سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۳

حدادعادل: اگر توصیه رهبری نبود شش وزیر می افتادند

سایت حکومتی جهان نیوز: رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ناگفته هایی از جلسه رای اعتماد مجلس به كابینه دهم را بیان كرد.

حداد عادل درباره پیام رهبری و نقش آن در رای آوردن وزیران می گوید:

سخن رهبری این بود كه مصلحت است كه قطار دولت از ایستگاه خارج شود (تعبیر از بنده است) و این در واقع پیامی است كه همه گفته و ناگفته در مجلس درك می‎كردیم. اگر ما سخت‎گیری می‎كردیم و فرضا از بیست‎ویك وزیر ده تا دوازده نفر از آنان رأی‎اعتماد نمی‎آوردند و این‎كار باعث می‎شد كه هیئت دولت شكل نگیرد. این‎كار، با هر نیتی صورت می‎گرفت، صحیح نبود، زیرا تفسیر محافل داخلی و خارجی این می‎شد كه ایران هنوز از تنشهای بعد از انتخابات بیست‎ودوم خرداد خارج نشده و در نهایت این‎كار صددرصد به زیان نظام بود. رهبری در اوایل امر، قبل از این‎كه اعضای كابینه به مجلس معرفی شوند توصیه‎ای كرده بودند مبنی بر این‎كه اگر مجلس می‎خواهد سختگیری كند، آن را در بعد دیانت و درستی و انقلابی بودن انجام دهد.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی درباره اینكه اگر پیام رهبری نبودچندوزیر رای می آوردند گفت: اگر پیام رهبری نبود تعداد بیشتری از وزرا احتمالا پنج یا شش نفر از آن‎ها رأی‎اعتماد نمی آوردند. رهبری سوء‎نیتی در سخت‎گیری نمایندگان سراغ نداشتند و دقت در صلاحیت و كارآمدی وزیران را حق مجلس می‎دانستند، ولی ایشان به مجلس پیام دادند كه در شرایط فعلی تشكیل یك دولت مقتدر به سود كشور و نظام است. نمایندگان هم با تمكینی كه در مقابل پیام رهبری داشتند و دارند این نظر رهبری را هم مطاع دانستند، نتیجه خوبی هم گرفته شد و دولت شكل گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: