سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۳

فاضل ميبدي در گفت‌وگو با ايلنا: دود شكايت دولت از آيت‌الله صانعي به چشم خودش مي‌رود


آيت‌الله صانعي هيچگاه مشكل شخصي با دولت نداشته است بلكه رابطه ايشان،رابطه امر به معروف و نهي از منكر است/ اگر دولت بخواهد اينگونه از روحانيت فاصله بگيرد موضع حوزه هاي علميه، چندان مطلوب نخواهد بود.

ایلنا: عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به شكايت دولت از آيت الله صانعي گفت: دود شكايت از ايشان به چشم خود دولت مي‌رود كه به زيان جمهوري اسلامي نيز هست.
محمدتقي فاضل‌ميبدي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به شكايت دولت از آيت‌الله صانعي گفت: بر اساس گفتگوهايي كه قبلا با مراجع داشته‌ام، متوجه شده‌ام كه تعدادي از آنها به عملكرد دولت به خصوص در حوزه‌هاي فرهنگي و اقتصادي انتقادات منطقي داشته‌اند و وضع مردم را در اين دو زمينه نامناسب ارزيابي مي‌كردند كه آيت‌الله صانعي يكي از اين افراد است.
وي افزود: با توجه به اينكه اين مرجع عاليقدر از شاگردان امام، داراي حكم دادستاني از ايشان و از چهره‌هاي شناخته شده حوزه است در برخي زمينه‌ها متوجه شده كه وضعيت فعلي منطبق با تفكرات امام(ره) نيست و لذا به وظيفه خود عمل كرده است، زيرا اين از وظايف يك عالم است كه در مقابل انحرافات بايستد.
فاضل‌ميبدي تصريح كرد: آيت‌الله صانعي هيچگاه مشكل شخصي با دولت نداشته است بلكه رابطه ايشان با آن، رابطه امر به معروف و نهي از منكر است و فقط در مقام انجام وظيفه شرعي برآمده است.
وي با بيان اينكه ممكن است فردي حرفي را بزند كه بتوان از لابه‌لاي آن ايراد گرفت، تاكيد كرد: دولت بايد درك كند كه هدف آيت‌الله صانعي مبارزه با ك‍ژي‌ها بوده است و اگر از ايشان تشكر كند اقدام مفيدي است و شكايت از اين مرجع تقليد نيز نقطه‌اي منفي در تاريخ دولت خواهد بود زيرا اقدامي بي‌سابقه است.
عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم در پاسخ به سوال ديگري درخصوص هدف دولت از شكايت از ياران ديرين امام، با اشاره به اينكه در دوره فعلي بسياري از شاگردان امام و كساني كه داراي حكم از ايشان بوده‌اند، چه در حوزه و چه بيرون آن از اداره كشور بركنار شده و منتقد اوضاع هستند، تصريح كرد: اكنون مسوولان كشور بايد سخنان شاگردان امام(ره) و مسوولان دوران ايشان را بپذيرند زيرا اگر حكومت در مقابل آنها بايستد براي خودش خسران است.
وي با بيان اينكه در صورت حذف ياران امام اين سوال پيش مي‌آيد كه چرااست تمام اين افراد مطرود هستند؟ ادامه داد: ضربه به شاگردان امام ضربه به خود ايشان است و اينكه از آنها فاصله گرفته و زير سوال ببريم براي همه خسارت‌بار است.
فاضل ميبدي با اشاره به اينكه آيت‌الله صانعي از شاگردان امام و فردي دلسوز است كه به دنبال قدرت و منافع مادي نيست، توصيه كرد: دولت با آيت‌الله صانعي به گفت‌وگو بپردازد و اگر مي‌تواند ايشان را قانع كند، زيرا دود شكايت از ايشان به چشم خودش مي‌رود كه به زيان جمهوري اسلامي نيز هست.
عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم در ادامه با بيان اينكه دولت از سال 84 تاكنون تلاش دارد تا جامعه را دو قطبي كند كه اين تلاش در بين روحانيت هم صورت مي گيرد، گفت: در همين راستا تعدادي از روحانيون به عنوان حامي دولت سخناني ايراد مي كنند كه جز اختلاف و نفاق چيزي در آنها ديده نمي شود و حركاتي مي‌كنند كه در نهايت همه را نابود خواهد كرد و نمونه آن هم سخنان اخير امام جمعه يكي از شهرهاي مهم است كه از منتقدين نظام با عنوان ابن ملجم ياد كرد كه اينگونه رفتارها اصلا در شان نظام اسلامي نيست.
وي افزود: چرا آقايان ولو به قيمت نابودي اسلام و مرجعيت شيعي، به فكر جمهوري اسلامي نيستند و فقط در پي بقا خود هستند ؟
فاضل ميبدي با هشدار نسبت به اينكه موضع‌گيري در برابر مراجع خطر بسيار بزرگي است، خاطرنشان كرد: از همان روزي كه براي حفظ حكومت در برابر برخي مراجع منتقد ايستاديم، خسارت‌هايي به بار‌ آمد كه همچنان باقي است.
وي با بيان اينكه ما هميشه بر اساس يك دشمن فرضي صحبت مي‌كنيم، در حالي كه شايد اين دشمن اصلا وجود خارجي هم نداشته باشد، تصريح كرد: دولت هيچگاه با منتقدين در مقام يك دوست برخورد نكرده است.
فاضل ميبدي در پاسخ به سوال ديگري در مورد واكنش‌هاي احتمالي روحانيون به عملكرد دولت، با توجه به شروع سال تحصيل جديد، اظهار داشت: اگر دولت بخواهد اينگونه از روحانيت فاصله بگيرد و آن را ابزار كار قرار دهد و در برابر عالمان منتقد هم بايستد، قطعا موضع حوزه هاي علميه، موضع چندان مطلوبي نخواهد بود، زيرا حوزه ابزار كار دولت نيست، بلكه كانون كنترل حكومت است و وظيفه دارد در مقابل هر انحراف بايستد.
پايان پيام

1388/6/23 - 11:47:44
کد خبر : 77195

هیچ نظری موجود نیست: