سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۸

رهبران طالبان افغانستان: انگشت‌هاي شركت‌كنندگان در انتخابات را قطع مي‌كنيم

رهبران طالبان افغانستان:
انگشتهاي شركتكنندگان در انتخابات را قطع ميكنيم


با تهديدهاي طالبان عليه ساكنان روستاهاي جنوب افغانستان كه بيشتر پشتو و از طرفداران «حامد كرزي»، رئيسجمهوري افغانستان هستند، پيشبيني ميشود كه ميزان شركت طرفداران وي در انتخابات كاهش يابد.

ايلنا: رهبران طالبان افغانستان مردم اين كشور را تهديد كردند كه هر كسي در انتخابات رياستجمهوري شركت كند، انگشتانش را قطع ميكنند.
به گزارش ايلنا به نقل از ديليتلگراف، شوراي رهبري طالبان به رياست «ملا عمر» مردم افغانستان را به تحريم انتخابات فرا خوانده است و انتخابات رياستجمهوري روز پنجشنبه در اين كشور را «انتخابات شرمآور آمريكايي» خواند.
روزنامه نيويوركتايمز در اين زمينه به نقل از يكي از فرماندهان طالبان و خطاب به ساكنان روستاهاي جنوب افغانستان گزارش داده است: « از اثر جوهري شدن انگشتان افراد ميفهميم كه چه كساني در انتخابات شركت كردهاند‌ و انگشتان آنها را قطع ميكنيم
اين تهديد جديد طالبان گزارشهايي قبلي مبني بر توافق برخي رهبران طالبان براي اجراي آتشبس محدود براي شركت بدون خشونت مردم در انتخابات را تكذيب ميكند.
ساكنان روستاهاي جنوب افغانستان بيشتر پشتو و اغلب از طرفداران «حامد كرزي»، رئيسجمهوري افغانستان هستند و پيشبيني ميشود كه با اين تهديدها، ميزان شركت طرفداران وي در انتخابات در جنوبكاهش يابد.
انتخابات رياستجمهوري افغانستان بيستم ماه آگوست همراه با انتخابات شوراهاي استاني برگزار ميشود.
پايان پيام

منبع: ایلنا

هیچ نظری موجود نیست: