سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۶/۲۳

ماجراي فروش شلوارهاي لي که کلمه بسم الله روي جيب آن درج شده

lee-jean-bismellah.jpg

روزنامه اعتماد

يک ماهي از ماجراي فروش شلوارهاي لي موهني که کلمه مقدس بسم الله روي جيب پشتي آنها درج شده مي گذرد؛ شلوارهايي که به گواه اخبار قبلي خبرگزاري هاي کشور همه مارک «made in china» دارند و با اين حال رئيس پليس اماکن روز گذشته نشستي مطبوعاتي ترتيب داد تا به خبرنگاران اعلام کند بر اساس تحقيقات پليس هنوز کشور توليدکننده اين شلوارها مشخص نشده است و فقط معلوم شده اين شلوارها از کشورهاي حاشيه خليج فارس به شکلي قاچاقي وارد ايران شده اند. رئيس پليس اماکن عمومي ناجا با اشاره به بازداشت واردکننده شلوار لي هاي موهن که پشت آنها کلمه «بسم الله» نوشته شده است، گفت؛ از محل توليد شلوار لي ها در خارج از کشور اطلاعي نداريم.

lee-jean-bismellah2.jpg

عباس ميرايي در رابطه با شلوارهاي موهن زنانه توضيح داد؛ پس از دريافت اخباري در اين رابطه اقدامات ويژه يي در دستور کار قرار گرفت و آدرس هاي اعلامي که احتمال مي رفت اين نوع شلوارها در آنجا عرضه شوند، مورد بازرسي قرار گرفتند اما در مرحله اول اطلاعاتي به دست نيامد. در ادامه روش بررسي ها را تغيير داديم و تلاش کرديم تا اطلاعات اوليه را از طريق سايت هاي خبري که موضوع را اعلام کردند، به دست آوريم که با همکاري سايت ها توانستيم يک نفر را شناسايي کنيم که اين شلوارها را خريداري کرده بود. او با اشاره به همکاري اين فرد پس از تماس نيروي انتظامي با او گفت؛ فرد مورد نظر فروشگاهي را که از آن شلوار خريداري کرده بود اعلام کرد و با شناسايي فروشگاه موفق شديم رابطي که شلوارها را به فروشگاه رسانده بود، شناسايي کنيم. فرد اصلي که شلوارها را از يکي از کشورهاي حوزه خليج فارس وارد کرده و در قشم فعاليت داشت با همکاري مراجع قضايي و ماموران در قشم بازداشت شد. به گفته رئيس پليس اماکن عمومي ناجا در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد اين شلوارها لابه لاي ديگر شلوارهاي قاچاق که از يکي از کشورهاي حاشيه خليج فارس قاچاق شده، وارد کشور شده است.

بررسي هاي به عمل آمده نشان داد، افرادي که اين شلوارها را وارد کرده اند خود متوجه چنين علامتي پشت شلوار نبوده و بعد از اينکه از موضوع مطلع شدند محموله را جمع کرده و تعدادي را معدوم کرده بودند. ميرايي با اشاره به اينکه 48 قطعه شلوار موهن وارد کشور شده بود، گفت؛ سه قطعه از آنها به فروش رفته بود و فرد واردکننده نيز هم اکنون با قرار، بازداشت است. رئيس پليس نظارت بر اماکن عمومي ناجا با بيان اين مطلب که تا جايي که اطلاع داريم تمامي اين شلوارها از سطح کشور جمع شده اند، گفت؛ در مورد اينکه اين شلوارها توليد کدام کشور بوده اند، نمي توان با قطعيت چيزي گفت چرا که باندهاي متعددي دارند و از آنجا که قاچاق هم هستند مسير ورود و خروجش نيز مشخص نيست.


گویا نیوز

هیچ نظری موجود نیست: