سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۸

احمد زیدآبادی و فیض الله عرب سرخی، دو فعال سرشناس ناراضی که تحت بازداشت بوده اند به علت وخامت حال بستری شده اند.

احمد زیدآبادی

گفته می شود که مقام ها اعتصاب غذای آقای زیدآبادی را به زور شکسته اند

وبسایت های مخالف در ایران گزارش می دهند که احمد زیدآبادی و فیض الله عرب سرخی، دو فعال سرشناس ناراضی که تحت بازداشت بوده اند به علت وخامت حال بستری شده اند.

سایت نوروز وابسته به جبهه مشارکت نوشت که آقای عرب سرخی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی چند روز قبل پس از خودداری از حضور در دادگاه، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بنابه این گزارش آقای عرب سرخی پس از بستری شدن در درمانگاه اوین به سلولش بازگردانده شد، اما اکنون به علت وخامت حال به بیمارستان نظامی بقیه الله اعظم که تحت کنترل سپاه است منتقل شده است.

از سوی دیگر به گزارش "موج سبر آزادی" از وبسایت های نزدیک به اصلاح طلبان، احمد زیدآبادی روزنامه نگار و رهبر سابق دانشجویی نیز که از 10 روز پیش - پس از حضور در دادگاه - در اعتصاب غذا بود روز دوشنبه وادار به ترک اعتصاب شد.

به نوشته این سایت حال آقای زیدآبادی ناگوار است و او بستری شده است. با این حال به محل بستری شدن وی اشاره ای نشده است.

این دو فعال جزو یک گروه شامل بیش از 100 چهره برجسته مخالف هستند که از 18 روز پیش تحت محاکمه قرار گرفتند. اتهام آنها تلاش برای "براندزی نرم" است اتهامی که اصلاح طلبان بی پایه می خوانند.

این افراد پس از انتخابات جنجالی 22 خرداد که محمود احمدی نژاد در آن برنده اعلام شد بازداشت شده اند.

روز سه شنبه همچنین گزارش شد که هاله سحابی و کاوه مظفری آزاد شده اند.

به گزارش نوروز هاله سحابی، عضو مادران صلح، 14 مرداد ماه در میدان بهارستان دستگیر شده بود و در طول این مدت هیچ ملاقاتی با خانواده خود نداشت.

بنابه این گزارش کاوه مظفری، عضو کمپین یک میلیون امضا و پژوهشگر که در 18 تیرماه در حوالی میدان انقلاب دستگیر شده بود، نیز پس از 40 روز آزاد شده است. بازداشت او در خیابان در حالی صورت گرفت که تنها دو هفته از آزادی او می گذشت.

پیشتر نیز گفته شد علی اصغر خدایاری عضو جبهه مشارکت و استاد دانشگاه آزاد شده است.


منبع: بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: