سرخط خبرهای پیک ایران

۱۳۸۸/۵/۲۸

معاون حزب الله : با حمله اسرائيل به لبنان جنگ را تا فلسطين مي کشانيم
همدان - معاون دبيرکل حزب الله لبنان گفت: اگر اسرائيل يک بار ديگر جرات کند به لبنان حمله کند ، جنگ را تا فلسطين کشانده و کاري مي کنيم که دست از پا درازتر به کشورش برگردد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، شيخ "عبدالکريم عبيدشامگاه يکشنبه در حاشيه روز دوم گردهمايي بزرگ آزادگان ايران و جهان اسلام در جمع خبرنگاران افزود: تهديدهاي اسرائيل فقط حرف بوده و فراتر از آن تجاوز نمي کند.
وي اظهار داشت: مقاومت اسلامي چندين برابر نسبت به سال 2006 قوي تر شده است ، درحالي که از نظر تعداد نيروي انساني، ارتش اسرائيل قابل افزايش نبوده چرا که جمعيت کمي دارد ، ولي جمعيت لبنان در حال افزايش بوده و هزاران رزمنده داريم.
عبيد تصريح کرد: سيد حسن نصرالله فرموده که دهها هزار رزمنده داريم و به ملت ايران بشارت مي دهم که در آينده نه چندان دور به پيروزي هاي بزرگي دست مي يابيم.
وي اضافه کرد: اگر مي خواهيد مقاومت اسلامي در لبنان باقي بماند و پيروز شود بايد از ولايت فقيه حفاظت کرد ، چرا که خط و مسير ما و ايران يکي است.
عبيد گفت : همانطور که مي گفتيد "حزب فقط حزب الله رهبر فقط روح الله" آلان ما هم مي گوييم "حزب فقط حزب الله رهبر ما خامنه اي" و اين دو راه يکي است، زنان، کودکان، مردان و تمامي مردم لبنان مي دانند که رهبرشان در گذشته خميني(ره) بوده و امروز آيت الله خامنه اي است.
شيخ عبيد گفت: هيچ کس در لبنان فکر نمي کند که رهبر ما سيد حسن نصرالله است، سيد حسن رهبر مقاومت اسلامي بوده و رهبر ما و تمامي شيعيان جهان سيد علي خامنه اي است ، به همين خاطر هر گونه تغيير، جدايي و تفرقه در ايران تاثير منفي در مقاومت اسلامي لبنان خواهد گذاشت.
معاون دبيرکل حزب الله افزود: اسرائيلي ها براي رسيدن به هدفشان و اين که همه چيز را به دست آورند ، از هيچ کاري فروگذار نبودند.
وي تصريح کرد: در حال حاضر حتي يک اسير لبناني هم در زندان هاي رژيم صهيونيستي نيست و زندانيان از فلسطين و اردن و برخي ديگر از کشورها هستند.
وي اضافه کرد: تعدادي مفقودالاثر داريم که از سرنوشت آنها بي خبريم و تنها يک لبناني در اسارت رژيم صهيونيستي بوده که متعلق به قبل از مقاومت اسلامي بوده است.
وي اظهار داشت: عمليات آزادسازي زندانيان لبناني نه با مذاکره که با انجام عمليات بوده، نظاميان اسرائيلي را به اسارت درآورده و با اسرائيلي ها مبادله مي کرديم.
عبيد که 15 سال در اسارت رژيم صهيونيستي بوده، درباره سرنوشت چهار ديپلمات ايراني در اسارات رژيم صهيونيستي نيز گفت: در طول اسارت در زندان، اين ها را نديدم، حکومت لبنان مسوول سرنوشت و سلامت ديپلمات هاي ايراني است ، چرا که اينها در لبنان کار مي کردند.
وي تصريح کرد: سرنوشت اين ديپلمات ها به طور دقيق براي ما مشخص نشده و اميدواريم به همراه امام موسي صدر به زودي آزاد شوند.
وي تاکيد کرد: اصل را بر اين مي گذاريم که ديپلمات هاي ايراني در بند اسارت رژيم صهيونيستي زنده هستند، در مورد موسي صدر هم اين گونه است، با حکومت ليبي صحبت کرده و جواب درستي در اين باره به ما نداده و گفته اند به ايتاليا رفته و در آنجا مفقوده شده ولي ما دلايلي داريم که زنده و هنوز شهيد نشده است.
وي گفت: همانطور که نتانياهو تصريح کرده هدف بزرگ اسرائيل ، ايران و مقاومت اسلامي در لبنان است و ايران را دشمن اصلي خود مي داند و آمريکايي ها مي دانند که جنگ اصلي با ما است.
نماينده سابق شيعيان در مجلس سناي افغانستان که 43 ماه در گوانتانامو زنداني بوده نيز گفت: زندانيان گوانتانامو، اين زندان را به عالم برزخ تشبيه مي کردند، نامه و ارتباط ها در آنجا بسيار مشکل بود.
"محمد عليشاه موسوي کرديزيافزود: همه چيز در نامه هايمان سانسور مي شد و پس از يک سال به دست خانواده هايمان مي رسيد و از احوال آنها غافل بوديم.
وي ادامه داد: هر روز شاهد شکنجه و آزار و اذيت دوستان خود بوديم ، آزار و اذيتي که اگر در محيطي عادي انجام شود ، هفته ها رنج مي بريم، اين آزارها باعث مي شد احساسات و عواطف خود را بکشيم.
وي همچنين از برگزار کنندگان گردهمايي بزرگ آزادگان ايران و جهان اسلام تقدير کرد و گفت: در اين گردهمايي ها دنبال کساني مي گرديم که زير شکنجه هاي ظالمان بودند ، جاي زندانياني که در اسارت عراق بودند، زندانيان زمان شاهنشاهي در ايران، زندانيان پاکستان که به دليل شيعه بودنشان اسارت مي کشيدند و زندانيان هند، فيليپين و اندونزي در اين برنامه خالي است.
وي اضافه کرد: اميد مي رود بنياد شهيد اين گردهمايي را با هماهنگي رايزنان ايران در ساير کشورها به گونه اي برگزار کند که شاهد حضور عزيزان بيشتري در آن باشيم.
645/564

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 637097

هیچ نظری موجود نیست: