنجم دادگاه حوادث پس از انتخابات كه با شیوه جدید و منطبق بر قانون و بر خلاف جلسات قبل برگزار شده بود، فشارهای پنهان و آشكار زیادی بر قوه قضائیه جهت عقب‌نشینی از اجرای قانون و ادامه تخلفات در برگزاری دادگاه وارد می‌شود.

بر این اساس، علاوه بر مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای علنی تعدادی از گروه‌ها و چهره‌های سیاسی، برخی مسئولان غیرمرتبط نیز وارد این موضوع می‌شود.

بنابر شنیده‌ها، از جمله مسئولانی كه در جهت بازگشت برگزاری دادگاه به روال سابق، به مسئولان قضایی توصیه كرده است، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان بوده است كه در تماسی با آیت‌الله لاریجانی، خواستار بازگشت روند برگزاری دادگاه انتخابات به شرایط سابق و پخش آن از صداوسیما می‌گردد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در پاسخ به این خواسته آیت‌الله جنتی اظهار می‌دارد كه وضعیت فعلی پخش دادگاه از رسانه‌ها مطابق با نص قوانین است و آیا دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، از قوه‌قضائیه می‌خواهد كه قانون را نقض كند؟

گفته می‌شود تعدادی دیگر از چهره‌های سیاسی، نظامی و اجرایی نیز فشار‌های مشابهی را بر مسئولان قوه قضائیه اعمال كرده‌اند و بخش رسانه‌ای این جریان نیز حداكثر تلاش خود را برای خبرسازی علیه دستگاه قضایی به كار برده‌اند.

این فشارها موجب شد آیت‌الله صادق لاریجانی در سخنرانی صریح خود در هفته گذشته به قانون برگزاری دادگاه انتخابات دفاع كرده است و در دیدار با رهبر انقلاب نیز گزارشی از مبانی حقوقی و قانونی موضع قوه قضائیه و فشارهای غیرقانونی به دستگاه قضایی را همراه با استدلال‌های فقهی طرح كرده كه این دیدار در خطبه‌های روشنگرانه روز عید فطر رهبر انقلاب مؤثر بوده است.
نظرات کاربران

هیچ نظری موجود نیست: