سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۲

انصاري:پيام معرفي وزير نظامي ،امنيتي شدن فضاي كشور است

در گذشته، جز در هنگام حكومت نظاميها از وزراي نظامي استفاده ميشد و اساسا بكارگيري يك نظامي ارشد در وزارت كشور پيامي به فضاي بيروني كشور دارد و بدين معناست كه مسائل سياسي و اجتماعي را به سطح امنيتي و نظامي ارتقا ميدهيم.

نماينده مردم زنجان در مخالفت با وزير پيشنهادي كشور، با اشاره به برنامه ارائه شده از سوي وي اظهار داشت: اين برنامه بيانگر آن است كه محمد نجار اشراف كامل بر وظايف و اختيارات وزارتخانه حساس كشور ندارد و برخي مطالب ذكر شده نيز ربطي به وزارت كشور ندارد و از سوي ديگر به بعضي نكات مهم توجه نشده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا،جمشد انصاري افزود: محمد نجار وظايف وزارت كشور را با وظايف استانداران را اشتباه گرفته است، زيرا در برخي موارد استانداران به عنوان نماينده رئيسجمهور در استان خودوظايفي فراتر از وزير كشور دارند.
وي با اشاره به ذكر مواردي همچون ايجاد تسهيلات رفاهي و ورزش، تقويت جايگاه خانواده و حضور جوانان در جامعه، پيگيري اجراي مصوبات سفرهاي استاني و .... كه در برنامه وزير پيشنهادي كشور آمده، آنها را از وظايف ديگر نهادها خواند و افزود: در مقابل برخي برنامهها مانند امور پناهندگان خارجي مورد اشاره قرار نگرفته است و يا به مساله دهياريها و شهرداريها پرداخته نشده است و تنها جايي كه در مورد آن برنامهاي نوشته شده، مربوط به استفاده از امكانات شهرداريها جهت تخصيص مسكن مهر است.
انصاريدر ادامه با اشاره به وجود 7 اصل در قانون اساسي در مورد شوراها، اظهار داشت: در برنامه محمد نجار فقط طي يك بند به اين مساله پرداخته شده و آن هم در آموزشهاي فراگير جهت اعضاي شوراهاست.
وي ادامه داد:بياطلاعي از نكاتي از اين دست، براي كسي كه اين مسئوليت را به عهده ميگيرد قابل چشمپوشي نيست.
نماينده مردم زنجان با اشاره به برنامه وزير پيشنهادي كشور براي مردمي كردن امنيت و استفاده از مرزنشينان سلحشور جهت تامين امنيت مرزها، گفت: اين طرح در دهه اول انقلاب نيز اجرا شده كه بعدها با مطرح شدن ساكنان آن منطقه، مشكلاتي پديد آمد و لذا در مبحث امنيت بايد دقت بيشتري داشته باشيم.
انصاري درباره ويژگيهاي شخصيتي مصطفي نجار، با اشاره به سوابق نظامي وي خاطر نشان كرد: وزارت كشور دستگاهي ماهيتاَ سياسي است و سياسيترين دستگاه است، كاركرد اصلي آن هم اين است كه بتواند مسائل نظامي و امنيتي را به سطح سياسي و اجتماعي برساند كه اگر قرار شد، برعكس عمل شود قطعا امر پسنديده نخواهد بود و مشكلات زيادي ايجاد ميكند.
وي ادامه داد: در تاريخ گذشته، جز در هنگام حكومت نظاميها از وزراي نظامي استفاده ميشد و اساسا بكارگيري يك نظامي ارشد در وزارت كشور پيامي به فضاي بيروني كشور دارد و بدين معناست كه مسائل سياسي و اجتماعي را به سطح امنيتي و نظامي ارتقا ميدهيم و پيام مشخص آن، نظامي و امنيتي شدن فضاي كشور در آينده است.
نماينده زنجان خاطرنشان كرد: به عنوان كسي كه وزارت كشور را ميشناسم و فكر ميكنم كشور بايد به سمت آرامش برود،‌در گزينه موجود اين وزارتخانه بايد تجديدنظر شود كه قطعا به نفع كشور است.
وي خاطر نشان كرد: در طول سالهاي پس از پيروزي انقلاب هم كساني كه در بستر وزارت كشور بودهاند، از روحانيون بنامي بوده‌‌اند كه توانستهاند به صورت بهتري كار را انجام دهند.
پايان پيام

هیچ نظری موجود نیست: