سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۱۲

مراسم چهلم شهید محسن روح‌الامینی برگزار شد: کرکسان شقاوت در بزرگداشت نور.


در چهلم محسن روح الامینی، کرکسان به تماشا نشسته بودند. راستی را که ولع و طمع این جانیان را حد و پایانی نیست. بنگرید که چه کسانی در این جمع نشسته اند! میراث خواران شقاوت در بزرگداشت نور: تیغونک

بر سینه ات نشست
زخمِ عمیق و کاری دشمن،
اما،
ای سروِ ایستاده نیفتادی!
این رسمِ توست که ایستاده بمیری

مهر: مراسم چهلمین روز درگذشت محسن روحالامینی بعد از ظهر امروز پنجشنبه با حضور چهرههای سیاسی ، علمی و فرهنگی کشور و همچنین بستگان و خانواده آن مرحوم در محل مسجد ولی عصر تهران (عج) برگزار شد.
حجتالاسلام و المسلمین ادیب یزدی امام جماعت مسجد بلال صدا و سیما در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر لزوم بازیابی اتحاد میان نیروهای انقلابی کشور گفت: وحدت، یگانگی، عزت و فداکاری باید مانند سالهای اول انقلاب در جامعه ما باقی بماند.

ادیب یزدی اضافه کرد: یادمان نرود آن سالهای سخت اول انقلاب افراد بسیاری بودند که اگر در خانه‌شان نفت داشتند به همسایه شان می‌دادند. آن ارزشها باید امروز هم زنده بماند و باید با آفاتی که این وحدت را تهدید می‌کند مبارزه کرد.

وی با ذکر خاطره‌ای افزود: دیشب منزل یک روحانی بودم که پدر دو شهید بود و می‌گفت من وقتی فرزندانم را از دست دادم گریه نکردم اما امروز با دیدن این اتفاقات اخیر اشک می‌ریزم.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی اضافه کرد: شعله‌های وحدت و عشق و همدلی و هماهنگی باید همچنان در جامعه ایران بماند و ما باید هر چه زودتر به مواضع اولمان برگردیم. نباید طوری باشد که برادرکشی در جامعه صورت بگیرد و باید ریشه نفاق را خشکاند.

پس از پایان مراسم چهلمین روز درگذشت محسن روحالامینی در مسجد ولی عصر تهران جمعی از اعضای خانوادهافراد بازداشتشده در حوادث اخیر ، هنگام خروج محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار پیگیریوضعیت فرزندانشان شدند که رضایی نیز با تاکید بر حفظ خویشتنداری نسبت به این تقاضاها قول مساعد داد.

رضایی در جمع خانواده این افراد گفت: من شاید بیش از کسانی که وعده دادند این قضایا را پیگیری کردهام و میتوانم قول بدهم در مجمع تشخیص مصلحت نظام وضعیت بازداشت شدگان را حداقل برای خاتمه دادن به وضع نامعلوم و آزادی زودهنگامشان پیگیری کنم.

جمعی از چهرههای سیاسی سابق و فعلی کشور در مراسم چهلم محسن روح الامینی حضور یافته بودند. از جمله این افراد میتوان به سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عزتالله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کامران باقری لنکرانی وزیر سابق بهداشت، محمدحسین صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد.

تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز از جمله چهرههای حاضر در این مراسم بودند. حجتالاسلام و المسلمین ابوترابی و غفوریفرد (اعضای هیئت رئیسه) همراه با تعداد دیگری از نمایندگان مجلس و رؤسای کمیسیونهای مختلف آن به مراسم چهلمین روز درگذشت محسن روحالامینی آمده بودند. رضا سروری، طلایی نیک، غلامعلی حداد عادل، شهابالدین صدر ، علیرضا زاکانی و احمد توکلی و ... از جمله این نمایندگان بودند.

برخی د یگر از چهرههای علمی، فرهنگی و رسانهای کشور هم در این مراسم حاضر بودند. اصغر فرهادی فیلمساز، سید محمود دعایی، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاههای تهران، علم و صنعت، انستیتو پاستور، مرکز ملی مهندسی ژنتیک، مسئولان پلیس امنیت ناجا، مسئولان دفتر همکاری ریاست جمهوری از جمله این افراد بودند.

برداشت از : وبلاگ تیغونک

۵ نظر:

ناشناس گفت...

man motajebam pedaresh chera sokout karde hatman poul va ghodrat arzeshash az jane pesarash shirinatr va aziztar ast!!

ناشناس گفت...

اینها مثل رتیل هستند قدیمها می گفتند که رتیل آدم را نیش می رند وبعد سر خاکش هم می رود این افسانه ای بیش نیست .ولی نگاه کنید جلادانی را که حتی به فرزند کاسه لیسان خود هم رحم نمی کنند ویک مشت انسان نما را در این مجلس میبینید واین مکتب تقیه کردن ودوریی وفساد وتباهی را به ارمغان می اورد یک مشت رمه زن وقمه زن وسینه زن جمع شده اند واز سفره خالی زحمتکشان لقمه بچه ها را هم چپاول می کنند ننگ ونفرت برسیمای کریه تمامی این کاسه لیسان دارلخلیفه اسلامیفاشیستی ایران.

ناشناس گفت...

عجیب است؟!! در مراسم یادبو محسن روح الامینی این جانباخته غیور راه سبز با دلخراشترین شکنجه ودرد به دلیل گفتن حقش دهانش را خورد کردند و در جوانی
پر پرش کردند ..چرا؟ چرا؟ هیچ صحبتی از حقش وراه او وآرمانش شد؟چرااز حضور موسوی/کروبی/خاتمی/ یارانش وهمکارانش /در این مراسم جلوگیری کردند؟وچرا جلادان شکنجه گر جانیتکار که همه در ردیفهای جلو نشسته بودند که به گل کاشتن خود ببالند؟ الله اکبر؟

roya گفت...

اين جمع فقط حال ادم را بهم نمي دهدپدر محسن روح الا ميني بيشتر حال ادم بهم مي زند كه دستما لچي اين حكومت هست.

ناشناس گفت...

ای کاش اون پدر احمق می مرد و در مراسم چهلم فرزندش بخاطر مقام و پول با قاتلان این مراسم را برگذار نمی کرد.