سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۲

شاهد کروبی ناپدید شد

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۸۸
سرانجام پی گیری موارد تجاوز

مهدی کروبی اعلام کرد یکی از شاهدان تجاوز جنسی در بازداشتگاهها ناپدید شده و "مسئولیت هرگونه اتفاق ناگواری که برای این فرد و خانواده اش روی دهد با دادستان وقت تهران مرتضوی و نمایندگان وی خواهد بود."

این فرد که در زمان بازداشت مورد تجاوز قرار گرفته بود به گفته آقای کروبی پس از دیداری که با نمایندگان قوه قضائیه داشته، ناپدید شده است.
مهدی کروبی، نامزد معترض به انتخابات 22 خرداد، در نامه ای که روز گذشته در سایت سحام نیوز، سایت رسمی حزب اعتماد ملی منتشر شده است، اعلام کرد که رفتار نمایندگان قوه قضائیه با این فرد به حدی "زشت و زننده" بوده که اکنون مدتی است ناپدید شده و خبری از وی نیست.
براساس نامه فوق، رفتاری که در قبال این فرد و خانواده اش صورت گرفته چون مراجعه به منزل وی و شرح ماجرا برای پدر این فرد، موجب آزردگی خاطر پدر وی شده است و "تحقیقات محلی برای زیر سوال بردن شخصیت وی و محکوم ساختن فردی که مورد ظلم قرار گرفته است به جای احقاق حقوق او" موجب شده تا کروبی به شرح واقعیت ماجرا برای تنویر افکار عمومی بپردازد.

شاهدی که به جای مجرم بازجویی شد

جزئیات جلسه ای که این فرد با نمایندگان دستگاه قضا در دفتر مهدی کروبی داشته چندی پیش از سوی او در وبسایت سحامنیوز منتشر شده بود.
کروبی در این نامه با ابراز تاسف از برخوردهای برخی از مسولان دستگاه قضا اعلام کرد که بنابر رفتاری که با یکی از بازداشت شدگان صورت گرفت مشخص شد که برخی از مسئولان قضایی نه تنها به دنبال یاری رساندن و احقاق حقوق بازداشت شدگانی که مورد آزار قرار گرفته اند نیستند بلکه در صدند تا صورت مسئله را پاک کنند.
بر اساس این نامه: "پس از وقوع چنین برخوردی از سوی برخی از مسئولان قضایی آقای کروبی هیچ گونه ملاقاتی را با این آقایان برگزار نکرد و به دنبال آن با نگارش نامه ای به ریاست جدید محترم قوه قضاییه جناب آقای آیت الله صادق لاریجانی از ایشان درخواست کرد تا هیاتی بی طرف برای رسیدگی حوادث پس از انتخابات تشکیل شود."
به گفته کروبی، قاضی مرتضوی طی تماسی با مهدی کروبی از وی خواسته که با قاضی مقدمی ریاست شعبه سیزدهم برای بررسی مستندات مربوطه همکاری شود . به دنبال این تقاضا با موافقت کروبی قرار ملاقاتی هماهنگ شد تا مقدمی به اتفاق یک فرد دیگر با این فردی که در بازداشت مورد آزار قرار گرفته بود دیدار کند و این دیدار بنابر خواست این مسئولان قضایی در دفتر آقای کروبی برگزار شد . ولی اواسط این دیدار چند ساعته فرد شاکی به حالت اعتراض از جلسه بیرون آمده و نزد آقای کروبی رفته و نسبت به نحوه پرسش ها گلایه کرده است.
به نوشته سحام نیوز: "این فرد اظهار داشت که سوالاتی که از وی پرسیده می شود در راستای تلاش برای کمک به احقاق حقوق وی نبوده بلکه همه تلاش به این سمت است که او محاکمه شود و یا اینکه به این نتیجه برسد که بی اختیار آلت دست سیاست مدارانی شده است که او را تطمیع کرده اند! در برابر چنین گلایه ای آقای کروبی او را به حضور در ادامه جلسه بازجویی فراخواند و حتی علی رغم آنکه آن فرد در برابر خواست مسئولان قضایی برای رفتن به پزشک قانونی اظهار کرد از حال مساعدی برای رفتن به پزشک قانونی برخودار نیست ولی با نظر مساعد آقای کروبی به پزشک قانونی می رود."
این سایت می افزاید: " سوالات و مطالبی از سوی این مسئولان قضایی نسبت به این فرد مطرح می شود و برخوردی زشت صورت می گیرد که نه تنها در شان و جایگاه دستگاه قضایی نیست بلکه در هیچ محکمه و دادگاهی نیز چنین رفتاری صورت نمی گیرد. چرا که وقتی دستگاه قضایی می خواهد از یک شاکی بازجویی کند و سوالاتی را بپرسد باید ابتدا به او اطمینان دهد که از امنیت نسبت به گفتار خود برخوردار است ولیکن نه تنها اعتماد این فرد را جلب نکرده اند بلکه او را ترساندند."

اتهام تلویزیون علیه کروبی

افشاگری های کروبی درباره تجاوز و آزار جنسی دختران و پسران در بازداشتگاه چنان محافظه کاران را به خشم آورد که تلویزیون ایران به نقل از مقدمی، قاضی رسیدگی کننده به این موضوع اعلام کرد که کروبی برخلاف گفتههای خود حاضر به ارائه اسناد و مدارک برای اثبات ادعاهای خود نیست.
کروبی در واکنش به این اقدام صدا و سیما، ضمن رد ادعای فوق در نامهای از عزتالله ضرغامی رئیس این سازمان خواست که فرصتی برای پاسخگویی به اظهارات قاضی مقدمی، رئیس بازپرسی شعبه سیزدهم در اختیار وی بگذارد.
مهدی کروبی در نامه خود تاکید کرد: "اینجانب و کسانی که در راستای احقاق حقوق مردم تلاش میکنیم به اندازه برخی افراد که میخواستند جنایاتی که شده است را پنهان کنند، از این حق برخورداریم تا از تریبون رسانه ملی با مردم سخن بگوییم."
کروبی در این نامه همچنین اعلام داشت که روزنامه اعتمادملی به دلیل انتشار مطلبی که به افشاگری درباره پشت پرده ماجرای ترانه موسوی پرداخته بود از سوی رییس شعبه سیزدهم دادسرای دولت تعطیل شده است.

روز آن لاین


هیچ نظری موجود نیست: